کد خبر: ۴۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که نقش بسیج در حوزه صلح و سازش که رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف است، بی بدیل است، تصریح کرد: بسیج می تواند در بسیاری از دعاوی و اختلافات به کمک شوراهای حل اختلاف آمده و پشتیبان محکمی برای فعالیت های این مجموعه باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بسیج حقوقدانان در راستای توسعه فرهنگ صلح وسازش و پشتیبانی از شوراهای حل اختلاف با بهره گیری از پایگاه های مقاومت مردمی می تواند گام های بلندی بردارد.
به گزارش خبرگزاری میزان؛ یدالله موحد در آئین افتتاح کانون بسیج حقوقدانان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شوراهای حل اختلاف کرمان افزود: هر جا که بسیج اراده ‌ و ورود کرده، استقبال شده و هنوز نیز زمینه همکاری جامعه حقوقدانان استان و بسیج وجود دارد و نمونه ها و اثرات آن در طرح های موفقی چون هر مسجد یک حقوقدان، رهایی و مواسات در مکتب حاج قاسم و قرارگاه ارشاد ‌د معاضدت قضایی قابل مشاهده است.
وی ضمن بیان این مطلب که در حاکمیت دین مبین اسلام تمامی ساختارها و رفتارهای فردی و اجتماعی ریشه در باورهای دینی و جامعه اسلامی ما دارد، اظهارداشت: شجره طیبه بسیج نیز که تبلور اعتماد حضرت امام (ره) به باورهای دینی مردم است، ریشه در تفکر عمیق دینی دارد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که همه باور داریم که بسیج ریشه در تاریخ اسلام دارد، ادامه داد: این تفکر عمیق دینی که بسیج از آن نشات می گیرد، در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی کارنامه بسیار درخشان و روشنی را از خود نشان داده است و‌ بر ملت شریف ایران ، مسوولان نظام و مردم منطقه و دنیا نیز پوشیده نیست که بسیج می تواند منشا یک حرکت و برکت بزرگ برای جامعه اسلامی و امت اسلامی باشد.
موحد با اشاره به اینکه تخصصی کردن حرکت های بسیجی اقدام بسیار ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت انبیاء عظام الهی تحقق و گسترش عدالت در جامعه بشری بوده است و نقش عدالت در تکوین، گسترش و تحقق اهداف نظام اسلامی بسیار اساسی است.
وی تاکید کرد: در ساختار حاکمیت نیز یکی ارکان اصلی حکومت اسلامی، قوه قضاییه است که مسوولیت تحقق بخشیدن به عدالت را بر عهده دارد، لذا تلفیق دانش حقوقی و تفکر بسیجی یک امر غیر قابل اجتناب است و بسیج حقوقدانان نیز مبتنی بر همین اندیشه شکل گرفته و مسیر خود را دنبال می کند.
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: از هفته بسیج امسال برنامه ریزی ها و صحبت ها حول آزادی ۲۵ نفر بود اما با نام شهید حاج قاسم سلیمانی و مشارکت ستاد دیه، دادگستری، اداره کل زندان ها و‌مجموعه بسیج زمینه ازادی ۱۳۸ نفر فراهم شد و در جریان این اقدام در سه مرحله تاسالگرد شهادت حاج قاسم اتفاقات بسیار خوبی رخ داد.
موحد با تاکید بر اینکه امروز برای بسیج و بسیجیان یک شخصیت و مکتب الگو و آشکار با عنوان مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، ادامه داد: شخصیت حاج قاسم سلیمانی در زمینه های خدامحوری، ولایت مداری، مردم محوری، عدالت گستری و مبارزه با ظلم و فساد و دفاع از مظلوم یک شخصیت نمونه، بینظیر و برجسته است.
وی ضمن اشاره به اینکه در رابطه با نفی ظلم و به زانو دراوردن ظالمان دنیا یک شاخص و الگوی بهتر از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود ندارد، گفت: بسبج با تاسی از این شخصیت ارزشمند می تواند در سطوح مختلف عدالت گستری مشارکت داشته باشد و با استفاده از ظرفیت ها و سرمایه های موجود از جمله حقوقدانان و تحصیل کردگان حوزه و دانشگاه با ساختار سازی درست و جذب حداکثری میتواند در جهت آموزش مسائل حقوقی، کاهش جرائم و دعاوی و ارشاد و معاضدت حقوقی و قضایی کارهای بزرگی را انجام دهد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که نقش بسیج در حوزه صلح و سازش که رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف است، بی بدیل است، تصریح کرد: بسیج می تواند در بسیاری از دعاوی و اختلافات به کمک شوراهای حل اختلاف امده و پشتیبان محکمی برای فعالیت های این مجموعه باشد.
موحد ادامه داد: انتظار می رود که تاسیس مرکز بسیج حقوقدانان شورای حل اختلاف مرکز استان صلح و سازش، جلب رضایت افراد در دعاوی و پرونده های مختلف اثرگذار باشد و آثار با برکت آن را با نام مقدس حاج قاسم سلیمانی در اینده شاهد باشیم.
رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی کانون بسیج حقوقدانان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شوراهای حل اختلاف استان کرمان، گفت: در حال حاضر یک هزار ‌و ۴۴۳ نفر در قالب ۳۱۷ شورا در استان کرمان فعالیت دارند.
مهدی تقی زاده افزود: در شهر کرمان ۲۸۰ نفر در قالب ۴۷ شورای حل اختلاف در حال ارایه خدمت به مردم می باشند.
وی یاداور شد: در حال حاضر ۱۳۰ نفر از قضات استان کرمان با شوراهای حل اختلاف استان همکاری دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)