کد خبر: ۳۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری:
تکیه بر خواب، معجزات و کرامات این و آن و احیانا نقل دیدارها و ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) و چیزهایی که امکان اثبات وجود ندارد و به قول ما طلبه‌ها مسائل شاذی هست که اگر صحت هم داشته باشد، اولا استثنا است و ثانیا سیره و شیوه علمای دین و حتی ائمه اطهار(ع) بر بیان معارف از این طریق نبوده است.

‌ گویا آقای صدیقی مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند!

روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل آیت‌الله مصباح‌یزدی در صداوسیما واکنش‌های زیادی در پی داشت. به‌ویژه آن بخش که گفته آیت‌الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست! کانال تلگرامی رجانیوز با انتشار مطلبی ادعای امام‌جمعه تهران را تأیید کرده و مخالفت‌ها با این ادعای او را ناشی از عقده و کینه لیبرال‌ها نسبت به مصباح‌یزدی دانسته و در آخر برایشان آرزو کرده که از کینه و حسد بمیرند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری اما در گفت‌وگو با جماران با اشاره به اینکه مدت‌هاست که در فکر بودم راجع به برخی برنامه‌های دینی و مذهبی که در صداوسیما پخش می‌شود با مدیران محترم، خصوصا جناب عسکری رئیس محترم صداوسیما، صحبتی داشته باشم، گفته تا اینکه با کمال تأسف و تعجب اظهاراتی را از جناب آقای صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، در رابطه با مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی دیدم. البته من این مطلب را در فضای مجازی دیدم اما بازنشر برنامه زنده آقای صدیقی با شبکه قرآن سیما بود که پخش شد، من را واداشت تا از همین طریق خطاب به جناب عسکری و سایر مسئولین برنامه‌ریز و برنامه‌ساز صداوسیما چند جمله‌ای را مطرح کنم. کسانی که آقای صدیقی را می‌شناسند، سلیقه منبر و سخنرانی‌های ایشان را از دیرباز می‌دانند؛ نوعا تکیه بر مسائلی از همین قبیل است. یعنی تکیه بر خواب، معجزات و کرامات این و آن و احیانا نقل دیدارها و ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) و چیزهایی که امکان اثبات وجود ندارد و به قول ما طلبه‌ها مسائل شاذی هست که اگر صحت هم داشته باشد، اولا استثنا است و ثانیا سیره و شیوه علمای دین و حتی ائمه اطهار(ع) بر بیان معارف از این طریق نبوده است. ولی اینکه صداوسیما در برنامه‌های زنده خودش در موضوعات مهم دینی و بیان مسائل قرآنی که مستقیم با اعتقادات و دینداری مردم و معرفی چهره اسلام از دید جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد، باید نهایت احتیاط و دقت را داشته باشد، من را واداشت که به این مسئله بپردازم. متأسفانه بعضا آقای صدیقی خیلی راحت نقل‌قول ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) را نقل می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می‌تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند.
کانال تلگرامی رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری اما با انتقاد شدید از واکنش‌ها نسبت به این اظهارات کاظم صدیقی با انتشار مطلبی با عنوان «دشمنی‌های بی‌پایان با علامه مصباح» نوشت: اشتباه نکنید! مسئله این نیست که چرا آیت‌الله صدیقی، فلان سخن را در تلویزیون گفته است، بلکه مسئله عبارت است از عمق «کینه» و «خصومت» جریان لیبرال با علامه مصباح! همین و بس! ما با یک «انقلاب ملکوتی و قدسی» روبه‌رو هستیم که سرشار از جلوه‌ها و دلالت‌های «غیبی» و «معنوی» هست. اساس تحلیل شخص امام خمینی درباره انقلاب، بر علل «ماورایی» و «غیرطبیعی» تکیه دارد، از قبیل «دست غیبی»، «هدیه الهی»، «تحفه غیبی»، «عنایات خدای‌متعال»‌ و... . این واقعیت تاریخی و انسان‌های ملازم با آن، جنس «معنوی» دارند و زندگی‌شان سرشار از جنبه‌های «غیرمادی» و «ملکوتی» هست. چه‌چیزی را انکار می‌کنیم؟! از نظر «علمی» و «فلسفی»، این مطالب به اثبات هم رسیده است؛ چنان‌که هم در فلسفه اسلامی و هم در عرفان اسلامی، سازوکار تحقق آنها بیان شده است. البته متأسفانه نیروهای لیبرال، کمترین سواد و صلاحیتی ندارند که بتوان در اینجا به منابع ارجاع داد و بحث کرد. ما با یک مشت هجوگو و باطل‌نویس روبه‌رو هستیم. گشوده‌شدن چشم علامه مصباح در زمان غسل، به‌معنی حیات ایشان نیست، بلکه ناشی از تصرف روح ایشان در جسم است. این نیز مطلب بعید و بیگانه‌ای نیست و مصداق‌های قطعی و حتمی فراوانی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)