کد خبر: ۳۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون آموزش و پرورش استان کرمان:
 معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل را در جنوب استان کرمان داریم، گفت: شاهد ترک تحصیل پنهان دانش اموزان هستیم که نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی بیفتد.

 شاهد ترک تحصیل پنهان  در جنوب استان هستیم/3677 دانش آموز پایه اول ابتدائی از تحصیل بازماندند/ باید آموزش پایه های اول و دوم ابتدائی را حضوری دنبال کنیم

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل را در جنوب استان کرمان داریم، گفت: شاهد ترک تحصیل پنهان دانش اموزان هستیم که نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش ایسنا، عباس ضیاء صبح امروز 27 دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به گزارش عملکرد در زمینه انسداد مبادی بیسوادی در استان اظهار کرد: پوشش دوره پیش دبستانی استان کرمان در سال 93- 92 معادل 32.8 درصد بوده و در سال گذشته 96 درصد جذب نوآموزان پیش دبستانی را داشتیم و علی رغم وسعت و گستردگی استان کرمان، جزو استان های برتر کشور در پوشش نوآموزان داریم.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا استقبال آنچنانی از سوی والدین در کشور در مقطع پیش دبستانی صورت نگرفت و در استان کرمان باید 64 هزار و 598 نوآموز پیش دبستانی را جذب می کردیم که 39 هزار و 836 نفر معادل 61 درصد را جذب کردیم و در این حوزه نیز جزو چهار استان برتر کشور هستیم.

ضیاء تصریح کرد: باید این نوآموزان جذب شوند و آموزش آنها دنبال و کار سنجش انجام شود که طرح آموزش رایگان و مجازی را در این زمینه دنبال می کنیم.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه گفت: استان کرمان در جذب خالص پایه اول ابتدائی در سال 91 در رده پایانی جدول کشور قرار داشته و در سال گذشته از میانگین کشور بالاتر بوده است.

وی اظهار کرد: میانگین کشور در جذب خالص پایه اول ابتدائی 96.8 درصد در سال 91 بوده که در استان کرمان 86.5 درصد جذب داشتیم و سال گذشته میانگین کشور 97.14 درصد و جذب خالص پایه اول در استان کرمان 97.60 درصد بوده است.

ضیاء تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری 3677 دانش آموز پایه اول ابتدائی را به هر علتی را نتوانستیم جذب کنیم که از این تعداد 551 نفر را جذب کردیم. تعدادی نیز شناسائی شدند اما به هر علت نتوانستند در مدرسه حضور پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل را در جنوب استان کرمان داریم، گفت: شاهد ترک تحصیل پنهان دانش اموزان هستیم که نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی بیفتد.

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در آموزش مجازی درسنامه توزیع شده اما درسنامه کار آموزش حضوری را برای دانش آموز کلاس اولی انجام نمی دهد و چاره ای نداریم و باید آموزش پایه های اول و دوم ابتدائی را حضوری دنبال کنیم.

وی افزود: در حوزه ابتدائی دو سوم مدارس ما در مناطق روستائی است و با توجه به اینکه جمعیت کمی دارند، مشکلی در بحث آموزش حضوری وجود ندارد.

ضیاء گفت: دانش آموزان فاقد هویت را به هر شکل ثبت نام کرده ایم تا کسی از تحصیل جا نماند و سالیانه در استان 170 تا 200 مورد فوتی دانش آموز داریم.

وی تصریح کرد: نباید دانش آموزی به واسطه فقر مالی از تحصیل باز بماند و حفظ جایگاه استان کرمان در پوشش آموزشی نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است.

شاهد عدم توازن فضای فیزیکی در غرب شهر کرمان هستیم

فرماندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش فرمانداران در شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: شاهد عدم توازن فضای فیزیکی در غرب شهر کرمان هستیم که با تعامل اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری زمینه توسعه فضای فیزیکی و ساخت مدارس را در این منطقه فراهم کردیم.

علی بابایی با اشاره به لزوم توجه به بُعد پرورش افزود: دستگاه های فرهنگی به کمک آموزش و پرورش برای آموزش اعتقادات دینی به صحنه بیایند.

بابائی با اشاره به شناسائی افراد بازمانده از تحصیل و جذب آنها گفت: تعداد زیادی از افراد بازمانده از تحصیل در حاشیه شهر کرمان با کمک دفاتر تسهیلگری شناسائی شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)