کد خبر: ۳۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دو خبر انتخاباتی:
اصولگرایان این روزها خود را برای انتخابات 1400 بیش از گروه‌های دیگر آماده کردند و هر روز خبرهای مختلفی از این جریان منتشر می‌شود. در تازه‌ترین خبرهای یک عضو جبهه پایداری از افزایش احتمال تائید صلاحیت محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات آینده خبر داده و یک فعال سیاسی دیگر از تقسیم کار اصولگرایان برای انتخابات آینده خبر داده است.

از تقسیم کار اصولگرایان برای ادامه حضور رئیسی در قوه، رفتن جلیلی به مجلس در انتخابات میان دوره‌ای و حضور قالیباف در ریاست جمهوری تا افزایش شانس تائید صلاحیت احمدی‌نژاد

اصولگرایان این روزها خود را برای انتخابات 1400 بیش از گروه‌های دیگر آماده کردند و هر روز خبرهای مختلفی از این جریان منتشر می‌شود. در تازه‌ترین خبرهای یک عضو جبهه پایداری از افزایش احتمال تائید صلاحیت محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات آینده خبر داده و یک فعال سیاسی دیگر از تقسیم کار اصولگرایان برای انتخابات آینده خبر داده است.
به نوشته نامه محمدجواد ابطحی عضو شورای مرکزی حزب پایداری آمدن محمود احمدی‌نژاد را اتفاقی دانست که می‌تواند هم معادلات اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان را بر هم بزند: «آنچه ممکن است میز بازی را بر هم بزند، نامزدی آقای احمدی‌ن‍ژاد و متعاقبش تأیید صلاحیت اوست. گویا تلاش‌هایی در حال انجام است که احمدی‌نژاد نامزد شود و برخلاف پیش‌بینی‌ها این احتمال وجود دارد که او تأیید صلاحیت شود. من شنیده‌ام که صحبت‌هایی برای تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد در جریان است و باتوجه به اظهارنظر اخیر آقای کدخدایی مبنی بر اینکه ممکن است فردی که در دوره‌ای صلاحیتش تأیید نشده، اکنون تأیید شود و میزان حال افراد است، این احتمال قوت یافته که آقای احمدی‌نژاد تأییدصلاحیت شود. با تغییر برخی اعضای شورای نگهبان هم شانس تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد بالا رفته است؛ از سوی دیگر به یاد داریم که آقایان معین و مهرعلیزاده در سال84 با حکم رهبری تأییدصلاحیت شدند. این احتمال هم منتفی نیست که آن شرایط برای احمدی‌نژاد هم رخ دهد. به هر حال آمدن آقای رئیسی و آقای احمدی‌نژاد می‌تواند فضای انتخابات را طور دیگری کند».
ابطحی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به فرض تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد آیا ممکن است جبهه پایداری از او حمایت کند، گفت: «جبهه پایداری همسو با نظر رهبر انقلاب و شورای نگهبان خواهد بود».

تقسیم کار اصولگرایان
به نوشته نامه سیدحسین نقوی حسینی درباره سناریوی اصولگرایان برای انتخابات 1400 گفت: طرح ها و دیدگاه هایی وجود دارد که هر کدام از این آقایان در جریان اصولگرا سال آینده در انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شورای شهر و مدیریت شهری تهران ایفاگر چه نقشی باشند.
وی افزود: یک طرح آن است که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بماند، آقای دکتر جلیلی برای انتخابات میان دوره ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس کاندیدا و وارد پارلمان شود و ریاست قوه مقننه را به عهده بگیرد. آقای قالیباف هم کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری شود و ریاست قوه مجریه را در اختیار بگیرد.
نماینده سابق مجلس  سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 افزود: البته به شخص معتقدم آقای دکتر جلیلی باید دقیقا برای ریاست جمهوری بیاید و برای ریاست جمهوری کار کند و ورود به مجلس اصلا به صلاح ایشان نیست ولی در نهایت تصمیم گیر خود ایشان است؛ هنوز هم آقای جلیلی این مسئله را نه تأیید و نه تکذیب کرده و موضعی در این باره نگرفته است.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران توضیح داد: البته طرح یادشده در سطح کلان مطرح است و هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است. در واقع محاوراتی است که بین آقایان بوده و مورد صبحت قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)