کد خبر: ۳۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: نباید این مساله را مطرح کنیم که چون بناست نیروهای ما را ردصلاحیت کنند، ما در انتخابات شرکت نکنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: نباید این مساله را مطرح کنیم که چون بناست نیروهای ما را ردصلاحیت کنند، ما در انتخابات شرکت نکنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در همایش «مردم و انتخابات ۱۴۰۰» که عصر امروز توسط انجمن اسلامی معلمان برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت به مناسب میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن، روز مادر و همچنین دهه فجر، گفت: من این تشکل را یکی از مجموعه های پیشتاز و تاثیرگذار نه‌تنها در جریان اصلاحات بلکه در کل کشور می‌دانم. رسالت معلم، تعلیم و تربیت است، ما پیشرفت های خود را مدیون نخبگان هستیم و آن ها نیز تربیت یافته معلمان هستند. از همین جهت اشتباه نیست اگر بگوییم منزلت معلم در ارتباط با منزلت جامعه است. معلم‌ها در همه خانواده ها اثرگذارند و دانش آموزان سفرای آن ها در خانه ها هستند.
وی افزود: ما باید به جایی برسیم که دغدغه معلم فقط و فقط تعلیم و تربیت و ارتقا فرهنگ باشد، من حتی پیشرفت در حوزه فناوری را هم مدیون معلم می‌دانم چرا که آن‌ها نوجوان را تربیت می‌کنند که در چه مسیری قرار بگیرد. باید ببینیم سازوکار چیست که معلم، معلم باشد و بماند؟ نخست اینکه نباید دغدغه اقتصادی داشته باشند، تنها دغدغه باید فرهنگ و تربیت نوجوان و توسعه علم و فناوری باشد اما متاسفانه در این موفق عمل نکردیم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: در اصلاح نگاه باید به‌گونه‌ای شرایط آماده و ظرفیت‌سازی شود که نگاه‌ها اصلاح شود. اصلاح نگاه باید به میزانی انجام شود که معلمی شغل اول انتخابی خانواده ها برای فرزندان باشد و بدانند که معلم چه نقش مهم در آینده کشور دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گلایه‌ها و مطالبات مردم نسبت به مسئولان، بیان داشت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و حقیقتا آن بخش که مربوط به مردم بود به خوبی از دستاوردهای کشور و انقلاب پاسداری کردند و در رویدادهای مختلف، در راهپیمایی‌ها و اجلاس‌هایی که پیام آن حمایت از نظام بود، با عظمت و با شکوه حضور پیدا کردند. آن‌ها اکنون مطالباتی دارند اما نمی‌دانند کجا مطرح کنند. متاسفانه نگاه قیم مآبانه و حاکم-رعیتی در رفتار با مردم ناراحت کننده است و مردم از آن گلایه دارند. حتی در حد یک روستا هم یک مسئول با مردم رفتاری دارد که از نوع رفتار او گزاره «من حاکم هستم» منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: بی اعتمادی به دولت‌ و ناامیدی تبدیل به یک بحران شده و امروزه به جوانان و نوجوانان گسترش پیدا کرده است. یکی از مواردی که مردم را ناراحت و گله مند می‌کند مساله تبعیض است، به عنوان مثال اینکه دو پرونده مشابه برود دادگاه و هر کدام متفاوت رسیدگی شود این ها مردم را آزار می‌دهد. ما چقدر نسبت به اقدامات مان شفاف سازی می کنیم؟
عارف با بیان اینکه نباید شعارها دور از توانایی باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه شعارهای غیرعلمی می‌دهیم، شعار برای جلب رای می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم، نتیجه آن بالارفتن نارضایتی و مطالبات مردم می شود. اگر ۷۰ درصد هم به شعارها عمل شود باز مردم ۳۰ درصد مطالبه دارند و ناراضی می‌شوند. به همین علت است که احساس می شود فضای انتخابات به خصوص در قشر جوان بسیار سرد است. باید در مسیری حرکت کنیم که تبیین شود راه تغییر، صندوق رای و اعمال دموکراسی است. اگر بپذیریم که راه این است، دیگر سوال «چرا در انتخابات شرکت کنم» رنگ می‌بازد.
وی افزود: این سوال هربار در آستانه انتخابات‌ها در میان اصلاح‌طلبان به وجود می‌آید و در برخی موارد هم توسط جریان رقیب ایجاد می‌شود، نباید این طور باشد که یکی حزبی بگوید می آییم یکی دیگر بگوید نمی آییم یا چگونه می آییم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به مشکل ردصلاحیت نیروهای اصلاح طلب در انتخابات‌های مختلف، ابراز داشت: ما همواره مشکل داشتیم و احساس جریان اصلاحات این بود که بخشی از نیروهای ما را بدون دلیل منطقی و محکمه پسند ردصلاحیت می‌کنند. این طبیعی است چرا که اصولا برخی از اصولگرایان که در بخش هایی از حاکمیت حضور دارند به دنبال حذف ما بودند و هستند اما در عین حال نباید این مساله را مطرح کنیم که چون بناست نیروهای ما را ردصلاحیت کنند ما شرکت نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: ما در انتخابات سال گذشته علیرغم ردصلاحیت شدید و گسترده با کمبود نیرو مواجه نبودیم، در واقع ما هیچ وقت در هیچ انتخاباتی با کمبود نیرو مواجه نبودیم. بله اگر محدود کنیم فقط به نزدیکان خودمان و یک حزب فقط اعضای خود را مبنا قرار دهد و به مشکل می خوریم، اما باید اصلاح طلبان و نخبگان کشور را مدنظر قرار دهیم.
عارف با یادآوری تجربه انتخابات مجلس در سال ۹۴ اظهار داشت: در انتخابات دهم یادتان هست که می گفتند که نمی‌توانیم لیست بدهیم اما ۳۰ نفر آدم توانمندی که کارنامه و اثرگذاری خوبی از خود برجای گذاشتند، در لیست قرار گرفتند. البته در برابر همه حملاتی که به آن‌ها و عملکردشان شد، نجیبانه پاسخ ندادند. بله ما باید با مردم ارتباط می‌داشتیم و اطلاع رسانی بهتری می‌کردیم که امکان آن فراهم نشد و شاید در فرصت‌های پیش‌رو بیشتر از عملکرد فراکسیون امید بگوییم.
وی ادامه داد: ما هربار که شرایط سخت تر بوده پیروز شدیم و دستاورد داشتیم، ما اصولا با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری به دنبال رای مردم بودیم. یک جریانی در کشور یک رای سنتی دارد اما این عدد در بهترین حالت ۴۰ درصد اما اصلاح طلبان هستند که می‌توانند آن ۶۰ درصد دیگر را به صحنه بیاورند و اگر این قشرهای خاکستری به صحنه بیایند به اصلاح طلبان رای می دهند. مردم هم دیده‌اند که هربار که اصلاح طلبان روی کار بودند بهتر عمل کرده اند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید فکری به حال ساختار درونی خود کنند، بیان داشت: ما در دهه نود به این نتیجه رسیدیم که باید ساختار وحدت را ترکیبی از احزاب و اشخاص حقیقی قرار دهیم و شورایعالی سیاستگذاری در نتیجه آن تشکیل شد. خوشحالیم که ساختار جدید ایجاد شده که نهاد اجماع‌ساز یا هر اسمی دیگری که دارد مشابه شورای‌عالی است، یعنی ترکیب احزاب و اعضای حقیقی، اما این نقطه پایانی نیست باید حرکت کنیم به سمت ایجاد حزب فراگیر و به آن برسیم تا مسئولیت پذیری در جریان اصلاحات بالا برود. در کنار آن باید تقویت همدلی و ارتباط با جریان های درون نظام هم در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)