کد خبر: ۳۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: امسال حدود 29586 هکتار زراعی و 17974 هکتار باغی در استان دچار سرمازدگی شدند و به طور کلی امسال سرمازدگی 2928 میلیارد تومان و طوفان 312 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: امسال حدود 29586 هکتار زراعی و 17974 هکتار باغی در استان دچار سرمازدگی شدند و به طور کلی امسال سرمازدگی 2928 میلیارد تومان و طوفان 312 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده است.
مجید سعیدی ظهر امروز 14 بهمن‌ماه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر گفت: در اواخر آذر 96 سه زلزله در منطقه هجدک راور به وقوع پیوست و پس از آن زلزله‌ 5.4 ریشتری در کوهبنان داشتیم.
وی با اشاره به اقدامات هشت سال اخیر، اظهار کرد: افتتاح واحدهای مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله زده در مردادماه 97، افتتاح شبکه بیسیم رادیو ترانک مدیریت بحران استان کرمان برای اولین بار در کشور در دی‌ماه همان سال، افتتاح مرکز مانیتورینگ در دی‌ماه، تدوبن سند جامع آموزش مدیریت بحران استان و فرایند الکترونیکی کردن پرداخت خسارات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها به عنوان اولین استان در کشور از جمله اقدامات در سال 97 بوده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه 8 ایستگاه لرزه نگاری در استان وجود دارد، بیان کرد: به زودی تعداد دستگاه‌های لرزه نگاری استان به 11 ایستگاه خواهد رسید.
وی با تبیین اقدامات امدادرسانی‌های که استان کرمان به سایر استان‌ها رسانده است، تصریح کرد: امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، لرستان در فروردین ماه 98 به صورت زمینی و هوایی و امدادرسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان در اسفند 97 از دیگر اقدامات استان در این زمینه می‌باشد.
سعیدی بازسازی ومقاوم سازی 300 واحد مسکونی در سال 98 در استان کرمان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: هجوم ملخ‌های صحرایی در جنوب و غرب استان در سال‌های گذشته یکی از مواردی بود که استان در این سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند و تا کنون توانستیم از هجوم آنها به مزارع و باغات جلوگیری کنیم.
وی عنوان کرد: سیاست مدیریت بحران تغییر رویه از مدیریت بحران به مدیریت ریسک است لذا نقاط حادثه خیز را شناسایی کردیم، گفتنی است زلزله، سیل، طوفان، گرد و غبار، فرونشست، رانش زمین، سرمازدگی و ... بیشترین خسارات را به استان وارد می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه با انعقاد تفاهمنامه‌ای مبنی بر کمک از سایر دستگاه‌ها برای زمان آبگرفتگی و سیل و ... تصریح کرد: سیل بند خرم در دهه 50 طراحی شده است و اگر این سیل بند را اجرا کنیم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از سیلاب نجات می‌دهد بنابراین برای اجرای آن تفاهمنامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منعقد کردیم.
وی با بیان اینکه استان کرمان معین استان تهران در زمان زلزله انتخاب شده است، اظهار کرد: استان کرمان معین استان‌های جنوب شرق کشور در زمان بحران است.
وی عنوان کرد: 30 میلیارد تومان به شرکت آب منطقه‌ای استان برای سیل سد نساء و پایین دست تخصیص یافته است.
سعیدی از اختصاص 94 میلیارد تومان اعتبارات برای مقابله با گردوغبار در استان کرمان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و بیان کرد: در سال 96 الی 99 حدود 145 هزار هکتار مطالعات عرصه‌های بیابانی، 11012 هکتار نهال‌کاری، 1729 هکتار جنگل‌کاری، 990000 متر حداث بادشکن بیولوژیک و ... از جمله اقدامات برای مقابله با بیابان‌زدایی در استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به بارندگی‌ها و مشکلاتی که در شهر کرمان ایجاد می‌شود عنوان کرد: آبگرفتگی شهر کرمان یکی از معضلاتی است که ما همواره با آن مواجه هستیم لذا برای احداث کانال در نقاط بحرانی با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اقدامات برای مصون سازی استان از سیلاب بیان کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون 74 رودخانه‌ استان را لایروبی و 46 سیل بند و دایک‌ حفاظتی در اطراف روستاها ایجاد و 10 شهر نیز از هجوم سیلاب ایمن‌سازی کردیم.
وی بیان کرد: 858 هکتار در سال گذشته و در سال جاری 1647 هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده‌اند.
سعیدی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه در استان 734 زلزله رخ داده است که از این تعداد 9 مورد آن بین 4 تا 6 ریشتر و 67 مورد آن بین 3 تا 4 ریشتر بوده است و مابقی زیر 3 ریشتر بوده‌اند.
وی با بیان اینکه 76 حادثه طبیعی در استان در سال جاری رخ داده است که شامل سیل، صاعقه، سرمازدگی و ... بوده است، اظهار کرد: در مجموع 5 هزار و 254 میلیارد تومان حوادث غیرمترقبه و طبیعی امسال به استان خسارت وارد کرده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: امسال حدود 29586 هکتار زراعی و 17974 هکتار باغی در استان دچار سرمازدگی شدند. به طور کلی امسال سرمازدگی 2928 میلیارد تومان و طوفان 312 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)