کد خبر: ۳۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای می‌خواهند کاری کنند که هر چهار سال یک بار مسئولان نظام دور هم جمع شوند و ملت را تعیین کنند، نه اینکه ملت، دولت را تعیین کند. این هم یک دموکراسی جدید است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای می‌خواهند کاری کنند که هر چهار سال یک بار مسئولان نظام دور هم جمع شوند و ملت را تعیین کنند، نه اینکه ملت، دولت را تعیین کند. این هم یک دموکراسی جدید است.
به گزارش رویداد 24 سعید شریعتی فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اگر برپایه قانون انتخاباتی که اکنون در مجلس نوشته می‌شود، بخواهد برگزار شود، در واقع میدانی برای یک رقابت درون‌حزبی است. به این ترتیب اگر انتخابات بخواهد به این صورت پیش برود، نه تنها هیچ شور و نشاطی باقی نخواهد ماند، بلکه اساسا رقابتی هم شکل نخواهد گرفت. انتخابات زمانی معنا دارد که مردم بتوانند حداقلی نمایندگان خود را پیدا کنند. اگر انتخابات یکسویه و همانند انتخابات درون‌حزبی برگزار شود، آن زمان دیگر انتخاباتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: جریانی که امروز در حال اصلاح قانون انتخابات است، نهایتا ۱۵ درصد جامعه را نمایندگی می‌کند و اگر به همین منوال پیش برود، در نهایت ۱۵ درصد جامعه در انتخابات شرکت می‌کنند و مابقی جامعه با این قانون و نحوه انتخابات مشکل دارند و همانطور که در انتخابات مجلس ۹۸ شرکت نکردند، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم شرکت نخواهند کرد.
این فعال سیاسی می‌گوید: رهبری بر مشارکت بالا در انتخابات تاکید دارند بنابراین لازمه‌ توجه به این تاکید آن است که شورای نگهبان قانون فعلی اصلاح انتخابات را به طور کلی رد کنند چراکه شورای نگهبان باید به گونه‌ای در بحث تایید صلاحیت‌ها رفتار کند که همه جریان‌های قانونی کشور بتوانند گزینه‌های اصلی خود را وارد میدان رقابت کنند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: مسئله این است که اکنون حتی اگر فرد مورد نظر حضور پیدا کند که آنها را نمایندگی کند بازهم به سختی رضایت پیدا می‌کنند که در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند؛ در واقع موضوع مهم برای مردم، تاثیرگذار بودن آنهاست. یعنی هم بتوانند کاندیدای مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند و هم بتوانند امیدوار باشند که آن کاندیدا اگر رای بیاورد، بتواند منشا اثر باشد، نه اینکه بعد از ۴ سال بگوید نشد و اجازه ندادند و...!

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یک رقابت درون حزبی است
او ادامه داد: در رابطه با چگونگی شرایط برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری باید بگویم، در شرایطی که اکبر و اصغر و محمد از یک خانواده بروند مسابقه دو بدهند، هرکدام از آن‌ها که پیروز شود، پیروزی برای آن خانواده است. آن چیزی که برخی در حال تدارک برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند، یک رقابت درون خانوادگی است زیرا آن‌ها قانون را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که فقط یک نفر خاص رئیس جمهور شود، خب کاری ندارد. اکنون شرایط کرونایی است و بگویند ستاد ملی کرونا گفته که مشارکت و تجمعی نباشد و برهمین اساس تا ۴ سال آینده آقای «قاف» رئیس جمهور شود، اگر او خسته است و تمایلی ندارد آقای «میم» به صحنه بیاید و اگر او هم نمی‌آید آقای «جیم» رئیس جمهور شود. مناظره هم برگزار نکنند، زیرا در مناظره‌ها می‌خواهند پرونده فساد همدیگر را رو کنند و بهتر است شرایط را دوستانه پیش ببرند.
شریعتی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند کاری کنند که هر چهار سال یک بار مسئولان نظام دور هم جمع شوند و ملت را تعیین کنند، نه اینکه ملت، دولت را تعیین کند. این هم یک دموکراسی جدید است.
این فعال سیاسی می‌گوید: این‌ها یک جریان جمنا داشتند و در سال گذشته با ضرب و زور، این جریان را وارد مجلس کردند و حالا همه مجلس جریان جمنا است و این‌ها در حال بررسی هستند که رئیس جمهور جمنا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)