کد خبر: ۳۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
توضیحات استانداری درباره اخطار استاندار به مدیران:
چند ساعت پس از انتشار فهرستی از دستگاه‌هایی که مورد عتاب استاندار کرمان قرار گرفتند، معاون استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان با ارائه توضیحاتی روشن کردند که انتشار نام دادگستری در فهرست دستگاه‌های غایب محصول یک اشتباه بوده است.

چند ساعت پس از انتشار فهرستی از دستگاه‌هایی که مورد عتاب استاندار کرمان قرار گرفتند، معاون استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان با ارائه توضیحاتی روشن کردند که انتشار نام دادگستری در فهرست دستگاه‌های غایب محصول یک اشتباه بوده است.
به گزارش گفتارنو صبح روز شنبه جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان به ریاست استاندار تشکیل شد، اما مانند همیشه مدیران برخی دستگاه‌ها در این نشست غایب بودند و این موضوع مورد انتقاد شدید استاندار قرار گرفت. {جزئیات را اینجا بخوانید} 
استاندار کرمان در بیان تذکر خود به مدیران، روی عبارت مدیران دستگاه‌های اجرائی و شهردار کرمان تاکید کرده بود. با این حال بر اساس یک اشتباه نام دادگستری در لیست غایبان در نشست امروز منتشر می‌شود. اگرچه پس از آن نام دادگستری از خروجی رسانه‌ها حذف شد، اما مدیران استانداری ترجیح دادند برای رفع سوءتفاهم‌های احتمالی موضوع را شفاف کنند و درباره آن توضیحاتی ارائه کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: یک اشتباه از سوی برخی رسانه‌ها اتفاق افتاد و آن اینکه در بین دستگاه‌های اجرایی نام دستگاه قضائی هم ذکر شده است.
محمد صادق بصیری ادامه داد: دستگاه قضائی مستقل است و جناب آقای دکتر موحد رئیس کل دادگستری استان و دادستان محترم همواده در تمام جلساتی که عضو بوده اند، حضور داشته و همکاری و معاضدت بسیار موثر و صادقانه داشته‌اند و هیچگونه عدم هماهنگی بین دستگاه اجرایی و قضائی در استان نداریم.
وی افزود: رئیس کل دادگستری استان، عضو شورای آموزش و پرورش نبودند و ذکر نام ایشان در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد اعتراضِ استاندار یک اشتباه محض است و به همین دلیل باید اصلاح شود و امیدواریم این همکاری و هماهنگی همچنان ادامه داشته باشد.
نایب رئیس شورای تامین استان کرمان به همراهی و هماهنگی قوای سه گانه در استان اشاره کرد و گفت: استاندار نسبت به عدم حضور غیرموجه برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات مختلفی که باحضور ایشان یا معاونین استانداری تشکیل می‌شود معترض هستند.
بصیری عنوان کرد: استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی و نماینده عالی دولت در هر استانی وظیفه دارد نسبت به هماهنگی امور اجرایی و بین بخشی اقدام کند و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این زمینه با استاندار همراه و همکار باشند.
وی ادامه داد: دکتر زینی‌وند بدو ورود به استان کرمان با جدیت فراوان کار خود را آغاز کردند و انتظار داشتند همه مدیران اجرایی همپای ایشان کار‌ها را پیش ببرند و هماهنگی لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: گاهی در جلسات شخص مدیر اجرایی حضور ندارد و نماینده‌ای را به جلسه فرستاده که یا اطلاع کافی از مسائل ندارند و یا نمی‌توانند پاسخگوی سوالات مطرح شده باشند.
بصیری در خصوص نحوه حضور مدیران در جلسه شورای آموزش و پرورش روز شنبه ۲۷ دیماه گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که برای تجلیل از شورا‌های برتر تشکیل و از مدیران اجرایی هم دعوت به عمل آمده بود، تنها دو نفر از مدیران اجرایی در جلسه حاضر بودند.
وی ادامه داد: استاندار نسبت به عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسه به شدت اعتراض داشتند و به صورت واضح این مسئله را اعلام کردند.
بصیری گفت: تاکید استاندار بر حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهمترین جلسه تصمیم گیری برای نظام تعلم و تربیت و دیگر جلسات بسیار جدی است.
وی با اشاره به حضور خبرنگاران و اعلام و رسانه‌ای شدن این اعتراض استاندار کرمان گفت: ما از همه دستگاه‌های اجرایی که در جلسه حضور نداشتند کتبا توضیح خواسته‌ایم که دلیل عدم حضور خودشان را اعلام کنند و از این به بعد هم قطعا در جلسات حضور داشته باشند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان هم در این زمینه گفت: در جلسه صبح امروز ۲۸ دی ۹۹ شورای آموزش و پرورش، تعدادی از مدیرانی که به جلسه شورا دعوت شده بودند، حضور نداشتند و استاندار اعلام کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی که حضور ندارند و غیبتشان غیرموجه است ضمن تذکر کتبی، گزارش عدم حضور و تذکرشان و به وزیر مربوط نیز منعکس شود.
عباس تقی‌زاده با بیان اینکه منظور استاندار صرفا مدیران دستگاه‌های اجرایی و بوده که غیبت غیرموجه داشته‌اند، افزود: منظور دکتر زینی‌وند مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه قوه مجریه است.
وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی اگر می‌خواهند از مرخصی استفاده کنند باید قبل از روز مرخصی، به مدیرکل حوزه استاندار اطلاع دهند.
وی گفت: بر این اساس دکتر موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با حوزه استاندار از قبل هماهنگ کرده بودند و غیبت معاون عمرانی موجه بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)