به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری نسب در آیین ارسال دومین کاروان تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در سال تحصیلی ۴۰۰_۹۹ با اشاره به اینکه کارآفرینی و مهارت آموزی یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است، گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به خصوص در آموزش مهارت‌ها که راهبردهای اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، قدم‌های بسیار مؤثری در سطح استان توسط همکاران ما در اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش برداشته شده است.

وی ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را مشارکتی دانست و گفت: ما در این زمینه برای رسیدن به موفقیت به کمک تمامی نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیاز مندیم که این تعامل در سطح استان به خوبی اتفاق افتاده است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه بدون تردید در آینده نزدیک شغل‌های جدید جایگزین مشاغل فعلی خواهند شد، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی کارامد و ماهر متناسب با نیاز روز کشور مهمترین رسالت ما در آموزش و پرورش است که این امر در همه هنرستان کشور به خصوص در استان کرمان با راهبرد آموزش همراه با تولید در حال اتفاق است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آینده متعلق به افرادی است که به صورت مهارت محور تربیت می‌شوند و مهارت‌های لازم را می‌آموزند، گفت: تمام تلاش عزیزان ما در هنرستان‌ها معطوف به بازده و نتیجه کار است که در شرایط بسیار خوبی در نیروی انسانی ماهر در سطح کشور اتفاق افتاده است.

اسکندری نسب به روز رسانی تجهیزات را محرک اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش دانست و اظهار کرد: تجهیزات کارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان در سه سال اخیر به روز رسانی شده است.

وی افزود: این تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال تهیه شده و ۳۰ میلیارد دیگر نیز در دست خریداری است.

اسکندری نسب با اشاره به این که درصد توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان حدود ۳۹  درصد است، گفت:  بیش از ۴۳ هزار هنرجو در سطح استان کرمان در ۳۸۰ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در حال تحصیل هستند.

وی از افتتاح و بهره برداری از سه هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در شهر ستان های بافت، نرماشیر و رودبار جنوب در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: افتتاح این هنرستان های اقدامی بی نظیر در ۱۲ سال اخیر در استان بود که نقش موثری در توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش دارد.

برپایه این گزارش؛ دومین کاروان تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال به شهرستان ها و مناطق استان ارسال شد