کد خبر: ۳۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات در مسیر تولید گل می توان به بالا رفتن هزینه های تولید گل، نهاده ها کشاورزی و .....، بالار فتن قیمت سازه ها گلخانه، عدم استقبال از خرید گل و و عدم وجود تشکیل منسجم و هماهنگی بین گلخانه داران اشاره نمود و با توجه به شرایط همه گیری کووید 19 و عدم برگزاری مراسم متاسفانه بازار فروش با مشکل مواجه شده است.

فقط یک هکتار به گلخانه های گل رز استان افزوده شد/ دوره بازگشت سرمایه تولید گل­ 3 الی 4 سال است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: 30 واحد گلخانه تولید گل شاخه بریده در سطح 14 هکتار، قریب 14 میلیون گل شاخه بریده سالانه را در استان تولید می کنند و اکثر گل های تولیدی گل رز است.

به گزارش ایانا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با بیان اینکه عمده گلخانه های تولید گل در سطح استان نزدیک به 8الی 10 سال می باشد که فعالیت خود را شروع نموده اند، افزود: در سال جاری با توجه به خسارت کرونا که بیشتر شامل بازار گل می شود، استقبال مناسبی از کشت گل انجام نگرفته است و در سال جاری سطحی معادل 1 هکتار به گلخانه های گل رز استان افزوده شد و مقدار 1 میلیون گل شاخه بریده نیز بر تولید افزوده شد.

عباس سعیدی تصریح کرد: شهرستان زرند بیشترین سطح زیر کشت گلخانه های تولید گل رز را در سطحی معادل 10 هکتار و تولید 10 میلیون گل شاخه بریده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات در مسیر تولید گل می توان به بالا رفتن هزینه های تولید گل، نهاده ها کشاورزی و .....، بالار فتن قیمت سازه ها گلخانه، عدم استقبال از خرید گل و و عدم وجود تشکیل منسجم و هماهنگی بین گلخانه داران اشاره نمود و با توجه به شرایط همه گیری کووید 19 و عدم برگزاری مراسم متاسفانه بازار فروش با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص کرونا، تسهیلاتی با نرخ سود مناسب در اختیار بهره برداران قرارگرفت، افزود: همچنین در ارتباط با سایر مشکلات جلسات تشکیل اتحادیه گلخانه داران در سطح استان در حال انجام و پیگیری می باشد و در شهرستان زرند که عمده کشت ها ی گل شاخه بریده تولید می گردد تعاونی گلخانه داران تشکیل گردیده و پایانه گل با تسهیلاتی که در اختیار یکی از گلخانه داران قرار گرفته است احداث شده است که نقش بسزایی در تسهیل روند فروش ،بسته بندی محصولات مذکور را بر عهده دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: جهت ترغیب بهره بردارن جهت کشت های گلخانه ای نسبت به بازید از گلخانه های پیشرفته در سطح استان و کشور، بروشور ها و... ترویجی ، جلسات آموزشی متعدد و دعوت از گلخانه داران پیشرو استانی و کشور در این جلسات و انتقال تجربیات در این زمینه، تهیه فیلم های آموزشی، ارائه تسهیلات با نرخ بازده مناسب و مدت بازپرداخت طولانی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

سعیدی خاطرنشان کرد: استان کرمان ظرفیت تولید گل مناسبی دارد و با توجه به آب و هوای مناسب در برخی از شهرستان ها، مستعد تولید انواع گل های شاخه بریده می باشد و با توجه به اینکه پایانه گل در شهرستان زرند احداث گردیده است با تشکیل اتحادیه و هماهنگی بین گلخانه داران و گل فروشی ها استان می توان آینده روشنی از صنعت پروش گل در استان را ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بین محصولات گلخانه ای، تولید گل­های شاخه بریده دوره بازگشت سرمایه، کمترین مدت که بین 3 الی 4 سال می باشد، دارد که نشان دهنده سودآوری مناسب است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)