کد خبر: ۴۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: از 29 آذرماه به بعد ما شهر قرمز در استان نداریم و در مجموع وضعیت دی‌ماه و اوایل اسفندماه استان به لحاظ بیماری تثبیت شده است و تنها نگرانی ورود کرونای انگلیسی را داریم که درگیری در سنین پایین و قدرت ابتلا و فوت بیشتری دارد. 

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: کشور تاکنون سه پیک بیماری کووید ۱۹ را تجربه کرده و استان خوزستان اخیرا وارد پیک چهارم شده است، اما خوشبختانه در استان کرمان بیش از دو پیک بیماری را تاکنون نداشته‌ایم.

به گزارش فارس؛ محمدصادق بصیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات یک ساله ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان  تصریح کرد: به‌واسطه اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹، استان کرمان هم‌اکنون در شرایط ثبات قرار دارد.

وی ادامه داد: کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا با زیرمجموعه گروه‌های بیست‌گانه از ابتدای تیرماه تا پایان دی‌ماه سال جاری جمعا ۱۱۶ هزار و ۴۴۴ واحد را در ۲۰ شاخه مختلف نیازمند بازرسی تشخیص دادند که با همکاری افتخاری یک هزار و ۸۲۶ بازرس از دستگاه‌های مختلف، ۴۵۳ هزار و ۱۹۲ مورد بازرسی در تمام این مراحل انجام شد.

بصیری خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد این بازرسی‌ها با ۹۸ هزار و ۶۳۶ مورد به تذکر شفاهی منجر شد، به این معنی که ۷۸ درصد موارد با اصول مطرح شده همراه بودند. 

وی بیان داشت: ۲۴ هزار و ۱۵۰ مورد تذکر کتبی جهت رفع نواقص معادل ۲۰ درصد بازرسی‌ها صادر شده و تنها ۲ درصد شامل ۴۳۹۷ واحد منجر به تعطیلی، پلمب و برخورد قضائی شدند. 

بصیری ابراز داشت: در گزارش کشور به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، کرمان از جمله استان‌های برتر در رعایت پروتکل‌ها به‌ویژه در اصناف انتخاب شده و بعد از استان یزد با 93 درصد رعایت کردن در رتبه دوم قرار دارد. 

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: قبل از اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها در سطح کشور، در استان کرمان ۷۰ پست ایست و بازرسی راه‌اندازی و ۱۶ نقطه ورودی با کمک ۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیروی هلال‌احمر، بسیجی و راهور کنترل می‌شد و ۳۶۸۶ مورد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال شد. 

بصیری ادامه داد: در حوزه کمیته جلب مشارکت‌های مردمی، ۴ هزار و ۳۰۳ نفر از خیران استان کرمان در قالب ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد (سمن) در طرح مشارکت اجتماعی ستاد کرونا فعالیت کمک‌رسانی داشته‌اند و این کمک‌ها شامل ارائه تجهیزات و خدمات بیمارستانی و بسته‌های مواد غذایی، مواد بهداشتی و ضدعفونی، ماسک، لوازم‌التحریر، طبخ غذای گرم، توزیع آرد و خرید تجهیزات بیمارستانی است. 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح مبلغ ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای شروع ویروس کرونا به نیازمندان سطح استان اهدا شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: از 29 آذرماه به بعد ما شهر قرمز در استان نداریم و در مجموع وضعیت دی‌ماه و اوایل اسفندماه استان به لحاظ بیماری تثبیت شده است و تنها نگرانی ورود کرونای انگلیسی را داریم که درگیری در سنین پایین و قدرت ابتلا و فوت بیشتری دارد. 

وی عنوان کرد: از مجموع ۲ هزار تخت بیمارستانی استان در حال حاضر ۴۰۰ مورد آن اشغال است که ۱۲۴ مورد قطعی کووید ۱۹ و ۲۷۷ مشکوک به بیماری هستند تعدادی هم در آی‌سی‌یو و تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند. 

بصیری گفت: ۲ هزار تخت نقاهتگاهی استان آماده است و در کل استان از نظر امکانات و هماهنگی بین دستگاهی در آمادگی ۱۰۰ درصد به‌سر می‌برد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)