کد خبر: ۳۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
راهبردهای حزب کارگزاران برای آینده ایران، برگزاری کنگره در روز سی بهمن و لزوم تعیین تکلیف توافق برجام پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از مباحثی بود که در شورای مرکزی حزب کارگزاران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

راهبردهای حزب کارگزاران برای آینده ایران، برگزاری کنگره در روز سی بهمن و لزوم تعیین تکلیف توافق برجام پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از مباحثی بود که در شورای مرکزی حزب کارگزاران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

یه گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی کارگزاران سازندگی ایران، شورای مرکزی حزب به ریاست محسن هاشمی به شکل انلاین تشکیل جلسه داد. این سومین جلسه متوالی شورای مرکزی بود که دستور کار اصلی آن، به تصویب «رئوس راهبردی حزب کارگزاران سازندگی ایران برای آینده کشور» اختصاص داشت.

در این جلسه، محمد عطریانفر رییس کارگروه «تدوین برنامه‌ها و بررسی مصادیق انتخابات ریاست جمهوری» گزارشی از جلسات متعدد این کارگروه برای تدوین این سند ارایه کرد و همچنین به اخذ نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف که به ویراست‌های متعدد بر این برنامه منجر شد، اشاره کرد و با ابراز خشنودی از تصویب نهایی آن، نگارش سند تفصیلی و همچنین تدوین کمپین رسانه‌ای برای انتشار آن را گام‌های بعدی این کارگروه عنوان کرد. این سند در یک مقدمه، چهار اصل و پنج بخش تدوین شده است.

سی بهمن چهارمین کنگره حزب کارگزاران برگزار می‌شود

عطریانفر همچنین به عنوان رییس کنگره سراسری کارگزاران سازندگی ایران، از برگزاری چهارمین کنگره سراسری حزب در روز سی‌ام بهمن‌ماه خبر داد. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، اعضای دارای حق رأی کنگره شامل اعضای شوراهای استانی و ستاد مرکزی، با حضور در مکان‌های مشخص شده در مراکز استان‌ها، به‌شکل آنلاین در کنگره حاضر خواهند شد و طبق اساسنامه، سرنوشت نیمی از کرسی‌های شورای مرکزی حزب را با رأی خود تعیین خواهند کرد. طبق این گزارش، از ۱۷ کرسی که در کنگره به رأی اعضا گذاشته می‌شود، پنج کرسی متعلق به سهمیه زنان و ۲ کرسی متعلق به سهمیه استان‌ها است.

لزوم تعیین تکلیف برجام پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

در ادامه این جلسه، حسین مرعشی، رییس کمیته سیاسی کارگزاران سازندگی ایران گزارشی از مصوبات و تحلیل‌های این کمیته درباره مسائل داخلی و خارجی ارائه کرد. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در این گزارش بر لزوم تعیین تکلیف توافق برجام پیش از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.

مرعشی، در ادامه با ابراز خوش‌بینی نسبت به بازگشت دولت ایران و آمریکا به برجام در میان‌مدت، تاثیر این اتفاق را در گشایش‌های اقتصادی برای مردم مهم ارزیابی کرد. رییس کمیته سیاسی با این حال، نسبت به تاثیر مستقیم و غیرمستقیم احیای برجام بر انتخابات ریاست جمهوری آتی ابراز تردید کرد.

در ادامه جلسه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران، حواشی اخیر برخی سخنان اعضای منسوب به حزب درباره مسائل مختلف خارج از دایره مواضع رسمی تشکیلات به بحث گذاشته شد. غلامحسین کرباسچی در سخنانی تک تک اعضای کارگزاران را سرمایه‌های حزب دانست و با اشاره به سنت تشکیلاتی کارگزاران در آزادی بیان عقیده اعضا، موضع نهایی حزب را خروجی ارکان تشکیلات دانست.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به حواشی اخیر بر سر انتشار سخنان برخی اعضای شاخص حزب یادآور شد که افراد توانمند و باسابقه بخشی از هویت کارگزاران را تشکیل می‌دهند و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی یا شیطنت رقبای سیاسی نباید ما را از ظرفیت‌های اعضای توانمند حزب محروم سازد.

کرباسچی رویکرد جذب حداکثری را مناسب یک حزب پیشرو دانست و بر حل همه مسائل از مسیر ساز و کارهای پیش‌بینی شده در اساسنامه کارگزاران سازندگی تأکید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)