کد خبر: ۳۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس ستاد اجرایی فرمان امام:
رییس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: تاکنون هیچ کشوری متقاضی واکسن ایرانی نبوده البته در سایت‌های خودشان درباره مذاکره خرید واکسن ایرانی صحبت‌هایی شده اما درخواست رسمی از سوی کشوری نداشتیم

فعلا هیچ کشوری متقاضی واکسن ایرانی کرونا نیست/قیمت واکسن را وزارت بهداشت مشخص می‌کند/قیمت رمدسیویر ستاد 600 هزار تومان تعیین شده است

رییس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: تاکنون هیچ کشوری متقاضی واکسن ایرانی نبوده البته در سایت‌های خودشان درباره مذاکره خرید واکسن ایرانی صحبت‌هایی شده اما درخواست رسمی از سوی کشوری نداشتیم

به گزارش ایلنا، محمد مخبر درباره بحث صادرات واکسن ایرانی کرونا اظهار داشت: باید دید کدام کشورها متقاضی واکسن ایرانی کرونا خواهند بود البته اولویت با رفع نیاز داخل است اما برای مازاد نیاز داخل، اگر تعداد زیادی از کشورها متقاضی باشند بین آنها اولویت‌بندی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ کشوری متقاضی واکسن ایرانی نبوده البته در سایت‌های خودشان درباره مذاکره خرید واکسن ایرانی صحبت‌هایی شده اما درخواست رسمی از سوی کشوری نداشتیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام درباره قیمت واکسن ایرانی کرونا گفت: در تمام فعالیت‌های ستاد به ویژه در حوزه درمان، بخش قابل توجهی از تولیدات به مناطق محروم تخصیص داده می‌شود. همانطور که ماسک، ونتیلاتور و رمدیسیور را به مناطق محروم عرضه کردیم واکسن کرونا را هم به این مناطق به طور رایگان عرضه می‌کنیم.

مخبر تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی به دلیل مشکلات مالی محروم از واکسن شود و در اجرای آن مصمم هستیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: اما درباره توزیع واکسن برای مابقی مردم قیمت را وزارت بهداشت مشخص می‌کند و ما هیچ نقشی در قیمت گذاری نداریم.

وی همچنین درباره قیمت رمدسیویر (داروی موثر در درمان کرونا) گفت: قیمت رسمی رمدسیویر 600 هزار تومان است و با همین قیمت دارو را به وزارت بهداشت ارایه می‌دهیم. اطلاعی ندارم وزارت بهداشت با چه قیمتی آن را به فروش می‌رساند. البته ستاد تنها تولیدکننده رمدسیویر نیست و شاید برخی از شرکت‌ها با قیمت بالاتری این دارو را تولید می کنند اما قیمت رمدسیویر ستاد 600 هزار تومان تعیین شده است.

مخبر تاکید کرد: قیمت این دارو در خارج از کشور 120 دلار است اما ستاد رمدسیویر را با قیمت حدود 23 دلار(با احتساب نرخ دلار در بازار آزاد) عرضه می‌کند .

وی با بیان اینکه قیمت رمدسیویر در اوایل در بازار حدود 70 میلیون تومان بود، ادامه داد: در حالی قیمت را به 600 هزار تومان رساندیم که قیمت این دارو در بازار آزاد به 70 میلیون تومان رسیده بود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: در کنار بحث قیمت، موجودی هم موضوع بسیار مهمی است که ستاد توانست هم قیمت رمدسیویر را بشکند و هم عرضه بسیار بالایی در بازار داشته باشد که دستاورد بسیار مهمی برای این مجموعه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)