کد خبر: ۳۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق کرمان با تاکید بر فضای نامناسب کسب و کار در کشور و به ویژه استان کرمان گفت: در سازمان تامین اجتماعی صدور بخشنامه‌های خلاف قانون، موجب محدود شدن فضای کسب و کار کشور شده است.
رئیس اتاق کرمان با تاکید بر فضای نامناسب کسب و کار در کشور و به ویژه استان کرمان گفت: در سازمان تامین اجتماعی صدور بخشنامه‌های خلاف قانون، موجب محدود شدن فضای کسب و کار کشور شده است.
به گزارش گفتارنو سیدمهدی طبیب زاده، در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود با دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به کرمان، مسائل این حوزه را پیگیری کنند و در این رابطه اتاق کرمان بخشنامه‌هایی که معضلات بسیاری را ایجاد کرده احصا نموده و آماده ارائه گزارش است.
وی بحث تفویض اختیار به استان‌ها را یکی از موارد بهبود فضای کسب و کار عنوان و بیان کرد: نمایندگان مردم بحث تفویض اختیار به دستگاه‌های مختلف استان به ویژه مجموعه‌های محیط زیست، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را به صورت جدی پیگیری کنند، زیرا هنوز صدور مجوز‌ها توسط این دستگاه‌ها در تهران انجام می‌شود و برخی مواقع ۱۱ ماه برای دریافت یک مجوز زمان می‌برد.
طبیب زاده، خاطرنشان کرد: اتاق کرمان در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری و صدور مجوز‌ها که تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، اقدامات بسیاری در استان انجام داده و دفاتر پیشخوان دولت برای اجرای آن آموزش‌های لازم را دیده اند که امیدواریم بتوان بزودی آن را راه اندازی کرد.
رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌های استان از جمله برق، گاز و آب نیاز ضروری پروژه‌های توسعه کرمان در آینده خواهد بود، گفت: اجرای خط هفتم گاز کشور که از استان کرمان هم می‌گذرد باید سه سال پیش آغاز می‌شده که هنوز آغاز نشده و باید نسبت به آن توجه جدی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای حمایت قضایی از فعالان اقتصادی تاکید دیگر رهبر انقلاب، پیگیری مشکلات فعالان بخش خصوصی در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه هر هفته انجام می‌شود و اقدامات مهمی در این راستا انجام شده است.
طبیب زاده، با بیان اینکه بهبود محیط کسب و کار کرمان دغدغه همه مدیران و سازمان‌ها شده است، افزود: تمامی فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف پایش و پیشنهاد‌های لازم برای بهبود فضای کسب و کار به سازمان‌ها ارائه شده است.
وی در بخش دیگری خواستار اصلاح قانون اتاق‌های بازرگانی و در نظر گرفتن نظر بخش خصوصی در آن شد و اظهار کرد: طرح اصلاح قانون معادن نیز تهیه و تقریر شده که به بخش خصوصی آسیب می‌رساند و اعتماد سرمایه گذاری بخش خصوصی در معدن را به صورت کلی از بین می‌برد.
طبیب زاده، در ادامه به تشریح مزایای تولید کود‌های فسفات به عنوان یک فرصت برای استان پرداخت و گفت: سرمایه‌گذار احداث کارخانه تولید کود‌های فسفات با سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورو در کرمان وجود دارد، اما ممکن است این کارخانه در بندرعباس احداث شود در حالی که شهر‌های سیرجان، رفسنجان و شهربابک پتانسیل احداث این کارخانه را دارند و باید این طرح در استان کرمان راه اندازی شود.
رئیس اتاق کرمان در بخش دیگری با بیان اینکه علاوه بر فضای کسب و کار، فضای آموزشی نیز در استان نامناسب است، عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان کمتر از متوسط کشور و در شهر کرمان حتی از این میزان نیز پایین‌تر است که در این زمینه اتاق کرمان با همکاری فعالان اقتصادی و موسسه خیریه مهر گیتی، قرار است ۱۲۰ مدرسه را بسازد که بخشی از کار آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار نفر فرد شاغل در استان بیکار شده اند که عمده آن‌ها در صنایع کوچک و متوسط مشغول به کار بوده اند که به همین دلیل باید حمایت از این صنایع در اولویت جدی فعالیت‌های استان باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)