کد خبر: ۳۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در استان کرمان با شیب ملایم در افزایش بیماران مبتلا به کرونا روبه رو هستیم و از طرفی تعداد موارد مثبت سرپایی افزایش یافته که به دنبال آن در هفته های بعد موارد بستری و مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

افزایش موارد ابتلاء به کرونا در استان کرمان/ واکسن ما را از پروتکل ها غافل نکند/هیچ واکسنی توزیع آزاد و غیردانشگاهی نخواهد داشت

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسن روسی بیش از 91 درصد ایمنی می دهد که البته این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل ها به ویژه زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات غافل کند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: براساس گزارشاتی که به ما اعلام شده، اگر مسئله را جدی نگیریم، با توجه به اینکه تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشور رو به افزایش است و رنگ بندی آبی و زرد کمتر می شود، هشداری برای بقیه نقاط کشور است.

وی افزود: در استان کرمان با شیب ملایم در افزایش بیماران مبتلا به کرونا روبه رو هستیم و از طرفی تعداد موارد مثبت سرپایی افزایش یافته که به دنبال آن در هفته های بعد موارد بستری و مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

رشیدی نژاد با اشاره به ایام پایانی سال تصریح کرد: باید همه همت ما بر این باشد که نوروز کم عارضه ای داشته باشیم و جوامع مختلف کمتر متضرر شوند به ویژه اصناف که تاکنون بیشترین آسیب را دیده اند و در صورتی که وضعیت شهرها برگردد، پروتکل ها افزایش یافته و محدودیت ها بیشتر می شود.

وی بیان کرد: از مسئولان ارشد شهرستان ها انتظار است ذیل تصمیمات ستاد ملی و استانی تصمیم گیری کنند و چیزی فراتر از آن نمی خواهیم. پروتکل هی بهداشتی ملاک عمل است که می بینیم در برخی شهرستان ها اقدامی برای تغییر وضعیت و رنگ بندی صورت نگرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: هر چه بتوانیم رفتارهای غیرضروری و تجمعات غیرضروری را کنترل کنیم و در خانه بمانیم مگر اینکه ضرورت خارج شدن باشد و از میهمانی و تجمع و سر کار رفتن کم کنیم، از امار مبتلایان کاسته می شود.

وی با اشاره به پیاده سازی و حساسیت بر اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: شناسایی زودرس، قرنطینه کردن و جداسازی از بحث ها اصلی این طرح است و هر چه بیماران را زودتر شاسایی و قرنطینه کنیم و درمان زودتر آغاز شود، طبیعتا کمتر راهی بیمارستان می شوند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: بعضا مشاهده شده ادارات و شرکت ها در برابر مرخصی کارکنان بیمار مقاومت می کنند و این با مقررات مغایر است و می تواند اقدام مجرمانه لحاظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا را از 21 بهمن ماه جاری در کرمان آغاز کرده ایم، گفت: توزیع واکسن های وارد شده براساس جمعیت در معرض خطر قرار است در فاز اول تزریق شود و براساس پروتکل وزارتخانه و مصوبه ستاد ملی به افراد در اولویت از جمله کادر بهداشت و درمان و در مرحله بعد افراد در معرض خطر، بیماری های خاص و سالمندان واکسن تزریق می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تا پایان سال قرار است فاز اول واکسیناسیون انجام شود، اظهار کرد: کل استان کرمان 405 واکسن داشت که در هفته گذشته توزیع شد و اولویت تزریق کادر بهداشت و درمان از بخش های کرونا آغاز می شود و به صورت داوطلبانه واکسیناسیون انجام می شود.

وی افزود: هیچ واکسنی توزیع آزاد و غیردانشگاهی نخواهد داشت و اگر سوءاستفاده ای صورت بگیرد، درخواست داریم حتما به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع داده شود؛ توزیع بیرونی واکسن جرم است و همه باید حواسشان باشد و این کار غیرقانونی است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: مشخص است چه کسی واکسن تزریق کرده و بعد از اتمام هر فاز، فاز بعدی تا چهار مرحله واکسیناسیون انجام می شود.

وی بیان کرد: این واکسن بیش از 91 درصد ایمنی می دهد که البته این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل ها به ویژه زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات غافل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا زمانی که اطمینان کامل از حذف یا کم شدن بیماری ایجاد نشده، لازم است ادامه رعایت پروتکل ها را داشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)