کد خبر: ۴۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان؛
استاندار کرمان گفت: برخی از معین‌ها به خوبی عمل نکرده‌اند و پذیرفتنی نیست عده‌ای سیر و عده‌ای گرسنه باشند زیرا استان کرمان دنیای از ثروت است آن بار می‌شود و به بیرون می‌رود و دوباره تاکید می‌کنم طرح‌های توسعه متوازن خود را ارایه دهند و پول‌ها و دفاتر و مالیاتشان را به استان کرمان بیاورند و تا روزی که در استان باشم این موضوع را پیگیری می‌کنم.

استاندار کرمان گفت: مسئولان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در جلسات شرکت کنند موضع و فعالیت خودشان را مطرح کنند ضمن آنکه از مشکلات مدیران بخش خصوصی آگاه شوند.

به گزارش ایسنا؛ دکترعلی زینی‌وند شامگاه دوم اسفندماه در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به بخش‌های اقتصادی که خلق ثروت می‌کنند، ادامه داد: برخی بخش‌های اقتصادی در استان مغفول مانده باید در استان فعال شوند و این بخش‌ها بسیار کم ریسک و پردرآمد هستند.

استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه توسعه متوازن بخشی اتفاقات خوبی در استان در حال رخ دادن است و این بخش‌ها را مدیران مربوطه تشریح کنند و فضای استان برای استقبال سرمایه‌گذاران از این طرح‌ها آماده کنند.

وی با تاکید برآنکه باید ایده‌ها را دسته بندی و به سمت اجرای آنها حرکت کنیم، تصریح کرد: در کارگروه زیرساخت‌ها به دنبال تدوین چشم انداز زیرساخت‌های اساسی مانند راه، آب، گاز و برق هستیم و همچنین حوزه لجستیک و بندر خشک نیز در حوزه زیرساختی قرار می‌گیرد.

زینی‌وند بیان کرد: باتوجه به ظرفیت بندر چابهار که در آینده یکی از بنادر درجه اول جهان خواهد شد حتما استان کرمان با این بندر ارتباط برقرار کند لذا باید با احداث راه‌های ارتباطی زمینی و ریلی به صورت مستقیم و با کاهش مسافت به دریای عمان برسد بنابراین محورهای مطالعاتی در این زمینه محور ریلی بم - جیرفت - جاسک و محور ریلی ریگان – ایرانشهر - چابهار است که دولت‌های بعدی لاجرم این را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که بعد از ما روی این صندلی می‌نشیند باید آینده ۱۰ سال استان برای آنها روشن باشد لذا باید زیرساخت‌های آب و برق و ... را تکمیل کنیم و منظور ما از زیرساخت برق این است که کرمان علاوه بر تامین برق مورد نیاز استان به استان‌های دیگر نیز برق صادر کند.

استاندار کرمان افزود: منظور ما از آب این است که اگر مقرر است این استان صنعتی شود باید آب آن از طریق انتقال آب تامین کرد و باتوجه به اینکه اراده مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر انتقال آب است ما باید مسایل و مشکلات انتقال آب را حل کنیم اما وزارت نیرو رسالت خود را خیلی دقیق انجام نمی‌دهد به طور مثال انتقال آب دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که حدود سه سال مصوب شده است اما وزارت نیرو سازکار تضمین خرید این آب را تعریف نکرده است.

وی در ادامه درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز گفت: اگر کتاب فرصت سرمایه گذاری در استان کرمان وجود ندارد آن را تدوین کنید و با سند آمایش سرزمینی استان تطابق دهید ضمن آنکه همواره به روزرسانی شود و این کتاب در همه جای دنیا در دسترس باشد.

بنگاه‌های اقتصادی طرح‌های توسعه متوازن خود را ارایه دهند

زینی‌وند با بیان این مطلب که آموزش صحیح به شرکت‌های اقتصادی استان برای حضور در بازار سرمایه دهید، تصریح کرد: متاسفانه در این ۴ ماه طرح روشنی از بنگاه‌های بزرگ استان ندیدم، ضمن تشکر از صنایع فولادی و مسی استان به دلیل اقدامات توسعه‌ای که در استان انجام داده‌اند اما صادقانه بگویم این هنر نیست زیرا طرح توسعه‌ای چشم‌انداز ۱۰ سال برای تاثیرگذاری بر روند توسعه‌ای استان و کشور در این شرکت‌ها وجود ندارد بالاخره زنجیره‌ای تعریف کرده‌اند و باعث افتخار است ولی  وقتی در استان نتوانتستیم توازن ایجاد کنیم. در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال آینده سرمایه ملی که به صورت خام فروخته شده و یک ثروت نامتوازن در کشور ایجاد کرده و یک استان به خاک سیاه نشسته است و چشم انداز استان اکنون استان این است.

وی افزود: باید این پول، تکنولوژی و بازار سرمایه‌ای که در دستانتان است با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های در زیر سایه صنعت فولاد برای مناطق توسعه نیافته استان تعریف کنید و ما تاکنون چنین طرح‌های ندیدیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: اکنون مطالبات ما این است که شرکت‌های بزرگ طرح‌های توسعه‌ای خود با رویکرد توسعه متوازن و استفاده تجربی از بازار سرمایه ارایه دهند و نباید همواره در حوزه‌های صنعت فولادی سرمایه‌گذاری کنید.

وجود فقر در استان ثروتمند کرمان پذیرفتنی نیست

وی با ابراز تاسف از وجود فقر در برخی از نقاط استان عنوان کرد: چه فایده که جیب من پر باشد و بانک‌های تهران و شهرهای دیگر را پر کنیم و حقوق چند میلیونی بگیرم ولی در این استان برخی‌ها نان شب نداشته باشند.

زینی‌وند با اشاره به سفر روز گذشته خود به مناطق شرقی استان، اظهار کرد: وارد یک روستایی شدم واقعا شب از غصه این مردم نخوابیدم چون مردم این روستا شام نداشتند بخورند، آب نداشتند بخورند این روستا وسط جاده است و هیچ کدام از ما آنها را ندیدیم چه فایده دارد که ما صاحب ۱۲ درصد بازار سرمایه هستیم و این به جیب چه کسی می‌رود؟

وی تاکید کرد: مطالبه جدی بنده از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان این است که طرح‌های متوازن توسعه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند.

استاندار کرمان با اشاره به طرح معین‌های اقتصادی علیرضا رزم حسینی استاندار سابق استان کرمان اظهار کرد: برخی از معین‌ها به خوبی عمل نکرده‌اند و پذیرفتنی نیست عده‌ای سیر و عده‌ای گرسنه باشند زیرا استان کرمان دنیای از ثروت است آن بار می‌شود و به بیرون می‌رود و دوباره تاکید می‌کنم طرح‌های توسعه متوازن خود را ارایه دهند و پول‌ها و دفاتر و مالیاتشان را به استان کرمان بیاورند و تا روزی که در استان باشم این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: تمرکز روی صنایع مهم باعث شده در بحث شرکت‌های دانش بنیان جا بمانیم و محور توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان کجاست؟  یا شهر نوآوری که مقرر بود تاسیس شود به کجا رسید؟ برای اینها فکری کنید باید حوزه خدمات، گردشگری و دانش بنیان فعال کنید متاسفانه برای این بخش‌ها برنامه و چشم انداز آینده نداریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)