کد خبر: ۴۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه فاصله بین سد جیرفت تا تالاب جازموریان بسیار زیاد است و رهاسازی حق آبه این تالاب به دلیل فاصله طولانی اصلاً به جازموریان نمی‌رسد گفت: بارندگی اگر تداوم نداشته باشد مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد و باعث ایجاد کانون ریزگرد در آینده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: تونل خط انتقال آب از صفارود به کرمان مجوز محیط زیست دریافت کرده اما سد صفارود مجوز محیط زیست ندارد.

به گزارش تسنیم؛  مرجان شاکری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه امسال کار بزرگی در محیط زیست استان به‌عنوان یک کار زیربنایی انجام شده است اظهار داشت: وضعیت خودرویی محیط زیست استان تقویت شد و نیروهای جوان در مأموریت‌های محوله به‌کارگیری شد که بسیار موثر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 تعداد 291 مورد و در سال 99 تعداد 444 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است ادامه داد: در سال جاری و تا کنون  267 مورد سلاح مجاز و 61 مورد سلاح غیرمجاز کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه گرانی گوشت یکی از دلایل افزایش شکارهای غیرمجاز بوده افزود: از طرفی تعطیلی‌های کرونایی هم باعث شد که بعضی شکارچیان برای سرگرمی برای شکار روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه امسال بزرگترین پروژه آبرسانی کشور در استان کرمان افتتاح شد و محیط زیست در این پروژه دخیل بود گفت: دو ایستگاه پایش کیفی هوا جدید امسال به استان کرمان و در شهرستان‌های راور و انار اضافه شد و حدود 3 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

شاکری با بیان اینکه یک تلویزیون شهری در میدان آزادی شهر کرمان نصب شد که میزان آلودگی هوا و وضعیت کیفیت هوا در آن به نمایش گذاشته می‌شود ادامه داد: ترغیب صنایع برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در جهت اهداف محیط زیست انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار ایستگاه پایش کیفی هوا در شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک توسط شرکت ملی مس و دو ایستگاه توسط گل‌گهر در شهرستان سیرجان و یک ایستگاه در شهر زرند نصب می‌شود افزود: پلیس فتا و پلیس امنیت در اجرای ماموریت‌های محیط زیست همکاری خوبی با ما داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با عنوان اینکه در سال 99 تعداد آتش‌سوزی‌ها 50 درصد افزایش داشته‌ و 15 مورد بیشتر بوده است گفت: اما مراتعی که تخریب شدند به‌دلیل تکمیل تجهیزات کمتر بود.

وی با بیان اینکه امسال تخصیص اعتبارات کامل نبود و متأسفانه نتوانستیم به اهداف خود به‌صورت کامل برسیم ادامه داد: ساختمان اداری محیط زیست شهرستان عنبرآباد در حال تکمیل است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

شاکری با اشاره به اینکه فاصله بین سد جیرفت تا تالاب جازموریان بسیار زیاد است و رهاسازی حق آبه این تالاب به دلیل فاصله طولانی اصلاً به جازموریان نمی‌رسد گفت: بارندگی اگر تداوم نداشته باشد مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد و باعث ایجاد کانون ریزگرد در آینده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان محیط زیست بودجه قابل توجهی به استان کرمان در بحث منابع طبیعی‌ها اختصاص داد تا کانون‌های ریزگرد فرسایشی را رفع مشکل کنند افزود: 29 کانون ریزگرد فرسایشی در استان کرمان شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه تونل خط انتقال آب از صفارود به کرمان مجوز محیط زیست دریافت کرده گفت: اما سد صفارود مجوز ارزیابی ندارد و بدون مجوز محیط زیست ساخته شده است.

وی با بیان اینکه بعد از شروع به ساخت سد اداره محیط زیست به آنها طی نامه‌ای ارسال مجوز ارزیابی را تذکر می‌دهد افزود: این طرح 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و محیط زیست آن را از دستورکار خارج می‌کرده است.

شاکری با اشاره به اینکه با مدیریت جدید سازمان محیط زیست اخذ مجوز ارزیابی مجدداً در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: حدود دو سال است که مجری کار هیچ گزارشی نداده که آیا مشکلات محیط زیستی سد برطرف شده است و در واقع سد مجوز محیط زیست ندارد.

وی با بیان اینکه 40 درصد معادن کشور در استان کرمان قرار دارد افزود: تمام معادن شکل گرفته در مناطقی هستند که بر آب استان تاثیر دارند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند و نظر محیط زیست در ارتباط با معادن در مناطقی اخذ می‌شود که در مناطق تحت مدیریت ما است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه ردپای یوز در خیلی جاها دیده شده و پیگیر هستیم تا بتوانیم از وجود این گونه وحشی عکس بگیریم ادامه داد: آبشخورهایی احداث شده تا حیوانات مشکلی در آشامیدن آب نداشته باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت خرس در استان کرمان جمعیت قابل توجه و خوبی است گفت: متاسفانه احساس امنیت خرس‌ها کم شده و منابع غذایی آنها محدود شده است.

شاکری با اشاره به اینکه باید برنامه آموزشی برای کاهش تعارضات بین انسان و حیوان برگزار شد و محیط زیست این دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند افزود: امسال مجوز شکار صادر نکردیم و یک قرق در منصورآباد رفسنجان داشتیم که تعداد 12 پرونده شکار برای آن صادر شد.

وی با بیان اینکه همه باید در کنار هم به حفظ محیط زیست کمک کنیم گفت: یک گروه شکارچی در جنوب استان کرمان داشتیم که اسلحه را کنار گذاشته و در کنار ما به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه آلایندگی صنایع وجود دارد و هیچ واحد صنعتی را نمی‌توان پیدا کرد که آلایندگی نداشته باشد افزود: صنعت بدون آلایندگی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه محیط زیست تمام تلاش خود را می‌کند تا جلوی این آلایندگی را تا حدی که امکان دارد بگیرد گفت: یک درصد از فروش واحدهای صنعتی باید صرف مشکلات محیط زیستی آنها در مناطق شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)