کد خبر: ۳۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: چه کسی گفته همه باید در مورد مسائل اجتماعی اظهارنظر کنند، باید کار تخصصی را به اهلش بسپارید، همانطور که من به طور مثال در مورد ساخت یک ساختمان تخصصی ندارم و آنرا به متخصصش می‌سپارم، در مورد مسائل اجتماعی نیز نباید دستگاه‌های دیگر از جمله نهاد‌های نظامی و انتظامی وارد مسائل تخصصی شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: چه کسی گفته همه باید در مورد مسائل اجتماعی اظهارنظر کنند، باید کار تخصصی را به اهلش بسپارید، همانطور که من به طور مثال در مورد ساخت یک ساختمان تخصصی ندارم و آنرا به متخصصش می‌سپارم، در مورد مسائل اجتماعی نیز نباید دستگاه‌های دیگر از جمله نهاد‌های نظامی و انتظامی وارد مسائل تخصصی شوند.
عباس صادق زاده در آئین رونمائی سامانه جامع آماری تحلیل و رصد آسیب‌های اجتماعی بم با اشاره به اینکه بالا رفتن آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، اعتیاد و... باعث شده ما دور هم جمع شویم افزود: هر مدیری که دغدغه توسعه داشته باشدنمی‌تواند نسبت به مسائل و موضوعات اجتماعی بی تفاوت باشد، زیرا توسعه زمانی محقق می‌شود که همه جانبه باشد.
وی با بیان اینکه به مسائل اجتماعی بی توجهی کرده‌ایم اذعان کرد: بی برنامگی و نبود استراتژی مشخص باعث شده که نتوانیم در مسیرمسائل اجتماعی توفیقی داشته باشیم و اگر جامعه  دست خوش مشکلات است به دلیل بی توجهی به مسائل اجتماعی بوده است.
وی گفت: در بحث آسیب اجتماعی شاید در لفظ به موضوعی اشاره کرده‌ایم، اما در عمل کمتر به آن توجه شده و با جابجایی این دو مورد قطعاً نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.
صادق زاده اظهارداشت: در گذشته تا با موضوعی اجتماعی مواجه شدیم همه دست به دست هم دادیم و به شدت از استراتژی انکار استفاده کردیم و این استراتژی باعث بوجود آمدن ضرر‌های آنی و درازمدتی شد.
وی ادامه داد: بعد از آن ورودی پلیسی امنیتی به مسائل اجتماعی داشتیم و با هرچه که معضل اجتماعی بود به عنوان ناهنجار از آن نام بردیم و قبل از ورود عالمانه و مدبرانه با آن برخورد امنیتی کردیم و اگر جوانی از روی ناآگاهی و نداشتن مهارت اقدامی کرد آن جوان را در ملاء عام تخریب و تحقیر کردیم و بعدا فهمیدیم استراتژی پلیسی امنیتی نیز جواب نداده است در نتیجه به استراتژی سوم یعنی به نصیحت پرداختیم.
وی تصریح کرد: در استراتژی نصیحت در منبر‌ها، مدارس، جلسات و کرسی‌های آزاداندیشی شروع به نصیحت کردیم و زمانی طولانی را صرف آن کردیم بعدا متوجه شدیم این استراتژی نیز جوابگو نیست و ناخواسته وارد استراتژی عالمانه شدیم.
صادق زاده عنوان کرد: ورود ما به استراتژی عالمانه، بخاطر برخورد‌های اشتباهات گذشته بسیار سخت بود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: در رویکرد عالمانه در جامعه‌ای که دست خوش آسیب اجتماعی شده موازی کاری و مدل‌های بومی دستگاه‌ها مانع بزرگی است و به عنوان متولی مسائل اجتماعی استان می گویم تا زمانی که تفکرات عالمانه را نپذیریم و راهکارهایمان مبتنی بر رویکرد عالمانه و براساس یک برنامه ریزی صحیح علمی نباشد عملکردمان با رویکرد انکار، رفتار پلیسی و نصیحت هیچ تفاوتی ندارد و خروجی کار یکی است.
صادق زاده توضیح داد: در بحث آسیب اجتماعی باید حوزه سیاست گذاری را با رویکرد‌های اجتماعی دنبال کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: توسعه بدون توجه به مسائل اجتماعی ابتر است اگر رویکردمان یکی شود و از موازی کاری پرهیز کنیم آنوقت است که میتوانیم بگوییم کارمان عالمانه است و درست و سنجیده وارد مسائل اجتماعی شده ایم.
مدیرکل بهزیستی اذعان داشت: دانشگاه‌ها در حوزه مسائل اجتماعی کوتاهی کرده اند، دانشگاه‌های ما تولیدات گلخانه‌ای دارند یعنی گل در فضای مشخص و دمای مشخص رشد می‌کند و اگر آن گل وارد طبیعت شود با اولین باد می‌افتد و لذا باید محصولی تولید کنیم که درجامعه کاربرد داشته باشد و برای همین اعتقاد دارم دانشگاه‌ها باید عملیاتی وارد میدان شوند.
او اظهارداشت: آسیب اجتماعی قدرت زیادی دارد آنقدر که حتی دغدغه مقام معظم رهبری هم همین موضوع است و آنقدر قدرت دارد که توانسته ما را به دور هم جمع کند، اما ما باید یک نکته را در نظر داشته باشیم وآن اینکه در جوامع دیگر نیز آسیب وجود دارد، اما آن‌ها با رویکرد عالمانه با آسیب‌ها برخورد کردند و آن را مدیریت کرده و سرکوب نکردند و باعث شد که بتوانند آسیبهایشان را کنترل و مدیریت کنند.
صادق زاده با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همراه با صنعت، تکنولوژی و پیشرفت می‌آید اظهار داشت: ما نسبت به جوامع دیگر چند ویژگی مهم داریم و آنهم اعتقادات دینی و ملی ماست، وهمین موضوع باعث میشود یک قدم از بقیه جلوتر باشیم، پس باید جلوی موازی کاری‌ها گرفته شود و با برنامه علمی به بحث آسیب اجتماعی ورود داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید این موضوع را بدانیم که راه توسعه بم نگاه متوازن به همه مسائل است گفت:باید مدل‌های اجتماع محور از ظرفیت‌های بومی بم را طراحی کنیم، از ظرفیت‌های علمی و آکادمیک بم استفاده نماییم، دانشگاه‌ها باید به سطح محلات بیابند و عملیاتی وارد گود شوند.
صادق زاده با بیان اینکه ما با مدل‌های کتترل آسیب‌ها مشکلی نداریم، ولی در اراده‌ها مشکل داریم گفت: اجازه بدهید به مسائل اجتماعی تخصصی وارد شویم، چه کسی گفته همه باید در مورد مسائل اجتماعی اظهارنظر کنند، بابد کار تخصصی را به اهلش بسپارید، همانطور که من به طور مثال در مورد ساخت یک ساختمان تخصصی ندارم و آنرا به متخصصش می‌سپارم، در مورد مسائل اجتماعی نیز نباید دستگاه‌های دیگر از جمله نهاد‌های نظامی و انتظامی وارد مسائل تخصصی شوند.
وی افزود: در برنامه ریزی باید کار به نهاد‌های تخصصی سپرده شود، اما در اجرا اشکالی ندارد که دستگاه‌های دیگر از جمله سپاه و نیروی انتظامی به کمک ما بیایند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اذعان به اینکه مسائل اجتماعی مسئله همه مردم است گفت: بنگاه‌های اقتصادی بم باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اگر که استراتژی علمی را در پیش بگیریم می‌توانیم در یکسال آینده با مدیریت آسیب‌ها، دغدغه‌ای در مورد بم نداشته باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی مواقع رفتار‌های ضداجتماعی از آسیب اجتماعی بدتر هستند اظهار داشت: ما مردم را دست کم گرفته ایم، اگر طرح را برای مردم تشریح کنیم ومردم متوجه شوند خودشان از ما جلوتر خواهند افتاد، ظرفیت‌های جامعه ما بی نظیرند، نماز، مذهب، ائمه جمعه و ... هرکدام میتوانند در پیشگیری از آسیب‌ها به ما کمک کنند.
وی با اشاره به نقش تربیت در زندگی انسان‌ها گفت: رویکرد ما اگر به تربیت انسان معطوف شوداز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده ایم، تربیت از رفتار نشأت می‌گیرد نه از گفتار، باید تربیت انسان‌ها را جدی بگیریم، تربیت انسان به عنوان اصلی‌ترین عنصرتوسعه مطرح است و با تربیت است که می‌توانیم به موفقیت برسیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)