کد خبر: ۳۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه پاسداران در کرمان مطرح کرد:
وی افزود: امروز جنگ تقابل اراده هاست و هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند پیروز است و تلفات مادی شکست نیست، تسلیم شدن در مقابل اراده دشمن شکست خوردن است و ما فرهنگی ساختیم که عقب نشینی و تسلیم معنی ندارد و امروز راه حاج قاسم ادامه دارد، زیرا او یک راه بود و هست و روز شهادت، نقطه تولد دوباره شهداست و حاج قاسم و همراهانش عمر ابدی دارند.
کرمان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی قدرت‌های وسیعی ساخته بود و جهان اسلام را به هم گره زده و پیشانی جنگی را وسعت داده بود. هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان اسلام ذره‌ای شکل بگیرد و هنر او پاره کردن نقشه‌های سیاسی، نظامی و جغرافیایی دشمن بود.

سردار حسین سلامی  در اجلاسیه نهایی مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان اظهار کرد: زیباترین و تاریخی‌ترین تشییع را در مشایعت حاج قاسم سلیمانی سال گذشته در ۱۷ دی ماه در میدان شهدای کرمان دیدم و وقتی از میان جمعیت می‌گذشتم باران می‌بارید، اما نه از آسمان، از چشمان مردمان این دیار که به پهنای صورتشان سیلاب اشک جاری بود.

وی افزود: همه مهر و عشق بودند و مانند شمع می‌سوختند و صحنه‌ای دل انگیزتر از آن روز و جمعیت عاشقی که همه عشق و روح سلیمانی بودند، ندیدم. حاج قاسم در همه این جمعیت تجلی کرده بود و هیچ کس خود را نمی‌شناخت و برداشت من این بود.

سلامی تصریح کرد: بعد‌ها با خود گفتم کاش شما مردم کرمان در عاشورا می‌بودید که آن وقت هرگز این مصیبت‌ها بر اهل بیت امام علیه السلام وارد نمی‌شد. قافله سالار کربلا زینب کبری تنها نمی‌ماند که آن سفر طولانی را تا شام بلا با آن کودکان خردسال انجام بدهد.

فرمانده سپاه پاسداران با اشار به غیرت، شرف و دل‌های پاک مردم استان کرمان بیان کرد: شما مردم کرمان روی زمین صفحه جاودانه‌ای از یک بدرقه باشکوه آفریدید و امروز جمع شده ایم تا از یک حقیقت درخشان و جاری در بستر هستی و جاذبه نبوی که روح علوی و عشق حسینی در کالبد او جاری بود، سخن بگوییم.

وی افزود: گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه‌های او، قلمرو آرمان‌ها و ژرفای اعتقادات و دامنه باور‌های اوست و سردار حاج قاسم سلیمانی را می‌توان در قله بلند و رفیع ارزش‌ها توصیف کرد. او از قرآن الهام می‌گرفت و واقعا شخصیت قرآنی داشت.

سلامی با اشاره به شناختی که از شهید سلیمانی دارد، اظهار کرد: شهید سلیمانی تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد بود و چهره‌ای مردانه از قرآن عظیم است که از یک سو در مقابل دشمنان مستحکم، ثابت قدم و غلیظ و شدید بود و همین مرد در مقابل مردم هر چه ضعیف‌تر متواضع تر، مهربان‌تر بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم می‌دانست که باید به واسطه رحمت الهی از این صفت نبوی بهره بگیرد و با مردم نرمخو و مهربان و لطیف باشد.

فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: حاج قاسم شهید زندگی کرد و من معتقدم هر انسانی با صفت ابدی خود زاده می‌شود و هرکس شهید می‌شود، شهید زاده شده و حاج قاسم اینگونه زندگی کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی آمر به معروف، ناهی از منکر، حافظ حدود الهی و پاسدار اسلام بود و من محبت، ارادت و عشق او به رهبر انقلاب را می‌دیدم، به گونه‌ای بود که با میل خفیف امام خود آهنگ حرکاتش را تنظیم می‌کرد و آهنگ قدم‌های حاج قاسم با آهنگ کلام رهبری تنظیم می‌شد و این موزون‌ترین حرکتی بود که یک مرد می‌توانست روی زمین انجام بدهد.

سلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی در حقیقت شخصیت معیار بود و کاملا می‌توان از رفتار، گفتار و عملش یک الگو برای همیشه و همگان ساخت. شخصیتی میزان، معیار و طراز و جلوه‌هایی از اسوه حسنه نبوی، نرم خویی، رئوف بودن و ... در وجود حاج قاسم برجسته بود.

فرمانده سپاه پاسداران با مطرح کرد اینکه چرا حاج قاسم به قلب‌ها نفوذ کرد؟ گفت: به دلیل اینکه حاج قاسم ایمان و عمل صالح دارد و خدا او را محبوب دل‌ها کرد و هرچه در قرآن جستجو کنیم به زیبائی شخصیت حاج قاسم را توصیف می‌کند و برهمین اساس می‌گویم گستره شخصیت هرکس به دامنه اعتقادات اوست.

وی اظهار کرد: حتی وقتی از دشمن نمی‌ترسد به دلیل آن است که کبریایی را از آن خدا می‌داند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی با این عقیده در مکتب امام و رهبر انقلاب تربیت شده بود که دشمنان قدرت آفرینش یک مگس یا ربودن چیزی از دست او را ندارند و با این نگاه دشمن را حقیر و کوچک می‌شمرد و هرگز از دشمن نمی‌ترسید و این قاعده واقعی قدرت در نزد مجاهدان واقعی در راه خداست و حاج قاسم این‌ها را روی زمین تفسیر می‌کرد.

سلامی با اشاره به اینکه جلوه‌های معنوی شخصیت او بیش از شمشیر زدن‌های او در میدان به او عظمت داد، بیان کرد: شهید سلیمانی با غیرت رشد یافته بود و نمی‌توانست ببیند نوامیس مسمانان در جها آواره شده و در خیابان‌های اروپا تحت تحقیرند.

وی اظهار کرد: مردی که او را جنگ آور می‌دانیم، جستجوگرترین انسان صلح بود و او در جستجوی صلح می‌جنگید و روحش با صلح، عفو، کرامت و بخشش خو گرفته بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در خط مقدم می‌جنگید و یکی از ممتازترین خصوصیاتش این بود که اجازه نمی‌داد جبهه دشن از خط مقدم پیش بیاید، گفت: حاج قاسم می‌دانست باید دشمن را در خط درگیر کرد و اذن عقب نشینی نمی‌داد و عقب نشینی نمی‌کرد چراکه می‌دانست برای پس گرفتن یک گام، باید امتیازات بزرگی بدهد.

وی افزود: اینکه حاج قاسم در دوردست می‌جنگید این نبود که دیگران را فدای این سرزمین کند، او می‌دانست دشمن را باید تعقیب کرد و امر، تعقیب دشمن است نه اجازه دادن به پیشروی و این درسی است که او به همه داد حتی در هسته‌ای همینطور است و نباید از خاکریز اول عقب نشست.

سلامی تصریح کرد: این درس حاج قاسم است که در مقابل دشمن هرگز خاکریز اول را رها نکنید چه در دیپلماسی، چه در هسته ای، چه در جنگ و هر نقطه‌ای و توفیق او این بود که دشمن را تعقیب می‌کرد.

وی بیان کرد: وقتی حاج قاسم و یارانش جنگیدند تاریخ را به گونه‌ای می‌نویسم که سرشار است از پیروزی‌های شگفت انگیز و برای دشمن شکست‌هایی که هنوز هم شاید آن‌ها را باور نکرده باشد و به همین دلیل می‌گویم که حاج قاسم ما ده‌ها بار انتقام خود را قبل از شهادتش از دشمن گرفته بود. او دیگر برای دشمن قابل تحمل نبود. شخصیت مهارناپذیری در شکست دادن دشمن بود.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: شهید سلیمانی قدرت‌های وسیعی ساخته بود و جهان اسلام را به هم گره زده و پیشانی جنگی را وسعت داده بود. هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان اسلام ذره‌ای شکل بگیرد و هنر او پاره کردن نقشه‌های سیاسی، نظامی و جغرافیایی دشمن بود.

وی اظهار کرد: اسلام امروز صاحب قدرت است، قدرتی که روی زمین می‌جنگد و تاثیری ایجاد می‌کند و قدرت‌های بزرگ را می‌شکند و آن‌ها را به حاشیه می‌راند. شهید سلیمانی و یارانش توانستند دشمن را از قلب سیاست‌های منطقه به حاشیه برانند و این اتفاقات بزرگ و یک تاریخ است و تاریخ در ظرف زمان خود نمی‌ایستد و یک جریان متلاطم، سیال و پیش رونده است.

سلامی تصریح کرد: اگر امروز بد عمل کنیم فردا‌های بدی داریم. ملت‌ها یک بار آزمون می‌شوند و اگر ملتی بشکند دیگر نمی‌تواند قد علم کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن آمده بود بر تمام شئون ما مسلط شود و بگوید در علم، اقتصاد و نظامی چقدر پیش بروید و در هسته‌ای تا کجا و نبرد اراده هاست که حاج قاسم و مردان همراه او اراده دشمن را شکستند.

وی افزود: امروز جنگ تقابل اراده هاست و هر کس بتواند اراده خود را تحمیل کند پیروز است و تلفات مادی شکست نیست، تسلیم شدن در مقابل اراده دشمن شکست خوردن است و ما فرهنگی ساختیم که عقب نشینی و تسلیم معنی ندارد و امروز راه حاج قاسم ادامه دارد، زیرا او یک راه بود و هست و روز شهادت، نقطه تولد دوباره شهداست و حاج قاسم و همراهانش عمر ابدی دارند.

سلامی تصریح کرد: راه حاج قاسم ادامه دارد و بحمدلله حمله دشمن به قلب مقاومت فقط باعث شد روح جدیدی از مقاومت در میان جوانان مسلمان دمیده شود و رویش‌های جدید و زیبا امروز در جهان اسلام اتفاق افتاده است.

فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: تصمیم به جهاد امروز زنده شده و شهید سلیمانی احیاگر جهاد در میان جوانان مسلمان از هر قوم، قبیله و سرزمین است و میراث ماندگار شهید سلیمانی پایدار است و تا ابد می‌ماند و ما در این نقطه متوقف نمی‌شویم و شهادت او نقطه عزیمت جدیدی برای ما بود و برای تکمیل نقشه‌های ذهنی حاج قاسم راه را ادامه می‌دهیم و حتما آن‌ها را ناقص نمی‌گذاریم و پرچم به دست فرمانده دیگری است و چیزی عوض نشده است.

وی افزود: ما تنها امروز یک شهید بزرگ داریم که منبع ماندگار الهام این جامعه برای همیشه است و جوانان ما از او برای همیشه نسل‌ها پی نسل‌ها الهام و روحیه می‌گیرند و حقیقت را می‌یابند.

سلامی تصریح کرد: وقتی شخصیت حاج قاسم باز و توصیف می‌شود جوانان جدیدی به آن می‌گروند و این شهادت بیش از قبل از شهادت تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: ابومهدی المهندس سردار بزگر عراقی بود، هر چند سال‌های زیادی در ایران در مکتب انقلاب تعلیم یافته بود و یک انسان بزرگ، صاحب تاثیر، متقی و پرهیزکار بود و توانست اجازه ندهد دشمن در عراق دولت سازی کند و راه او در عراق و نقاط دیگر ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: شهید حسین پورجعفری نیز صاحب منش، مرام و روح ابوالفضلی بود و من وفاداری را از او یاد گرفتم. فداکار بود و هرگز حاج قاسم را ترک نکرد و همیشه و در همه سختی‌ها در کنار او بود با نجابتی ستایش برانگیز، با حیا و مهربان و گرم و انگار برای حاج قاسم نه برادری، مادری می‌کرد.

وی افزود: شهیدانی که با حاج قاسم بودند، گل‌های معطر بوستان بهشت شهیدان بودند که توفیق داشتند شعله‌های وجودشان گرمابخش زندگی ما باشد و هر چه داریم از شهدا داریم.

سلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم و شهدا متعلق به همه و انگار عضوی از خانواه همه هستند، تصریح کرد: خانواده صبور و شکیبای این عزیزان و به ویژه خانواده حاج قاسم در طول این ۴۰ سال جهاد، کمتر از شخص حاج قاسم در آفرینش این عظمت موثر نبوده اند که به همان اندازه موثر بودند و برای او آرامش خاطر و ترغیب به حضور در میدان می‌کردند و نبود او را تحمل و همواره دلهره و اضطراب نیامدن آن‌ها را آزار می‌داد، اما تحمل می‌کردند.

وی افزود: این ظرفیت و تحمل والاست و حاج قاسم یک نکته داشت که هرگز برای عملش از هیچ کس پاداش طلب نکرد و در جست و جوی تشویقات معنوی نبود و حاج قاسم سلیمانی از مشهور بودن و دیده شدن بیزار بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)