کد خبر: ۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان ازجمله کودک آزاری خاطر نشان کرد: ریشه این مسئله به اعتیاد و خانواده برمی‌گردد و باید با مداخله‌های اجتماعی بستر خانواده را سالم سازی کرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان ازجمله کودک آزاری خاطر نشان کرد: ریشه این مسئله به اعتیاد و خانواده برمی‌گردد و باید با مداخله‌های اجتماعی بستر خانواده را سالم سازی کرد.
به گزارش گفتارنو عباس صادق زاده در آئین رونمایی از سند جامع راهبردی آسیب‌های اجتماعی رفسنجان با اشاره به اینکه عدم برنامه در حوزه اجتماعی موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است عنوان کرد: یکی از مهمترین مواردی که باعث ایجاد وضعیت امروز شده بی توجهی به مسائل اجتماعیست، مسائل اجتماعی در تمام دنیا وجود دارند، اما آن‌ها برای هرکار برنامه دارند و موضوعات اجتماعی برای آن‌ها مهم است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت مردم در کشور ما قطعا اگر به مردم اعتماد کنیم و اجازه حضور آن‌ها را در صحنه بدهیم قطعا به جامعه‌ای پیشرفته بدل خواهیم شد.
 صادق‌زاده با بیان اینکه مسائل اجتماعی به شکل طبیعی رخ می‌دهند و رشد می‌کنند و همچنین باید با همت و همدلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد گفت: در استان کرمان با رشد مسائل اجتماعی از جمله کودک آزاری، سالمندآزاری، طلاق، خشونت روبه رو هستیم و این موارد از دغدغه های مقام معظم رهبری هم است و مسئولین ما باید در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و سیاسی، به مسائل اجتماعی هم اهمیت قائل شوند. 
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هرجا که مردم پای کار آمدند ما موفق بودیم اظهار داشت: در جریان جنگ تحمیلی مردم ایران برجسته‌ترین نقش‌ها را ایفا کردند؛ در سازندگی باز هم مردم بودند که پای کار آمدند در حوادث و بلایای طبیعی هم آنجا که دولت نتوانست کار‌ها را پیش ببرد این مردم بودند که همت کردند و اکنون هم اگر به مردم درست جهت بدهیم می‌تواتیم که با کمک خود مردم آسیب‌های اجتماعی را کنترل و کاهش دهیم.
صادق زاده با اشاره به تدوین سند راهبردی آسیب‌های اجتماعی و اهمیت آن گفت: همین که ما اینجا دورهم جمع شده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که با کمک هم به بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم خود مهمترین و بهترین سند می‌باشد، امروز برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با ۳ ظرفیت خوب روبرو هستیم، مسئولینی که پای کار هستند، مردم و خیرین خوب رفسنجان که از دیرباز پیشرو در کار‌های خیر و اجتماع محور بوده‌اند و مجموعه بهزیستی که عالمانه و برنامه محور در خدمت شماست و قطعا با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان تا حد اکثر دو سال آینده، بحث آسیب‌ها را در رفسنجان کنترل نمود.
وی با اشاره به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان ازجمله کودک آزاری خاطر نشان کرد: ریشه این مسئله به اعتیاد و خانواده برمی‌گردد و باید با مداخله‌های اجتماعی بستر خانواده را سالم سازی کرد.
صادق زاده سپس با اشاره به آمار‌های اعتیاد، خودکشی، همسر آزاری، فرار دختران از منزل و ... بیان داشت: رفسنجان در بحث‌های توانمندسازی نیاز به توجه جدی دارد، به طور مثال باتوجه به اینکه ۷.۱ درصد از بیماران روانی استان کرمان در رفسنجان سکونت دارند، اما مرکز نگهداری و حمایت از این بیماران در رفسنجان وجود ندارد، ۱۲.۶ درصد از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان کرمان در شهرستان رفسنجان زندگی می‌کنند که تنها یک مرکز برای نگهداری آن‌ها در رفسنجان وجود دارد و همچنین ۲.۴ درصد از مهد کودک‌های استان در رفسنجان دایر است که باتوجه به تعداد کودکان زیر ۶ سال رفسنجان این آمار پایین است.
صادق زاده افزود: با وجود ۲۳ مرکز توانبخشی در استان کرمان، اما در رفسنجان این مرکز شهرستان وجود ندارد، با وجود اینکه هشت و دو دهم سالمندان استان در رفسنجان حضور دارند، اما این شهرستان فاقد مرکزی برای سالمندان است و با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان باید اورژانس اجتماعی این شهرستان به سطح ۱ ارتقا یابد؛ و با توجه به آمار‌های ارائه شده این وضعیت به هیچ وجه زیبنده رفسنجان نیست.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اذعان داشت: رفسنجان مستعد راه اندازی مرکز جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیست بطوریکه در این مرکز برای آسیب‌هایی، چون طلاق، اعتیاد، خشونت و سایر آسیب‌های اجتماعی با رویکرد علمی آموزشی برخورد شود. 
وی با اشاره به اینکه جامعه ما از لحاظ سواد اجتماعی پایین است گفت: مهارت‌های خانواده‌ها بسیار پایین است، اکثر خانواده‌ها حتی افراد تحصیل کرده فاقد مهارت‌های ده گانه اجتماعی هستند، در جریان شیوع بیماری کویید خیلی از مسائل رو شد.
نبود مهارت‌ها باعث بروز ناسازگاری‌های بسیاری در خانواده‌ها شد و رشد طلاق بسیار معنی دار بود و همه این‌ها به این دلیل بود که مهارت نداشتیم، یاد شده افزود: با توجه به وضعیت رفسنجان باید مرکز مهارت آموزی دائم در رفسنجان ایجاد کنیم و توسط این مرکز آموزش مهارت‌های مختلف را به مردم و جامعه منتقل کنیم و قطعا بعد از فعالیت این مرکز بسیاری از آسیب‌ها کنترل می‌شوند.
صادق زاده در پایان گفت: در چند روز آینده دبیرخانه سند آسیب‌های اجتماعی باید در فرمانداری شکل بگیرد، هرماه جلسه گذاشته شود، وظایف دستگاه هادر این سند احصا و مشخص شده و باید برای اجرای آن‌ها زمان تعیین کرد و در هر جلسه اقدامات انجام شده را رصد نمود تا بتوانیم بعد از یکسال نتیجه عملکردهایمان را بررسی و برنامه ریزی‌های بعدی را انجام دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)