کد خبر: ۳۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: در مدت فعالیت در استانداری کرمان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری را یک خانم منصوب کردیم و روز گذشته بخشدار مرکزی فاریاب را از خانم‌های توانمند و جوان همان شهرستان منصوب کردم.

استاندار کرمان گفت: در مدت فعالیت در استانداری کرمان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری را یک خانم منصوب کردیم و روز گذشته بخشدار مرکزی فاریاب را از خانم‌های توانمند و جوان همان شهرستان منصوب کردم.

علی زینی وند شامگاه ۱۵ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: به مدیران تاکید می‌کنم در شرایط مساوی، زنان را در انتصابات ترجیح بدهند و در صورتی که شرایط مهیا شود، در باقی مانده دولت ممکن است خانم فرماندار نیز منصوب کنم و از خانم‌ها می‌خواهم از فرصت اجتماعی سیاسی انتخابات شورا‌ها برای نقش آفرینی استفاده کنند.

نباید از توسعه متوازن در استان غافل شویم
استاندار کرمان گفت: نقش ملی و بین المللی کرمان نباید ما را از حوزه توسعه متوازن در استان غافل کند و قبل از ایفای نقش ملی و بین المللی، رفاه، آسایش و توسعه مردم استان کرمان اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای بیان دستاورد‌ها و خدمات نظام اسلامی و دولت است و برای دهه فجر امسال برنامه‌ها و پروژه‌هایی در سراسر استان کرمان طراحی شده و معاونان در شهرستان‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و بنده نیز به نقاطی سرکشی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر در حوزه عمرانی بیش از ۲۸۸ طرح ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۳۴۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، افزود: همچنین ۴۶ طرح با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان آماده کلنگ زنی است. ضمن اینکه در طرح‌های اقتصادی اشتغال زا بیش از ۹۰ پروژه مهم متعلق به بخش خصوصی است که بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح هاست و ۴۱۰۰ نفر با افتتاح آنها، مشغول به کار می‌شوند.

زینی در ادامه با اشاره به اینکه باید به دو روش به توسعه استان کرمان نگاه کرد، گفت: کرمان به دلیل گستردگی و با وجود منابع، کشاورزی و جنبه‌های مختلف اقتصاد، تولید ثروت و اشتغال، نقشی فراتر از استان و حتی در حوزه اقتصاد بین الملل باید نقش ایفا کند و با این نگاه، زنجیره‌ای از اتفاقات مهم در استان رخ داده و به ویژه در فولاد اکنون در دنیا حرف برای گفتن داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه برای نقش آفرینی کرمان در اقتصاد استان، باید زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم، افزود: نقش ملی و بین المللی کرمان نباید ما را از حوزه توسعه متوازن در استان غافل کند و قبل از ایفای نقش ملی و بین المللی، رفاه، آسایش و توسعه مردم استان کرمان در اولویت است.

توسعه استان کرمان نامتوازن است
وی افزود: اکنون کرمان جزو سه چهار استان توسعه یافته کشور محسوب می‌شود و درست است و وقتی کشاورزی، معدن و صنعت استان را رصد می‌کنیم جزو استان‌های اول هستیم، اما در درون استان توسعه نامتوازن است و بخش‌هایی از استان متناسب با این ثروت توسعه پیدا نکرده در حالی که باید مردم به سطح شایسته از رفاهیات نائل بشوند که اکنون در بخش‌هایی موجود نیست.

زینی وند با اشاره به اینکه در سند آمایش استان کرمان چشم انداز توسعه در بخش‌های مختلف تبیین شده، تصریح کرد: کرمان در حوزه اقتصاد ملی و بین المللی نقش دارد و چشم انداز‌های توسعه نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله برق، آب، گاز و راه دارد و سئوال این است آیا این زیرساخت‌ها با چشم انداز تناسب دارد؟

وی بیان کرد: میانگین مصرف برق صنعتی ما بیش از ۴۰ درصد است که این شاخصی از توسعه یافتگی است و پویایی صنعت را نشان می‌دهد، اما این درصد با چشم اندازی که در صنعت شمال و جنوب استان تعریف شده، تناسب ندارد و فقط گل گهر در چشم انداز ۱۴۰۴ با گسترش صنایع، ۱۸۰۰ مگاوات برق نیاز دارد که اکنون کل برق تولیدی استان ۳۰۰۰ مگاوات است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: باید به تناسب تولید، برق وارد شبکه شود و نیازمند نگاه راهبردی در تولید برق هستیم و در این راستا کارگروه چشم انداز توسعه زیرساخت‌ها در اتاق بازرگانی را تشکیل داده ایم و معاون عمرانی استاندار هفتگی جلسات را برگزار می‌کند و صنایع بزرگ را ملزم کرده ایم برق تولید کنند.

وی اظهار کرد: در بخش آب مردم می‌دانند کرمان جزو استان‌های کم آب و حتی با تنش آبی مواجه است و همه آب را از منابع زیرزمینی و بیش از حد ظرفیت منطقه کویری برداشت می‌کنیم که باید این مسئله مدیریت شود و از نخستین استان‌هایی بودیم سند سازگاری با کم آبی را تصویب کردیم.

زینی وند تصریح کرد: ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس جزو افتخارات تاریخی جمهوری اسلامی خواهد ماند و اکنون فاز نخست آن افتتاح شده و خط دوم این پروژه دارد کلنگ زنی می‌شود و برای هفت شهر جنوبی نیز سهمیه مشخص گرفته ایم.

باید مصرف بهینه آب فرهنگ شود
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اگر مصرف بهینه آب فرهنگ مردم نشود، ۱۰ خط انتقال آب هم داشه باشیم، باز هم کمبود داریم، گفت: با اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس و برنامه‌های طراحی شده، در چشم انداز هشت سال آینده در حوزه گسترش صنعت و زیرساخت‌ها و آب شرب می‌توانیم به حالت ثبات و تضمین در منابع آب پایدار در استان برسیم.

وی اظهار کرد: در حوزه راه و راه آهن پروژه‌های گسترده‌ای در استان کرمان تعریف شده و باید از جا‌های مختلف تامین منابع شود و برای گاز نیز وزیر نفت به بنده اعلام کرد کرمان در چشم انداز توسعه مشکل گاز نخواهد داشت.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه علی رغم اینکه استان کرمان ثروت خوبی تولید می‌کند، اما بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های استان یا مغفول مانده و یا با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کند، گفت: در حوزه معادن باید دانش به روز شود و شرکت‌های دانش بنیان در تار و پود صنعت و معدن ما ورود کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: اکنون بخش کوچکی از معادن اکتشاف و بهره برداری می‌شود که خیلی بیش از این ظرفیت وجود دارد و تنها در جنوب استان پهنه‌هایی کشف شده که از نظر ذخایر با مس سرچشمه برابری می‌کند و باید این موارد را هدفمند کنیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما ظرفیت‌های دیگری است که روی زندگی مردم تاثیر بیشتری دارد، گفت: کشاورزی، گردشگری، خدمات، مشاغل خرد، صنایع تبدیلی و ... باید در استان کرمان توسعه ایجاد کند که در این موارد وضعمان خوب نیست.

زینی وند تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد کشاورزی ما سنتی است و کشاورزان رنج می‌برند، اما دسترنج به جیب آها نمی‌رود؛ باید دانش وارد مزارع کشاورزی و آبیاری مکانیزه، صنایع تبدیلی و کشت گلخانه‌ای اجرا شود که با انجام این موارد کشاورزی به صنعت پردرآمد ارزآوری بالاتر از نفت تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۵۰۰ هکتار گلخانه در جنوب استان کرمان داریم که نیاز به دانش و حمایت دولت دارند و امیدواریم به جایی برسیم که تسهیلات کشاورزی را بدون سود و یا سود یک درصد پرداخت کنیم.

می‌توان سهم اشتغال بخش خدمات را به ۶۰ درصد رساند
استاندار کرمان گفت: سهم اشتغال بخش خدمات در استان‌های همجوار بالای ۵۰ درصد و در استان کرمان ۳۷ درصد است در حالی که می‌توانیم ۳۰ درصد به اشتغال در بخش خدمات اضافه کنیم و از همه می‌خواهم در این بخش تمرکز کنند.

وی افزود: بخش دیگر مغفول مانده استان کرمان، گردشگری است در حالی که کرمان کلکسیونی از آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی برای دنیاست.

زینی وند تصریح کرد: اکنون در کشور و نظام گردشگری بین المللی مثلث گردشگری متشکل از یزد، اصفهان و شیراز تعریف شده و باید تلاش کنیم با اضافه شدن کرمان، تبدیل به مربع گردشگری شود و از فعالان اقتصادی درخواست داریم ظرفیت‌ها را تعریف کنند و حمایت می‌کنیم و در کمترین زمان ممکن زمینه سرمایه گذاری را فراهم می‌کنیم و تاکید کرده ام که هیچ سرمایه گذاری نباید در ادارات استان معطل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه صنایع کوچک کار کنیم، گفت: کرمان در چند سال آینده به استان مهاجرپذیر تبدیل می‌شود. استانی مانند کرمان نباید بیکار داشته باشد، زیرا ظرفیت دارد و تاکید داریم تمرکز روی معادن و صنعت بزرگ نباید ما را از ظرفیت‌های دیگر غافل کند و باید روی کشاورزی و صادرات کار کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای اینکه استان به تناسب داشته هایش به توسعه متوازن برسد باید از نگاه بخشی و منطقه‌ای خودداری کنیم، افزود: طبیعی است نماینده‌ای برای حوزه انتخابیه خود و فرمانداری برای شهرستان خود تلاش کند، اما بنده حتما باید نگاه توسعه متوازن داشته باشم که در اشتغال، صنعت و زیرساخت توازن ایجاد شود و مردم برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مسئولیت اجتماعی بهره برداران معادن استان کرمان، مربوط به همین استان است و باید همه مردم استان کرمان را مانند هم ببینیم و تبعیض مثبت در توزیع اعتبارات داشت و دیگران را به سمت بهداشت و زیرساخت‌ها سوق داد.

زینی وند با اشاره به محرومیت‌های شهرستان‌های استان کرمان عنوان کرد: انصافا شهرستان‌ها در حد و قواره استان کرمان توسعه پیدا نکرده اند و قصد داریم امکانات را سوق دهیم تا توازنی ایجاد شود.

وی بیان کرد: توسعه متوازن به معنی جلوگیری از تمرکز منابع دولتی و پول‌های حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی در یک منطقه خاص است.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه زنان بخش موثر جامعه ما و نیمی از جمعیت هستند، گفت: اصلا نباید برای زنان سهم تعیین کرد و اگر بتوانند ۵۰ تا ۶۰ درصد از سهم مدیریت استان را داشته باشند، مخالفتی نداریم و به اعتقاد من در مدیریت استان کرمان به تناسب زنان موفق، از این ظرفیت استفاده نشده است.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به خسارت سرما و طوفان به محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: جلسه مفصلی با حضور وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان خسارت بوده که این اعتبار انشاءالله مصوب می‌شود و در حوزه بیمه و استمهال وام‌ها به کشاورزان اطمینان می‌دهم از همه ظرفیت‌های استفاده می‌کنیم تا بخشی از آلام این عزیزان کاهش پیدا کند و بخشی از خسارت‌ها پرداخت شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)