کد خبر: ۴۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات به میزبانی استان کرمان گفت: تاکنون ۱۲۶۶ اثر به جشنواره ملی آیات ارسال شده است که ۸۷۳ اثر در بخش اصلی و ۲۶۶ اثر در بخش ویژه و ۸۷ اثر عکس نوشت  ارسال شده است که تعداد ۴۰ اثر از کرمان می باشد.

دبیر هنری جشنواره  ملی عکس آیات گفت: تاکنون ۱۲۶۶ اثر به جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۴۰ اثر از هنرمندان کرمانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات به میزبانی استان کرمان گفت: تاکنون ۱۲۶۶ اثر به جشنواره ملی آیات ارسال شده است که ۸۷۳ اثر در بخش اصلی و ۲۶۶ اثر در بخش ویژه و ۸۷ اثر عکس نوشت  ارسال شده است که تعداد ۴۰ اثر از کرمان می باشد.

او افزود: مهلت ثبت نام و ارسال اثر به این جشنواره در دو مرحله و تا ۲۵ بهمن ماه تمدید شد. اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات نیز اسفند ماه ۱۳۹۹ بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

زنده روح ادامه داد: انتخاب نهایی آثار ۲۸ بهمن ماه انجام شد و اسامی پذیرفته‌شدگان نیز ۳۰ بهمن ماه اعلام خواهند شد و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز به صورت آنلاین از ۱۰ تا ۲۵ اسفند ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

دبیر هنری جشنواره با اشاره به موضوع جشنواره گفت: فراخوان این دوره شبیه به دوره قبل است با این تفاوت که ما در هر دوره بخش ویژه را با توجه به نیاز‌های روز تغییر می‌دهیم و این دوره نیز با توجه به نیاز روز جهانی و فراگیری بیماری کرونا، موضوع ایثار اجتماعی در نظر گرفته شده است.

او افزود: در دومین دوره جشنواره عکس آیات، ترجیح دادیم عکس نوشت داشته باشیم؛ چراکه در فضای اجتماعی استفاده از عکس با نوشته یا دلنوشته بسیار فراگیر شده است و از آنجایی که دلنوشته‌ها سبب تأثیر دوچندان تصویر می‌شوند، ما این موضوع را نیز در فراخوان لحاظ کردیم. این بخش در این جشنواره، برای اولین بار اتفاق می‌افتد و امیدوارم در جشنواره‌های بعدی این مسیر ادامه پیدا کند تا خروجی خوبی هم داشته باشد.

دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با عنوان «قرآن، معنای زندگی» بهمن ماه ۹۹ به میزبانی استان کرمان و دبیری محمدرضا علیزاده احمدآبادی و دبیر هنری، مسعود زنده‌روح کرمانی برگزار می‌شود.

در جشنواره ملی «عکس آیات» از ظرفیت هنر فاخر عکس در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شده است.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در جشنواره ملی عکس آیات از ظرفیت هنر فاخری مثل عکس در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شده است.

او در جلسه‌ای که با حضور دبیر هنری جشنواره ملی عکس آیات برگزار شد، افزود: تعداد آثار رسیده به جشنواره قابل توجه است و تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت و معرفی آن‌ها در سطح ملی و زمینه سازی برای گسترش آموزه‌های قرآن در زندگی فردی و اجتماعی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در سال‌های آتی نیز استمرار داشته باشد و بتوانیم شاهد تولیدات و آثار فاخر در جشنواره باشیم و هرساله به آن اضافه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)