کد خبر: ۳۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
ابوذر عطارپور وزیری فرماندار جیرفت اظهار کرد: متاسفانه پسربچه ۱۳ ساله تبعه خارجی ساکن جیرفت به علت سقوط به داخل کانال فاضلاب زندان جیرفت در بستر رودخانه ملنتی این شهر جان باخته است. وی گفت: همه دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی علت این حادثه باشند و در برابر این اتفاق ناگوار با هیچ کس تعارف ندارم.
پسربچه ۱۳ ساله ساکن جیرفت بر اثر سقوط داخل کانال روباز سپتیک زندان جیرفت جان باخت.

به گزارش ایسنا ابوذر عطارپور وزیری فرماندار جیرفت اظهار کرد: متاسفانه پسربچه ۱۳ ساله تبعه خارجی ساکن جیرفت به علت سقوط به داخل کانال فاضلاب زندان جیرفت در بستر رودخانه ملنتی این شهر جان باخته است.
وی گفت: همه دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی علت این حادثه باشند و در برابر این اتفاق ناگوار با هیچ کس تعارف ندارم.
عطاپور ضمن هشدار به مسئولان مرکز بهداشت، محیط زیست، اداره آبیاری و مسئولان زندان جیرفت از برخورد جدی با همه کسانی که اهمال کاری کرده اند، خبر داد و افزود: وقتی از سقوط این پسربچه داخل کانال فاضلاب آنهم متعلق به زندان جیرفت مطلع شدم باور کردنی نبود که با گذشت چندین سال متاسفانه وضعیت فاضلاب و زندان به این شیوه رها شده باشد وموجب داغدار شدن یک خانواده بشود.
وی اداره آبیاری را به عنوان متولی بستر رودخانه‌ها مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: جای سوال و تعجب است چرا اداره آبیاری شهرستان جیرفت نسبت به این وضعیت تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده و اگر مستندانی مبنی بر اخطار و یا هشدار به اداره زندان دارند باید ارائه بدهند.
رییس شورای تامین شهرستان جیرفت همچنین مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، محیط زیست ومسئولان زندان جیرفت را از جمله کسانی دانست که در این اتفاق دلخراش باید پاسخگو باشند و گفت: از مرکز بهداشت و محیط زیست نیز خواسته ام به صورت مستند پاسخگو باشند وگرنه برخورد جدی خواهد شد و هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نخواهد بود.
وی با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده پسر بچه ۱۳ ساله‌ای که روز گذشته به علت سقوط به داخل کانال سپتیک فاضلاب زندان جیرفت جان باخته، افزود: دفاع از حق و حقوق همه مردم وظیفه ام است و هیچ فرقی ندارد فرد جان باخته ایرانی باشد و یا اتباع خارجی.
عطاپور با یادآوری برطرف کردن مشکلات زندان جیرفت از جمله روشنایی معابر اطراف بعد ازدریافت گزارشات گفت: انتظار بود مسئولان زندان جیرفت همانگونه نسبت به حل مشکل معابر اطراف زندان گزارش دادند و در اسرع وقت مشکل رفع شود در این مورد نیز با صراحت وضعیت فاضلاب را گزارش می‌کردند.
فرماندار جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده جهت اصلاح فاضلاب زندان کهنوج در زمان تصدی فرمانداری این شهرستان گفت: ساماندهی فاضلاب زندان قدیم کهنوج بعد ازتقاضای مسئولان در کمترین زمان ممکن انجام شد و باید اداره زندان جیرفت نیز وضعیت سپتیک، فاضلاب و کانالی که در بستر وردخانه ملنتی حفر شده را گزارش می‌دادند لذا باید پاسخگوی کوتاهی‌های صورت گرفته باشند.
وی با ابراز بی اطلاعی از دریافت هرگونه گزارش از طرف اداره زندان، مرکز بهداشت، اداره آبیاری و محیط زیست در خصوص وضعیت کانال بستر رودخانه ملنتی، افزود: هیچ عذر و توجیهی پذیرفته نیست و توضیحات بی اساس را نخواهم پذیرفت، زیرا اداره زندان باید به شکلی مدیریت می‌کرد که تحت هیچ شرایطی کانال فاضلاب در بستر رودخانه تهدیدی برای جان مردم نباشد.
به گزارش ایسنا، روزگذشته ۳۰ دی ماه پسربچه ۱۳ ساله‌ای داخل کانال سپتیک زندان جیرفت که در بستر رودخانه ملنتی است، سقوط کرده که متاسفانه بعد از ساعت‌ها تلاش نیرو‌های امدادی جسم بی جانش پیدا شد.
این کانال حصار ندارد و با توجه به اینکه سال‌ها ساکنین محله‌های همجوار با زندان جیرفت از وضعیت فاضلاب و بوی مشمئزه کننده انتقاد دارند انتظار است رییس سازمان زندان‌های کشور و مسئولان قضایی نسبت به تکمیل زندان جدید بیش از این اهتمام داشته باشند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)