کد خبر: ۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در بحث سیب‌زمینی طرح استمرار صندوق بیمه حداکثر ۶ میلیون تومان غرامت به کشاورز پرداخت می‌کند در حالی که کشاورز برای یک هکتار سیب زمینی طرح استمرار ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند و زمانی که این نوع محصول در اثر سرما دچار خسارت می‌شود پرداخت ۶ میلیون تومان غرامت زیاد مشکلی را برای کشاورزان حل نمی‌کند.

 

بیمه پاسخگوی خسارت برای محصولات خارج از فصل نیست/حق بیمه و میزان خسارت با غرامت پرداختی بیمه به کشاورز همخوانی ندارد/بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی جنوب خسارت وارد شد/ضرورت ایجاد صندوق‌های حمایتی برای کشاورزی جنوب کرمانرییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: وجود صندوق‌های حمایتی با اعتبارات دولتی برای جبران خسارت واقعی کشاورزان ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سعید برخوری در بازدید از مزارع خسارت دیده از سرما و طوفان دی ماه ۹۹ در شهرستان رودبار جنوب گفت: دی ماه امسال در یک بازه زمانی ۱۵ روزه منطقه جنوب کرمان با کاهش دما مواجه شد به نحوی که از ۷ دی ماه تا ۲۲ دی ماه در سه مرحله کاهش دما و همچنین طوفان باعث خسارات زیادی به بخش کشاورزی منطقه شد.

او با اشاره به اینکه کشاورزی شغل اصلی مردم جنوب کرمان است افزود: سرما و طوفان اخیر خسارت زیادی به بخش کشاورزی این منطقه وارد کرده است و در حال حاضر برآورد اولیه خسارت مبلغی بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان است.

برخوری تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی دقیق میزان خسارت هستند تا با جمع بندی و ارسال گزارش دقیق میزان خسارت از طریق مدیریت بحران و وزارت جهاد کشاورزی پیگیر جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان منطقه باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در خصوص پرداخت خسارت به مزارع بیمه شده گفت: به دلیل اینکه محصولات کشت شده در منطقه خارج از فصل و با هزینه بیشتر و ریسک بالا تولید می‌شوند گزینه‌های بیمه پاسخگوی خسارت در چنین مواردی نیستند.

او افزود: در بحث سیب‌زمینی طرح استمرار صندوق بیمه حداکثر ۶ میلیون تومان غرامت به کشاورز پرداخت می‌کند در حالی که کشاورز برای یک هکتار سیب زمینی طرح استمرار ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند و زمانی که این نوع محصول در اثر سرما دچار خسارت می‌شود پرداخت ۶ میلیون تومان غرامت زیاد مشکلی را برای کشاورزان حل نمی‌کند.

برخوری با اشاره به استقبال نکردن کشاورزان از بیمه محصولات گفت: دلیل استقبال نکردن کشاورزان از بیمه محصولات به دلیل این است که مبلغ پرداختی کشاورز به عنوان حق بیمه و میزان خسارتی که کشاورز متحمل شده با مبلغ غرامت پرداختی بیمه به کشاورز با هم همخوانی ندارد و مبلغ پرداختی خسارت بسیار اندک است.

او افزود: با توجه به اینکه در جنوب کرمان محصولات خارج از فصل با ریسک بالا تولید می‌شود، بایستی از سوی صندوق بیمه گزینه‌هایی در نظر گرفته شود که برای کشاورز مقرون به صرفه باشد.

برخوری گفت: در زمینه بیمه و جبران خسارت بحث‌های زیادی با صندوق بیمه در سطح کشور انجام شد که گزینه‌هایی ویژه برای این مناطق تعریف کند تا بیمه کردن محصول برای کشاورز اقتصادی باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان وجود صندوق‌های حمایتی با اعتبارات دولتی برای جبران خسارت واقعی کشاورزان را ضروری دانست و افزود: برای حمایت و پایداری کشاورزی و اشتغال در منطقه نیازمند برنامه‌های حمایتی دولت هستیم که در هنگام بروز چنین مواردی صندوق اعتبارات دولتی بتواند کشاورز را حمایت و یاری کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)