کد خبر: ۴۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه گفت: حجم کلی کاری که باید انجام دهند هزار و ۴۵۰ کیلومتر است که تا پایان دی ماه ۹۹ سرمایه گذار ۲۵۸ کیلومتر را اجرا کرده است و بر اساس آمار پیشرفت فیزیکی سرمایه گذار تا پایان دی ماه ۲۳ درصد بوده است که با جمع کل پروژه ۳۹ درصد رسیده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از پیشرفت ۳۹ درصدی پروژه فاضلاب شهری کرمان خبر داد و این تحرک در روند اجرا را ناشی از سپردن کار به بخش خصوصی در سال ۹۷دانست.

به گزارش ایرنا، مجید جمالی زاده  روز شنبه با اشاره به  اینکه پروژه  فاضلاب کرمان تا قبل از سال ۹۷ برغم گذشت ۲۳سال تنها ۲۸درصد رشد فیزیکی کرده بود ، افزود : با اینکه هنوز به پایان سال نرسیده ایم سرمایه گذار سهم امسال را به پایان رسانده و مهم تر اینکه در حال حاضر سرعت پیشرفت این پروژه با روزی هزار متر در کشور بی‌نظیر است.

وی ضمن اشاره به اهداف اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان اظهار داشت: این پروژه در راستای حفظ منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب های زیر سطحی و حفاظت از محیط زیست طرح فاضلاب شهر کرمان در دستور کار قرار گرفت.

جمالی زاده با بیان اینکه شرکت های بخش خصوصی آب فاضلاب را برای بخش صنعت می خواستند تصریح کرد: در سال انعقاد قرارداد ارزش سرمایه گذاری هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بود که امروزه این مبلغ به سه هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه یادآور شد: حجم کلی کاری که باید انجام دهند هزار و ۴۵۰ کیلومتر است که تا پایان دی ماه ۹۹ سرمایه گذار ۲۵۸ کیلومتر را اجرا کرده است و بر اساس آمار پیشرفت فیزیکی سرمایه گذار تا پایان دی ماه ۲۳ درصد بوده است که با جمع کل پروژه ۳۹ درصد رسیده است.

وی اذعان کرد: بر اساس جدول زمان بندی قرارداد سرمایه گذار متعهد شده است که در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ کیلومتر، سال ۹۹ حدود ۲۵۰ کیلومتر، سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ کیلومتر، در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ کیلومتر و در نهایت سال ۱۴۰۲ که آخرین سال خواهد بود ۳۵۰ کیلومتر را اجرا کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرمایه گذار تعهد تا پایان سالجاری شان را انجام داده اند، تصریح کرد: این پرژه در کشور رکورد اجرا را دارد به طوریکه ماهی بین ۲۵-۳۰ کیلومتر و روزانه هزار متر پروژه در حال اجرا است.

جمالی با بیان اینکه سرمایه گذار از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آبی که متعهد شده بود ۱۰ کیلومتر آن را اجرا کرده است گفت: ۱۳۵ هزار انشعاب به شبکه اصلی وصل می شود و کار سیفون گذاری نیز انجام خواهد شد؛ همچنین باید تصفیه خانه ۹۰ هزار متر مکعبی را نیز بسازد که عملیات اجرایی آن هم آغاز شده  و تا ۱۴۰۱ به مرحله افتتاح خواهد رسید.

به گفته وی، اشتغالزایی این پروژه هزار و ۳۰ نفر مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر غیر مستقیم است.

سهم پرداخت مردم چقدر است؟

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب گفت: هزینه ای که مردم باید پرداخت کنند شامل هزینه حق انشعاب، که این مبلغ را شورای اقتصادی کشور ابلاغ می کند، همچنین هزینه سیفون گذاری خواهد بود و بر اساس مصوبه سال ۹۸ این مبلغ ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بود و هزینه آن برای امسال هنوز برآورد نشده است.

وی با بیان اینکه مردم کرمان دغدغه به اتمام رسیدن این پروژه را دارند، اذعان کرد: ساکنان شهر کرمان به دلیل مشکل آب های زیر سطحی از پر شدن سریع چاه ها رنج می برند و هر نوبت تخلیه چاه قریب ۷۰۰ هزار تومان برایشان هزینه می برد.

جمالی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا  مبنی بر سهم شهرداری از پساب فاضلاب یادآور شد :تا قبل از واگذاری پروژه به بخش خصوصی شهرداری ها می توانستند مشارکت کنند و از این آب سهمی برای آبیاری داشته باشند اما با مشارکت نکردن و پس از عقد قرارداد نمی توانند در آن سهیم باشند.

این مسئول با اشاره به زمان بهره برداری طرح یادآور شد: سرمایه گذار با اجرای این پرژه حق برداشت ۷۵۰ میلیون متر مکعب در ۲۹ سال از فاضلاب کرمان را دارد که کل این مقدار برای صنعت استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدت زیادی طول کشیده است تا آب های سطحی جمع شده اند گفت: تنها فاضلاب خانه ها جمع آوری می شود و آب بارندگی و آب های سطحی هنوز موجودند و نشست خاک به صورت محسوسی نخواهد بود و جای نگرانی نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

پربازدید ها

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)