کد خبر: ۳۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کشف بیش از149 تن انواع موادمخدر از ابتدای سال تاکنون در استان، گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 47 درصدی داشته و نشانگر عزم جدی پلیس در مبارزه با این معضل است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کشف بیش از149 تن انواع موادمخدر از ابتدای سال تاکنون در استان، گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 47 درصدی داشته و نشانگر عزم جدی پلیس در مبارزه با این معضل است.
سردار عبدالرضا ناظری در حاشیه بازدید از کشفیات اخیر پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر رده های انتظامی سراسر استان و همچنین انجام اقدامات اطلاعاتی و پایش تحرکات خرده فروشان و افراد مرتبط با آنان، طی 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات انواع مواد مخدر 47 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به کشف یک محموله 595 کیلویی تریاک در عملیات اخیر پلیس شهرستان جیرفت افزود: هر چند که کاهش گرایش به اعتیاد و موادمخدر در کنار برخورد با سوداگران مرگ به فرهنگ سازی و انجام اقداماتی موثر برای کاهش تقاضا نیاز دارد اما این موضوع یکی از مطالبات به حق مردم از پلیس است که بحمدلله پلیس استان همواره و به ویژه طی چند سال اخیر در این رابطه کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.
ناظری با اشاره به اجرای یکسری تدابیر انتظامی و ترافیکی ویژه در ایام پایانی سال بیان کرد: در این میان مبارزه با سوداگران مرگ به سبب خسارات جبران ناپذیری که به سلامت افراد جامعه و خانواده ها وارد می سازند و همچینن برخورد با قاچاق کالا و سوخت به سبب زیان های بسیار زیاد ناشی از اینگونه تخلفات اقتصادی با جدیت در دستور کار تمامی رده های انتظامی استان خواهد بود که طی ایام باقیمانده سال و همچنین سال جدید با پشتیبانی مسئولان قضایی و همراهی سایر نهادها، هم به صورت روتین و هم طی اجرای طرح هایی با این قبیل جرائم با قاطعیت برخورد می شود.

دستگیری 40 خرده فروش مواد مخدر
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر برخورد جدی با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر در راستای افزایش امنیت اجتماعی از اجرای طرح 48 ساعته مبارزه با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و گفت: تاثیر مخرب مواد مخدر نه تنها فرد بلکه کل جامعه را در بر می گیرد و باعث ضربه اساسی بر بنیان خانواده می شود.
سرهنگ مهدی پورامینایی در حاشیه اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر اظهار داشت: برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر که باعث ناامنی در محلات شده اند، از مطالبات همیشگی و قانونی مردم بوده که در این عرصه عزم جدی و همگانی لازم است.
وی با تاکید بر برخورد جدی پلیس با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، با اشاره به مقابله پلیس کرمان با پدیده شوم مواد مخدر حتی در مقادیر کم در راستای افزایش امنیت اجتماعی گفت: تاثیر مخرب مواد مخدر نه تنها فرد بلکه کل جامعه را در بر می گیرد و باعث ضربه اساسی بر بنیان خانواده می شود.
سرهنگ پورامینایی با اشاره به کشف مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی و دستگیری 40 خرده فروش در اجرای این طرح گفت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف ضربه بر بدنه جامعه و خانواده با رواج اعتیاد در بین همه اقشار مردم خصوصاً نسل جوان می خواهند به اهداف شوم خود دست یابند که توجه به آموزش های همگانی و سالم سازی خانواده می تواند این نقشه دشمنان را نابود کند.
وی به گسترش سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر به جهت تامین هزینه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: گاهاً دیده شده است که خرده فروشان در قبال تحویل مواد مخدر به معتادان اشایء ارزشمند و قیمتی را نیز قبول می کنند که همین امر باعث گسترش سرقت در جامعه می شود که می طلبد قانون مبارزه با موادمخدر حتماً شدیدتر شود چرا که موادمخدر ، شخص را هدف قرار می دهد و این شخص است که می تواند جامعه سالم را بسازد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در خاتمه با اشاره به همسایگی ایران با بزرگترین تولیدکننده موادمخدر در دنیا یادآور شد: در عرصه مقابله با پدیده شوم اعتیاد آنقدر چالش و وسعت کار زیاد است که ورود به مسائل زمان بر است بنابراین قانون باید در امر مبارزه با مواد مخدر سخت گیری های جدی داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)