کد خبر: ۳۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان مطرح کرد
مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در توضیح این مسئله بیان کرد: در ابتدا مسئولان راه و شهرسازی تصور می کردند که هر چه آمار بالاتر ارائه شود بودجه بیشتری به آن ها تخصیص داده می شود، ابتدا عدد ۷۰ هزار را پیشنهاد دادند که مورد قبول واقع نشد. وی ادامه داد: پس از آن این رقم را به ۷ هزار تقلیل داده و متعهد شدند که این میزان اشتغال زایی را تا پایان سال انجام می دهند اما درست در ماه آخر سال متوجه شدند که نمی توانند و عدد را به ۵۰۰ کاهش دادند.

باید در سیاست گذاری های کلی اشتغال استان تجدید نظر جدی کرد/ اراده کل راه و شهرسازی استان کرمان تعهد ایجاد 7هزار شغل را داشت اما فقط 500شغل ایجاد کرد/مسئولان راه و شهرسازی تصور می کردند که هر چه آمار بالاتر ارائه شود بودجه بیشتری به آن ها تخصیص داده می شود/آب و فاضلاب، آموزش و پرورش  هم عملکرد ضعیفی در ایجاد اشتغال مورد تعهد داشتند

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اراده کل راه و شهرسازی استان کرمان در برنامه های ابتدای سال برای ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی تعهد داده است و اکنون با باقی ماندن یک ماه از سال این میزان را به ۵۰۰ فرصت شغلی تقلیل داده است.

 مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در نهمین نشست کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان کرمان که صبح امروز با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان و نمایندگان سازمان های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در اشتغال  ۳۶.۹ درصد است، در حالی که اشتغال کشاورزی یزد نزدیک به ۸ درصد است.

رضا اسماعیلی افزود: این اختلاف در حالی است که هر دو استان کویری هستیم، در بخش صنعت کرمان ۲۵ درصد و یزد ۴۳ درصد است، اشتغال ما در بخش خدمات ۳۷ درصد و در استان یزد بیش از ۵۰ درصد است.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: بنابراین باید در سیاست گذاری های کلی اشتغال استان تجدید نظر جدی کرده و به سمت ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

اسماعیلی ابراز کرد: اگر اعتبارات به سمت خدمات و صنعت حرکت کنند قطعا شرایط اشتغال و کارآفرینی تغییر می کند.

وی یادآور شد: همه نظام اشتغال استان به سمت پرورش کشاورزی پیش رفته است بنابراین ما باید افرادی تربیت کنیم که بتوانند این سیاست های کارآفرینی را اجرا کنند.

در ادامه  سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: لازم است پیش از برگزاری جلسه بعد موضوع مورد تحقیق قرار گیرد، نتایج تحقیقات یک هفته قبل در اختیار اعضا قرار گیرد تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم بگیریم.

 حسین مهرابی  در واکنش به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی تاکید کرد: توضیحات قابل قبول نیست، چرا که اختلاف ۶۵۰۰ نفری در صورت عدم اجرای طرح ها پذیرفتنی نیست.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان ابراز کرد: این درحالی است که سازمان راه و شهرسازی اعلام کرده توانایی ایجاد بیش از ۵۰۰ شغل پایدار را ندارد.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در توضیح این مسئله بیان کرد: در ابتدا مسئولان راه و شهرسازی تصور می کردند که هر چه آمار بالاتر ارائه شود بودجه بیشتری به آن ها تخصیص داده می شود، ابتدا عدد ۷۰ هزار را پیشنهاد دادند که مورد قبول واقع نشد.

وی ادامه داد: پس از آن این رقم را به ۷ هزار تقلیل داده و متعهد شدند که این میزان اشتغال زایی را تا پایان سال انجام می دهند اما درست در ماه آخر سال متوجه شدند که نمی توانند و عدد را به ۵۰۰ کاهش دادند.

ایجاد ۲۶ هزار شغل نتیجه عملکرد ۱۱ دستگاه در استان کرمان

اسماعیلی اذعان کرد: البته توقف پروژه اقدام ملی مسکن تاثیر زیادی در اتخاذ این تصمیم داشته چرا که راه و شهرسازی اساس اشتغال زایی را متراژی که ساخته می شود، بیان کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در برنامه ابتدای سال عدد ۴۲ هزار شغل ارائه شده که باید محقق شود، تغییر این اعداد عملکرد استان را زیر سوال می برد.

وی افزود: نباید این عدد را تغییر داد چرا که دادن آمارهای غیر واقعی در ابتدای سال همه عملکرد استان را زیر سوال برده و سازمان مورد نظر باید پاسخگو باشد و عملکرد برای این اداره کل پایین در نظر گرفته شود.

اسماعیلی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان ابراز کرد: ۱۱ دستگاه در استان بیش از هزار نفر اشتغال زایی انجام داده اند که در نتیجه آن ۲۶ هزار شغل محقق شده که حدود ۹۲ درصد است، البته در صورت اعمال درصد عملکرد ضعیف راه و شهرسازی این آمار کاهش می یابد.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: صنعت و معدن و کمیته امداد ۲ سازمانی هستند که در استان بیش از ۱۰۰ درصد اشتغال زایی انجام داده اند.

وی در پایان: آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی عملکرد ضعیفی در ایجاد اشتغال مورد تعهد خود از ابتدای سال تاکنون داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)