کد خبر: ۳۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به برخی انتقادات درخصوص شکل‌گیری نهاد اجماع‌ساز جدید اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به برخی انتقادات درخصوص شکل‌گیری نهاد اجماع‌ساز جدید اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد.
جواد امام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص برخی انتقادات در فضای مجازی نسبت به ورود رئیس دولت اصلاحات در فرآیند ایجاد نهاد اجماع‌ساز، گفت: برخی از نقدهایی که مطرح می‌شود ناشی از اطلاعات غیردقیق است. جریان اصلاحات، یعنی مجموعه احزاب و اشخاص هستند که آقای خاتمی را به عنوان رهبری پذیرفته است اما اینکه آقای خاتمی خودش ادعایی داشته باشد، اینطور نیست و خودشان هم تاکنون بارها روشن و شفاف اعلام کرده‌اند که ادعایی ندارند.
وی افزود: اینکه ایشان شخصاً ورود کرده باشد هم غیرواقعی و خلاف است، احزاب اصلاح‌طلب خودشان تصمیماتی را اتخاذ کردند و بعد این جمع‌بندی را داشتند که تصمیمات خود را به اطلاع آقای خاتمی برسانند و از ایشان خواستند که نظر بدهند. آقای خاتمی همیشه این را اعلام کرده و روش ایشان نیز همواره عدم دخالت و همراهی و حمایت از هر تصمیم جمعی بوده است.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطرح شده پیرامون نهاد اجماع‌ساز جدید اصلاح‌طلبان و قیاس آن با شورایعالی سیاستگذاری، بیان کرد: متاسفانه منتقدانی که می‌گویند این نهاد اجماع‌ساز شبیه نهادهای قبلی و مانند شورایعالی سیاستگذاری است، متاسفانه هیچ توجهی به محتوا ندارند. شورای هماهنگی شخصا برای ایجاد چنین نهادی تصمیم گرفته است و خود شورا یک کمیته‌ای را انتخاب کرده که این کمیته وظیفه داشت اشخاص حقیقی را شناسایی کند؛ در نتیجه به لحاظ محتوا در این دوره احزاب بودند که خودشان تصمیم گرفتند و خود شورای هماهنگی تصمیم گرفته است که این نهاد را ایجاد کند و دیگر شورای هماهنگی یا شورای عالی وجود نخواهد داشت.
وی افزود: اینکه از آقای خاتمی خواسته شده است که برای بهبود روند کار و کسب نتیجه بهتر ایشان هم نظرات خود را اعلام کند، کجا به معنای دخالت است؟ ضمن اینکه آقای خاتمی در این دوره هیچ شخصی را رأساً انتخاب نکردند و این کمیته‌ای بوده که از جانب خود شورای هماهنگی انتخاب شده و ماموریت داشته و اشخاص را انتخاب کرده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح تفاوت‌های نهاد اجماع‌ساز جدید با شورایعالی سیاستگذاری، ابراز داشت: مجددا تاکید می‌کنم که دوستان به محتوا دقت نکردند و این نهاد جدید را به لحاظ شکلی با شورای عالی مقایسه کرده‌اند. این در حالی است که در دوره گذشته هم شورای عالی سیاستگذاری بود هم به موازات آن شورای هماهنگی وجود داشت اما در این دوره ما این دو نهاد را نداریم و تنها یک نهاد واحد داریم.
وی ادامه داد: در این نهاد جدید اگرچه به لحاظ شکلی مجموعه احزاب و ۱۵ شخصیت حقیقی هستند اما تفاوت در این است که نخست؛ در اینجا اکثریت با احزاب است و دوم؛ خود احزاب این اشخاص را دعوت کردند، در حالی که در شورای عالی سیاستگذاری اینگونه نبود و اشخاص حیقی را احزاب انتخاب نکرده بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)