کد خبر: ۳۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان با اشاره به اینکه دورکاری بهانه‌ای برای شل شدن وضعیت اداری و سلیقه‌ای عمل کرن نیست، گفت: بحث متکدیان و معتادان متجاهر در شان استان نیست و دستگاه‌های مسئول باید سریعا در این زمینه تدبیر کنند و به صورت جدی این افراد شناسائی و ساماندهی شوند و اگر بهزیستی مرکز تعریف شده ندارد، شهرداری گرمخانه‌ای فراهم و به صورت موقت آن‌ها را نگهداری کند.
کرمان استاندار کرمان گفت: دورکاری بهانه‌ای برای شل شدن وضعیت اداری و سلیقه‌ای عمل کرن نیست.

علی زینی وند ظهر امروز ۲۰ دی ماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: از مردم، اعضای ستاد کرونا، دستگاه‌های مختلف و اصناف قدردانی می‌کنم که همکاری داشتند تا به یک حدی از کنترل بیماری در استان برسیم و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت و مراقبت‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: در جلسات ستاد استانی کرونا باید گزارش طرح شهید سلیمانی ارائه شود و از امروز علاوه بر مصوبات ستاد ملی و تصمیمات استانی، فرمانداری ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارکان طرح شهید سلیمانی وظیفه دارند به محض اینکه در جایی نشانه‌هایی از بروز بیماری به وجود آمد، با تمام قوا ورود کرده و از افرادی که در معرض ویروس بوده اند تست گرفته و مراقبت را خیلی جدی بگیرند.

زینی وند تصریح کرد: به هیچ وجه در سطح استان نباید مردم و دستگاه‌های اجرایی عادی انگاری کنند، زیرا وضعیت اصلا عادی نیست و وزیر بهداشت به صراحت هشدار داد که نگران موج جدید بیماری هستیم ضمن اینکه قدرت سرایت ویروس جدید (اروپایی) خیلی بالاست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دورکاری بهانه‌ای برای شل شدن وضعیت اداری و سلیقه‌ای عمل کرن نیست، گفت: بحث متکدیان و معتادان متجاهر در شان استان نیست و دستگاه‌های مسئول باید سریعا در این زمینه تدبیر کنند و به صورت جدی این افراد شناسائی و ساماندهی شوند و اگر بهزیستی مرکز تعریف شده ندارد، شهرداری گرمخانه‌ای فراهم و به صورت موقت آن‌ها را نگهداری کند.

وی اظهار کرد: مطرح شده در برخی از شهرستان‌ها به دلیل مجاورت با استان‌های دیگر مراودات مردم بیشتر بوده و تعدادی از افراد برای دریافت مجوز از شهرستان‌های مختلف به مرکز استان مراجعه داشته اند و در صورتی که چنین موضوعی صحت داشته باشد، کوتاهی صورت گرفته و باید به سرعت در این زمینه تدبیر شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌ها زحمات زیادی کشیده و از خدمات این نهاد تشکر می‌کنیم، گفت: دنیا در اوج کرونا و مرگ و میر است و اگر سختگیری‌ها و آسیب‌هایی که به مشاغل رسیده، نبود و از خودگذشتگی نیرو‌های نظامی، بهداشت و هلال احمر در طرح شهید سلیمانی صورت نمی‌گرفت، اکنون وضعیت ما نیز مانند فرانسه، آلمان و ... بود.

وی افزود: رنگ آبی یعنی هیچ وضعیت عادی نداریم و حتی جایی که بیماری مشاهده نشده، در خطر ابتلا به کرونا قرار داریم؛ آبی بودن یعنی عادی نبودن لذا باید محدودیت و مراقبت باشد.

زینی وند با اشاره به عدم دسترسی ۲۰ درصد از دانش آموزان استان کرمان به شبکه شاد و ابزار هوشمند گفت: پیگیری‌هایی از طریق وزارت ارتباطات از سوی نمایندگان و استانداری صورت گرفته و امیدواریم به زودی این مسائل حل شود.

وی تصریح کرد: حدود ۸۰۰ روستای استان کرمان زیرساخت نرمال ندارند و در شرایط که مشاغل و آموزش در کرونا به این زیرساخت‌ها ربط دارد، این آمار بدی است و باید مدیریت شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: برداشت ما این است که حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان ما به شبکه شاد که شبکه مطمئن و از افتخارات کشور است، دسترسی ندارند و باید همه دستگاه‌های مرتبط مسائل این حوزه را جمع بندی کنند تا این وضعیت اصلاح شود.

وی در پایان بیان کرد: از مردم و رعایت خوبی که در مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی داشتند تشکر می‌کنیم و برای ما موردی مهم‌تر از این مراسم نبود و تجمع نداشتیم و برنامه‌ها با جمعیت بسیار محدود در فضایی که ظرفیت چند ده هزار را داشت، برگزار شد و محکم کار را انجام دادیم و سپاه تمام قد همکاری کرد لذا مسامحه درباره سایر مراسم نداریم، مگر براساس تصمیم ستاد ملی کرونا.

زینی وند گفت: حوزه اقتصادی باید مشاغل آسیب دیده را در دستور کار بگذارد تا این مشاغل از امکاناتی که کشور در نظر می‌گیرد برخوردار شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)