کد خبر: ۴۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه بدترین شرایط تنش آبی در شهر کرمان وجود دارد گفت: مصرف آب در این شهر یک هزار و ۹۶ لیتر بر ثانیه است که حدود ۳۰ درصد کمبود تامین آب داریم که اگر برای آن چاره اندیشی نشود شهر کرمان بحرانی ترین منطقه این استان در تابستان سال آینده خواهد بود.

 معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: ۱۸ شهر این استان با یک میلون ۴۴۵ هزار و ۹۱۷ نفر جمعیت با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و بارش‌ها طی پاییز و زمستان سال جاری در معرض تنش آبی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، عباس سلطانی روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی کرمان افزود: همچنین ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با جمعیت ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند و به ۷۵۰ روستا نیز آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.

وی تصریح کرد: شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی روستایی در استان کرمان ۶۶.۳ درصد می رسد که این میزان در کل کشور ۷۶ درصد و نشان دهنده پایین بودن میزان دسترسی مردم روستاهای این استان به آب آشامیدنی از حد متوسط کشوری است.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان کرد: نیاز آبی در بخش شهری این استان ۱۱ هزار و ۳۶۴ لیتر بر ثانیه است اما در حال حاضر هشت هزار و ۹۸۶ لیتر بر ثانیه، توان تولید از منابع قابل برداشت آبی را داریم که در نتیجه ۲ هزار و ۳۸۷ لیتر برثانیه کسری تراز داریم.

وی با بیان اینکه بدترین شرایط تنش آبی در شهر کرمان وجود دارد اظهار داشت: مصرف آب در این شهر یک هزار و ۹۶ لیتر بر ثانیه است که حدود ۳۰ درصد کمبود تامین آب داریم که اگر برای آن چاره اندیشی نشود شهر کرمان بحرانی ترین منطقه این استان در تابستان سال آینده خواهد بود.

سلطانی ادامه داد: برای حل مشکل میان مدت آب شهر کرمان ۱۳ حلقه چاه حفر و ۱۵ حلقه چاه نیز بازسازی شده و همچنین ساماندهی انشعابات غیرمجاز، شناسایی مشترکین پرمصرف و جداسازی آب فضای سبز ادارات از آب آشامیدنی و غیره در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در تابستان سال گذشته تعداد روزهای پیک مصرف آب ۳۲ روز بود، اما با توجه به گرمای هوا در مرداد امسال تعداد روزهای پیک آب به ۴۷ روز رسید و مشکلاتی برای مردم بوجود آورد.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تاکید کرد: کیفیت آب در بسیاری از شهرها و روستاهای این استان مطلوب نیست که با اجرای طرح های کیفی سازی و خرید و راه اندازی حذف سامانه های نصب آرسنیک کیفیت آب به سمت بهبود حرکت کرده است.

وی با اشاره به لزوم اصلاع رسانی رسانه ها در رابطه با کاهش مصرف و صرفه جویی آب تصریح کرد: کاهش آب سفره های زیرزمینی و برداشت بی رویه از منابع آبی، کاهش کیفیت آب منابع زیرزمینی، استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز شهرها، فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و متناسب نبودن هزینه آب بها از مشترکان با خدمات ارائه شده از مهمترنی معضلات حوزه آب شهری و روستایی کرمان است.

سلطانی ادامه داد: فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف آب و استفاده از لوازم کاهنده مصرف، پرداخت به موقع هزینه آب مصرفی، تبیین مصارف آب در کولرهای آبی در تابستان و تاثیر نصب سایبان بر روی عملکرد آنها و غیره از جمله مسائلی است که باید به جامعه منتقل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)