کد خبر: ۴۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: استان پهناور کرمان نباید هر روز با کمبود یک کالا روبه رو باشد و نباید معطل اجازه یک فرد در تهران باشیم. لذا مدیران وضعیت استان را به خوبی به مرکز منتقل کنید و بدانید در صورت کمبود هر کالایی، منتظر مجوز بازار نمی‌مانم و درب انبارها را به دستور خودم به عنوان مسئول امنیتی استان باز و در بازار توزیع می‌کنم.

استاندار کرمان گفت: سهمیه 200 تن مرغ منجمد پاسخگوی نیاز استان کرمان نیست و با پیگیری‌های لازم درخصوص تخصیص بیشتر به استان باید جلوی هرگونه چالشی در این زمینه در استان گرفته شود.

به گزارش ایسنا؛ علی زینی‌وند صبح امروز 28 بهمن‌ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خطاب به مدیران استان بیان کرد: اگر در  بازار کمبود داشته باشیم بدون مصوبه درب انبارها را باز می‌کنم و مدیران موظف هستند که وضعیت استان را به خوبی به مرکز منتقل کنند تا آنها سهمیه کافی و به‌موقع به استان اختصاص دهند.

استاندار کرمان تاکید کرد: هرجا هر ذخیره‌ای در استان باشد و کمبودی در آن کالا احساس شود بدون اجازه شما درب انبارها را باز و کالاها را در بازار توزیع می‌کنیم و دستگاه قضایی با مدیران و کاهلانی که باعث کمبود کالاها در استان می شوند و و حتی با مدیران ما نیز که کم کاری‌ها انجام دادند، برخورد جدی کنند.

وی ادامه داد: استان پهناور کرمان نباید هر روز با کمبود یک کالا روبه رو باشد و نباید معطل اجازه یک فرد در تهران باشیم. لذا مدیران وضعیت استان را به خوبی به مرکز منتقل کنید و بدانید در صورت کمبود هر کالایی، منتظر مجوز بازار نمی‌مانم و درب انبارها را به دستور خودم به عنوان مسئول امنیتی استان باز و در بازار توزیع می‌کنم.

زینی‌وند با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی مجوز راه‌اندازی مرغداری در استان گرفتیم، تصریح کرد: سالانه میانگین مصرف گوشت مرغ در استان کرمان 75 هزار تن است که حدود 48 هزار تن آن در داخل استان تولید می‌شود این درحالی است که حدود 6000 تن از مرغ تولیدی استان به دلیل جذبه بازار استان‌های دیگر، از استان خارج می‌شود لذا حدود 35 هزار تن گوشت مرغ را خارج از استان تامین می کنیم.

وی با اشاره به قیمت مصوب گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور تاکید کرد: کشور قانون دارد و ما در استان صادقانه رفتار کردیم و طبق قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور  مرغ در استان توزیع کردیم اما برخی از استان‌های دیگر طبق قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار گوشت مرغ عرضه نکردند که این امر باعث کمبود در بازار استان کرمان شد و باید مدنظر داشت که ما در چنین شرایطی مرغ منجمد برای تنظیم بازار و ارزان فروشی نمی‌خواهیم بلکه برای تامین نیاز استان می‌خواهیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید مرغ منجمد در استان تامین و باید تخصصی توزیع شود و با مخلان کار برخورد جدی صورت بگیرد و از دادستان درخواست داریم با مدیرانی که ما به لحاظ قانونی توان برخورد با آنها را نداریم، برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: کنترل ورودی و خروجی کشتارگاه‌ها باید همچنان به دقت انجام شود و کارگروه توزیع به صورت ویژه تا پایان سال در استان فعال شود و انتظار داریم که توزیع گوشت مرغ تخصصی و توزیع به گونه‌ای باشد که در همه فروشگاه‌ها مرغ موجود باشد.

زینی‌وند افزود: کارگروه تخصصی توزیع گوشت مرغ متعادل به بازار فعلا مستقر باشد و هر هفته گزارش عملکرد آن به ارایه شود.

وی خروج مرغ از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: باید کمبود مرغ در استان با مرغ منجمد تامین شود و ضمن آنکه هرچه سریعتر سهمیه 1000 تنی مرغ منجمد به استان بیاید.

استاندار کرمان با تاکید بر نظارت دقیق بر بازار مرغ عنوان کرد: جهاد کشاورزی تا هفته آینده لیستی از ظرفیت واقعی مرغداری‌های موجود استان ارایه دهید تا بتوانیم مشکل مرغداری‌هایی که با همه ظرفیت تولید نمی‌کنند، را رفع کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)