کد خبر: ۳۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان:
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: علیرغم همه اقداماتی که وزارت ارشاد انجام می‌دهد اما بسیاری از نشریات در تامین کاغذ با بحران روبرو هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: علیرغم همه اقداماتی که وزارت ارشاد انجام می‌دهد اما بسیاری از نشریات در تامین کاغذ با بحران روبرو هستند.
به گزارش گفتارنو محمدرضانژادحیدری در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با استاندار کرمان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد موزه مطبوعات استان کرمان گفت: خانه دینیار‌ براساس تفاهم صورت گرفته در اختیار خانه مطبوعات قرار گرفته است، برای راه‌اندازی مجدد موزه نیازمند بهسازی این خانه بودیم که اعتبار لازم در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است و میراث فرهنگی در مرحله انتخاب پیمانکار است تا تشریفات قانونی انجام گیرد و کار مرمت آغاز شود.
نژادحیدری با اشاره به انتخاب سه مشاور در حوزه حقوقی، مسکن و بیمه برای خانه مطبوعات گفت: از اقدامات دیگری که در این دوره صورت گرفته انتخاب سه مشاور بود که بیشترین مراجعه و چالش در سطح رسانه‌ها در این سه حوزه است.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: الان اگر مدیر نشریه یا خبرنگاری با چالش حقوقی روبرو شود و پرونده‌ای در دادگاه داشته باشد بدون اینکه وجهی از وی دریافت شود کار وکالت وی انجام خواهد شد.
وی افزود: دو مشاور نیز در حوزه مسکن و بیمه انتخاب شده است تا مسائل این حوزه دنبال شود.
نژادحیدری گفت: پرداخت یک تسهیلات صد میلیون ریالی به اصحاب مطبوعات از دیگر اقدامات خانه در این دوره بوده که تاکنون ۷۰ نفر به بانک معرفی شدند.
مدیرعامل خانه مطبوعات با انتقاد از قرار دادن بندی در لایحه بودجه سال 1400 درباره لغو معافیت‌های مالیاتی مطبوعات گفت: همین الان که مطبوعات از معافیت مطبوعاتی برخوردار هستند با چالش‌های زیادی روبرو هستند و چنانچه این موضوع تبدیل به قانون شود یک بحران بزرگ برای مطبوعات و رسانه‌ها به وجود می‌آید.
نژادحیدری گفت: طی نامه‌ای که به دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درخواست داشتیم این موضوع را در مجلس پیگیری کنند.
وی با اشاره به چالش مطبوعات در حوزه کاغذ گفت: علیرغم همه اقداماتی که وزارت ارشاد انجام می‌دهد اما بسیاری از نشریات در تامین کاغذ با بحران روبرو هستند.
نژادحیدری گفت: چنانچه بتوانیم مبلغی را به عنوان نقدینگی را به مدت یک سال قرض بگیریم می‌توانیم کاغذ مورد نیاز مطبوعات را بی واسطه در اختیار مطبوعات قرار دهیم.
مدیرعامل خانه مطبوعات در خصوص مسکن خبرنگاران گفت: در سفری که معاون راه و شهرسازی در سال ۹۷ به کرمان داشتند مصوب شد که زمینی را در محدوده شهر کرمان برای تعاونی مسکن مطبوعات اختصاص بدهند اما در پیگیری‌های انجام شده اعلام کردند که اختصاص زمین فعلا در قالب طرح اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد که درخواست داریم این موضوع از سوی استاندار محترم مورد پیگیری قرار گیرد.
نژادحیدری با اشاره به الزام قانونی شرکت‌های دولتی به توزیع آگهی‌های خود از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علیرغم همه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های لازم‌الاجرا برخی از شرکت‌ها مثل شرکت برق شمال و جنوب، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب راسا برای توزیع آگهی اقدام می‌کنند که در خواست داریم جنابعالی در این خصوص به این دستگاه‌ها تذکر دهید.

در صورت تامین نقدینگی می‌توانیم کاغذ مطبوعات را با قیمت مناسب‌تر تامین کنیم/ حذف معافیت مالیاتی مطبوعات و رسانه‌ها بحران بزرگی ایجاد می‌کند/ مصوبه تامین زمین تعاونی مسکن مطبوعات اجرائی شود/ اعتبار بهسازی خانه دینیار در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است


وی ادامه داد: از اداره کل ارشاد هم تقاضا داریم که این دست آگهی‌ها صرفا در اختیار روزنامه‌ها قرار نگیرد و هفته نامه‌ها هم بر اساس ضوابط موجود از این آگهی‌های بهره‌مند شوند.
نژادحیدری افزود: حدود دو ماه قبل خانه مطبوعات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد که این وزارت خانه به دولت پیشنهاد دهد تا یک بسته کالا به مبلغ 15 میلیون ریال در آستانه سال نو در اختیار اعضای خانه مطبوعات و سایر تشکل‌های صنفی سراسر کشور قرار گیرد که این موضوع نیازمند پیگیری مجدد از سوی مقام عالی استان است.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان در پایان با اشاره به تعامل خانه مطبوعات استان کرمان با کلیه دستگاه‌های قضائی و انتظامی استان و نگرش مثبت این دستگاه‌ها به خبرنگاران گفت: ما به عنوان خانه مطبوعات حامی حقوق خبرنگاران هستیم و مایلیم در برخورد قضائی با خبرنگاران مانند رویه گذشته، شان و جایگاه اصحاب رسانه حفظ شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)