کد خبر: ۳۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در مراسم نمادین تحویل شناسنامه‌ به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در کرمان مطرح شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به صورت نمادین چهار شناسنامه صادره برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در استان کرمان را به آنها تحویل داد.

۲۲۱ خانوار اتباع خارجی در استان کرمان باید شناسنامه دریافت کنند/پاسخ سریع اداره کل اطلاعات به استعلام‌ها، فرآیند اجرای کار را تسریع کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به صورت نمادین چهار شناسنامه صادره برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در استان کرمان را به آنها تحویل داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، علی شفیعی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری، خانم آسیه عباسی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان به صورت نمادین چهار شناسنامه صادره برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی تحویل داده شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، برای اولین بار در ایران عملیاتی می‌شود، این اقدام را موجب خشنودی دانست.
وی به ارتباط فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان در دوره‌های تاریخی اشاره داشت و گفت: زمانی که فردی به تابعیت کشوری می‌رسد یعنی شهروند دارای اسناد هویتی آن کشور است و از تمام حقوق آن کشور برخوردار می‌شود و در مقابل تکالیفی هم بر عهده اوست که باید پاسخگوی موارد باشد.
بصیری با اشاره به اینکه ۷۹۵ نفر از اتباع خارجی در استان کرمان کارت آمایش را دریافت کرده‌اند، بیان داشت: ۲۲۱ خانوار اتباع خارجی در استان کرمان باید شناسنامه دریافت کنند.
وی عنوان کرد: ما همواره به دنبال وحدت و اتحاد هستیم، کما اینکه نماد پایداری و مقاومت ما سردار قاسم سلیمانی نیز چنین آرمانی داشت.
علی شفیعی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان نیز از رئیس کل دادگستری استان به واسه حمایت از ثبت‌احوال و اداره کل اتباع در اجرای این طرح تقدیر کرد و بیان داشت: پاسخ سریع اداره کل اطلاعات نیز به استعلام‌ها، فرآیند اجرای پروژه ملی صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی را تسریع کرد.
وی به صدور ۵۶ مورد سند در راستای اجرای این طرح در استان کرمان اشاره کرد و گفت: فرمانداران نیز با حساسیت پروژه را به اتمام رساندند.
شفیعی بیان کرد: بیش از یک آماده آمادگی رونمایی از شناسنامه‌ها را داشتیم و دومین استانی هستیم که صدور شناسنامه و اجرای این پروژه را به اتمام رسانده است.
محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عنوان کرد: در راستای اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، ۲۷۳ مورد استعلام وارده در استان داشتیم که برای ۸۳ مورد مجوز صادر شد.
وی افزود: ۵۳ مورد شناسنامه در این زمینه در استان کرمان صادر شده و استعلام‌هایی از استان‌های دیگر نیز پاسخ داده‌ایم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در بازدید دکتر بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از گنجینه اداره کل ثبت احوال استان کرمان، سند هویتی شهید 'عبدالمهدی امیدی' رونمایی شد.
این شهید والامقام، ۲۰ آبان ماه 1359 درگیری با اشرار به فیض شهادت نائل آمده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)