کد خبر: ۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق کرمان:
رئیس اتاق کرمان گفت: جایگاه صنایع دستی در استان با وجود هنرمندان توانمند و صنایع دستی متنوع و ارزشمند، مشخص نیست که باید با آسیب شناسی و تهیه نقشه راه صنایع دستی استان، کرمان در جمع استان های مطرح صنایع دستی قرار گیرد.

رئیس اتاق کرمان گفت: جایگاه صنایع دستی در استان با وجود هنرمندان توانمند و صنایع دستی متنوع و ارزشمند، مشخص نیست که باید با آسیب شناسی و تهیه نقشه راه صنایع دستی استان، کرمان در جمع استان های مطرح صنایع دستی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان، سیدمهدی طبیب زاده، در جمع اعضای انجمن صنایع دستی استان کرمان افزود: باید ایده های ناب در کمی سازی، کیفی سازی و تنوع بخشی به تولیدات صنایع دستی را جذب و استارتاپ ویژه در حوزه صنایع دستی راه اندازی شود. وی با تاکید بر اینکه بازارهای هدف صادراتی برای تولیدات صنایع دستی استان باید شناسایی و برای ورود به آنها برنامه ریزی کرد، ادامه داد: باید بررسی کرد که چرا تاکنون راهی برای ورود به بازارهای صادراتی برای صنایع دستی استان باز نشده است.

طبیب زاده، اظهار کرد: اتاق کرمان ایده راه اندازی بازارچه صنایع دستی را در محل بازار قلعه محمود مطرح کرد که امیدواریم اعضای این انجمن در دور بعد فعالیت اعضای شورای شهر کرمان در سال آینده، این موضوع را به عنوان مطالبه جدی پیگیری نمایند. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: اتاق کرمان آمادگی لازم دارد که در اصلاح و ایجاد قوانین و مقررات حوزه صنایع دستی، موارد را در جلسات مختلف مطرح و به تصویب برساند.

در ادامه رئیس انجمن صنایع دستی استان کرمان گزارش عملکرد 5 ماهه فعالیت این انجمن را ارائه داد و گفت: امضای تفاهم نامه با نهادها و مجموعه های مختلف برای فروش صنایع دستی تولیدات هنرمندان استان، راه اندازی سایت کالاهای صنایع دستی استان، تهیه کلیپ معرفی صنایع دستی استان به دو زبان فارسی و انگلیسی و تشکیل کارگروه های تخصصی، از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته است. مهران رضاپور افزود: کمک به تسهیل عضویت فعالان صنایع دستی در اتاق کرمان و کمک به راه اندازی بازارچه تخصصی صنایع دستی متشکل از کارگاههای تولیدی، فروشگاه و نمایشگاه دائمی، از جمله درخواست های فعالان این حوزه است.

وی ادامه داد: برندسازی، استانداردسازی، قیمت گذاری، صدور شناسنامه برای هر اثر تولیدی، زمینه سازی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، بالابردن سطح کمی و کیفی و... از جمله اقدامات و برنامه های مدنظر برای فعالیت های آینده است. گفتنی است در این نشست اعضای هیات مدیره انجمن به ارائه نظرات و برخی برنامه های خود پرداختند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)