کد خبر: ۳۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از احتمال به نتیجه رسیدن تعیین اعضای حقیقی عضو «نهاد اجماع ساز» خبر داد.

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از احتمال به نتیجه رسیدن تعیین اعضای حقیقی عضو «نهاد اجماع ساز» خبر داد.
به گزارش ایلنا جواد امام و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص آخرین اقدامات این شورا به‌منظور تشکیل «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» گفت: تشکیل نهاد اجماع‌ساز براساس شاخص‌هایی که به تصویب رسیده در دست اقدام است و فکر می‌کنم که در هفته آینده به یک جمع‌بندی خوبی برسیم که در اینصورت ان‌شاءالله نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: نهاد اجماع‌ساز درخصوص راهبرد انتخاباتی و سایر مباحث دیگر تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما اکنون به دنبال انتخاب اشخاص حقیقی بر اساس شاخص‌ها هستیم. نظراتی که باید از احزاب و اشخاص گرفته می‌شد، دریافت شده و فکر می‌کنم طی هفته آینده به نتیجه خواهد رسید و ان‌شاءالله نهاد اجماع‌ساز به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درپاسخ به سوالی پیرامون اصلاح قانون انتخابات شوراها که هفته گذشته در مجلس تصویب شد، اظهار داشت: استراتژی اقلیتی که در مجلس حاکم شده‌اند، ایجاد موانع برای حضور حداکثری ملت در صحنه و عدم مشارکت در انتخابات با هدف حذف رقیب و تکمیل گام‌های بعدی برای تکصدایی است.
وی افزود: در واقع می‌توان گفت آنچه که اکنون در مجلس شاهد هستیم اصلاح و تدوین قانون نیست، چراکه قانون باید عام‌الشمول باشد و باید کلیت جامعه را در بر بگیرد. این مواردی که مجلسی‌ها آن را تصویب می‌کنند در واقع دستورالعمل‌های انتخاباتی در راستای اجرای برنامه های یک حزب است نه قانون. قاعدتا این گروه اقلیت که حضورشان در مجلس نتیجه یکی از کمترین مشارکت های مردم در ادوار انتخابات مجلس است، حضور و مشارکت مردم را در مقابل خودشان می‌بینند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وارد مصادیق انتخابات ریاست جمهوری نشده است
یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی هنوز وارد بحث مصادیق انتخابات نشده است اما اسامی چند کاندیدا به صورت غیررسمی مطرح است که خودشان سکوت کرده اند.
به گزارش ایلنا عزت تقواییان درباره نامزدهای مطرح در جریان اصلاحات اظهار کرد: تا این لحظه در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این زمینه بحثی نشده است زیرا بحث ها درباره ایجاد نهاد اجماع ساز است. ابتدا باید آن نهاد شکل بگیرد و درباره انتخابات بحث کند و آیین نامه ای تهیه شود و سپس وارد مصادیق شویم بنابراین تا امروز هیچ بحثی مطرح نشد است.
وی افزود: البته ممکن است احزاب در این زمینه ورود کرده باشند مثل حزب اعتماد ملی که چند کاندیدا معرفی کرده است. من غیررسمی شنیده ام که محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری هم وارد انتخابات می شوند ولی خود آن ها فعلا سکوت کرده اند. من همچنین شنیده ام که محمدرضا خاتمی و صفایی فراهانی هم قبول نکرده اند در انتخابات شرکت کنند. محمدجواد ظریف هم که قبول نکرده است وارد انتخابات شود. البته این ها همه به صورت غیررسمی است و رسما هنوز کسی نامزدی خود را اعلام نکرده است، البته همان طور که گفتم اعتماد ملی چند کاندیدا معرفی کرده است.
این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بحث قانون انتخابات ریاست جمهوری است که باید ببینیم این قانون چگونه اصلاح می شود تا بعد بررسی کنیم که چه کسانی را می توانیم معرفی کنیم اما آنچه در راهبرد اصلاحات مورد تأکید واقع شده است این است که انتخابات اگر عادلانه و رقابتی باشد، اصلاح طلبان با یک گزینه اصلاح طلب وبا اجماع وارد انتخابات می شوند و کسی را معرفی می کنند که برنامه اصلاح طلبی داشته باشد و راهبرد اصلاح طلبان را اجرایی کند.
تقواییان درباره امکان حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: لاریجانی در میان گزینه اصلاح طلبان نیست و ما اعلام کرده ایم دنبال گزینه نیابتی نیستیم. کمیته ای در مجمع روحانیون مبارز در حال رصد فضای انتخابات است و ابطحی از سوی این مجمع اعلام کرده است که دنبال علی لاریجانی نیستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)