کد خبر: ۴۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سیدمحمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران به رهبر انقلاب نامه نوشته و در خواست‌هایی از ایشان مطرح کرده است.

جزئیاتی از نامه 37 صفحه‌ای خاتمی به مقام معظم رهبری

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران به رهبر انقلاب نامه نوشته و در خواست‌هایی از ایشان مطرح کرده است.

به گزارش رویداد 24 این نامه، نامه بلندی بوده و با بیان سابقه و گذشته سیدمحمد خاتمی و خانواده او و اینکه «من که بودم و که هستم» آغاز شده و با دغدغه‌هایش برای انقلاب ادامه یافته و با طرح این سوابق بر این پیام تاکید شده که او «هیچگاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت» نیست.

سیدمحمد خاتمی در ادامه نامه از نقش مهم آیت الله خامنه‌ای در محوریت انقلاب سخن گفته و خواسته که رهبری از این نقش برای حضور همه نیروهای سیاسی استفاده کند. در این نامه اصلاح طلبان نیروهای وفادار به رهبر و نظام معرفی شده‌اند که توان خود را برای حفظ نظام گذاشته‌اند.

در نامه خاتمی چالش‌ها و موضوعات پیش روی نظام مطرح شده و از رهبری رهنمود خواسته است. ظاهرا در نامه به مسائلی همچون مذاکرات با آمریکا و انتخابات ۱۴۰۰ و حصر نیز اشاراتی شده و از آیت الله خامنه‌ای درخواست شده که این مسائل در دوره کنونی حل شود، زیرا اگر این مسائل به صورت حل نشده به آینده موکول شود، مشکلات سختی برای جمهوری اسلامی به جا خواهد گذاشت.

این نامه چند ده صفحه‌ای به دستخط خود سیدخاتمی بوده است و ظاهرا خاتمی خواسته فقط خودش در جریان باشد، به همین دلیل است که خیلی اطرافیان خاتمی از جزییات نامه باخبر نیستند اما رویداد۲۴ توانسته تایید ارسال این نامه توسط چند فرد نزدیک به سیدمحمد خاتمی را دریافت کند.

 نامه توسط سیدعلی خاتمی برادر بزرگتر سیدمحمد خاتمی به یکی از مقامات عالی رتبه در بیت رهبری تحویل داده شده است. سیدعلی خاتمی زمانی رییس دفتر رییس جمهور بود که هنوز هم اعتبار خوبی در بیت رهبری دارد.

محتویات این نامه را در حقیقت می‌توان به عنوان حسن نیت سیدمحمد خاتمی خواند که خواسته‌ همچون گذشته خود را در چارچوب انقلاب و حاکمیت حفظ کند تا با توجه به نزدیکی به انتخابات ۱۴۰۰ موضوع مشارکت بالای مردم در دستور کار همه جریان‌های سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. این حسن نیت در دوره افزایش قیمت بنزین نیز وجود داشت و خاتمی پس از اعتراضات آبان ۹۸ گفته بود: «دولت باید بسیار سپاسگزار رهبری باشد که با موضع‌گیری خود امواج مخرب سازمان داده شده علیه دولت و ملت را به محاق بردند.»

 

یک فعال سیاسی: نامه خاتمی 37 بوده است
محمدجواد حق‌شناس در خصوص جزئیات نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب، اظهار کرد: خبر نامه سیدمحمد خاتمی خطاب به رهبری را شنیدم که البته تقریباً برای دو ماه گذشته است و در مجموع ۳۷ صفحه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در این نامه در خصوص دغدغه‌ها و آینده انقلاب و کشور با رهبری صحبت کرده‌اند و برای دهه پیش رو راه حل‌هایی ارائه کرده‌اند.

وی بیان کرد: به نظر من وجود ارتباط مستمر و برنامه‌ریزی شده و بدون انقطاع با رهبر انقلاب یکی از نیاز‌های جامعه و جریان اصلاح طلب است چرا که از آنجایی که رهبری مسئولیت عام نسبت به جامعه دارد نمی‌تواند از دیدگاه‌های جریانات مختلف بی‌نیاز باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: بر همین اساس این اصل، یک اصل بدیهی و یک نیاز جدی تلقی می‌شود. نشست‌ها و دیدار‌های اصلاح‌طلبان با رهبری باید حضوراً پیگیری می‌شد که متأسفانه در این سال‌ها این اقدام صورت نگرفت و به نظر من یک نقیصه بوده است که باید به آن توجه شود و اگر این امکان حضوری فراهم نمی‌شد حداقل باید به صورت مکتوب دیدگاه‌ها و نظرات را به رهبری منعکس می‌کردیم؛ به نظر من این موضوع بسیار ارزشمند است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)