کد خبر: ۴۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: مشارکت بالا در انتخابات ۲۸ خرداد فردا را برای ما متفاوت‌تر می‌کند و باید همه تلاش کنیم این مشارکت اتفاق بیفتد که وظیفه مهم دینی، اخلاقی و ملی است.
استاندار کرمان گفت: مشارکت بالا در انتخابات ۲۸ خرداد فردا را برای ما متفاوت‌تر می‌کند و باید همه تلاش کنیم این مشارکت اتفاق بیفتد که وظیفه مهم دینی، اخلاقی و ملی است.
علی زینی‌وند در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: کرمان مهد پرورش انسان‌های بزرگی است و در دل این سرزمین اسطوره‌ای قاسم سلیمانی‌ها و بسیاری از نام آورانی که برای کشور و تاریخ بشریت افتخار آفریده اند، پرورش یافته اند.
وی با تشکر از مدیران استان کرمان و با بیان اینکه سرجمع از مدیران راضی هستیم، افزود: کرمان استان گسترده و پرمسئله‌ای است و همینکه از اتاقمان بیرون و در بین مردم برویم، کلی از مشکلات حل می‌شود.
زینی وند تصریح کرد: همه باید در حوزه کاری خودمان حساس باشیم و غیررسمی به دل زندگی مردم برویم تا ببینیم مسئله چیست. غیررسمی برویم خیلی بهتر است و در این صورت خود مردم و مشکلاتشان را می‌بینیم.
وی بیان کرد: تجربه رفتن در دل مردم تجربه موفقی است و بسیاری از مسائل با تصمیمات جزئی حل می‌شود و باید از فرصت امروز که تلفن و امضای ما اعتبار دارد، استفاده کنیم.
استاندار کرمان خطاب به مدیران گفت: از انتقادات و نیش‌های بعضا مغرضانه و بعضا از روی بی اطلاعی آزرده خاطر نشوید چراکه برخی از این‌ها به ما تلنگر است و باید این رویه را ادامه بدهیم و من در بین مردم رفتن را با برکت می‌دانم.
وی در ادامه اظهار کرد: انتخابات بسیار سرنوشت ساز و مهمی در سال آینده پیش رو داریم و در شرایطی قرار داریم که در صورت مشارکت بالا در انتخابات، روز ۲۹ خرداد خیلی از معادلات کشور را تغییر می‌دهد و برعکس مشارکت پایین خیلی از گره‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.
زینی وند تصریح کرد: مشارکت بالا در انتخابات ۲۸ خرداد فردا را برای ما متفاوت‌تر می‌کند و باید همه تلاش کنیم این مشارکت اتفاق بیفتد که وظیفه مهم دینی، اخلاقی و ملی است.
وی بیان کرد: مدیران دولتی به برگزاری سالم انتخابات و مرّ قانون کمک کنند. امروز سلامت، امنیت و مشارکت بالای انتخابات مهم است و حتما رصد می‌کنم و توقع این است مدیران به موازین قانونی در حوزه مدیریت خود پایبند باشند، نظارت و تخلفات را گزارش کنند.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا و بیان اینکه نظام بهداشتی ما در دنیا افتخار آفرید، گفت: یک ماه بسیار حساسی پیش رو داریم و جنب و جوش مردم بیشتر است و باید مراقبت کنیم.
وی افزود: تاب آوری مردم پایین آمده و حق دارند و امیدواریم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و امیدواریم وضعیت بهتر شود. طرح شهید سلیمانی به خوبی در استان کرمان اجرا شد و اصناف خوب کمک کردند و از اصناف و همه مردم که مشارکت و همراهی در رعایت پروتکل‌ها داشتند، تشکر می‌کنم.
زینی‌وند تصریح کرد: مدیران هر چه از دستشان بر می‌آید، در حوزه معیشت مردم کمک کنند. وضعیت معیشتی مردم خیلی سخت شده و تحریم و کرونا دست به دست هم داده که مردم روزگار سختی سپری کنند و نباید مردم را فراموش کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: کرمان استان پرظرفیتی است، اما توسعه آن نامتوازن است. هم نامتوازنی در بخش‌ها و هم در مناطق که با برنامه ریزی می‌شود این موارد متوازن شود و باید بر اجرای برنامه‌ها و اسناد پافشاری شود و باید روی تبعیض مثبت اصرار کنیم.
زینی‌وند گفت: اولویت تزریق اعتبار جایی است که جاده دسترسی ندارد، جاییست که سرویس بهداشتی نیست و این عین عدالت، قانون و توازن است.
استاندار کرمان با اشاره به نامتوازنی توسعه بخش‌ها در استان عنوان کرد: کرمان در حوزه صنعتِ متکی به دانش عقب است و باید به این موارد توجه کرده و پارک علم و فناوری باید قلب توسعه استان بشود و شرکت‌های دانش بنیان در گوشه هر کارخانه‌ای فعالیت بکنند.
وی افزود: مدیران به سمت صنایع کوچک، مشاغل خرد، دانش بنیان ها، تقویت مشاغل در بخش خدمات، صنایع مدرن کشاورزی، صنایع تبدیلی، مکانیزه شدن کشاورزی، گردشگری، برندینگ و ... بروند که این‌ها استان را نجات می‌دهد و باید این موارد را در برنامه‌های عملیاتی بیاوریم.
زینی وند تصریح کرد: مشکل و گره استان این موارد است و جناح‌های سیاسی مشکل مردم نیست (که این‌ها سر جایش مهم است و باید تقویت شود)، اما مسئله مردم شغل، عدالت، معیشت و توازن است و باید به این‌ها توجه کنیم و باید در کنار هر شرکت بزرگ صنعتی و معدنی، سلسله‌ای از صنایع کوچک دانش بنیان ایجاد شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه مردم تا شغل نداشته باشند، عزت ندارند و باید این مسائل را در کنار هم دید. کرمان ظرفیت تبدیل به استان متوازن، پردرآمد و ثرورتمند را دارد و باید تولید ثروت را توزیع کنیم، گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی یک نابه سامانی در استان کرمان وجود دارد و شرکت‌های بزرگ هزینه می‌کنند، اما بی برنامه است. باید در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها و شورای برنامه ریزی استان تعیین شود که در کجا در بهداشت، زیرساخت و ... نیاز به هزینه است.
وی اظهار کرد: به نحوه کمک‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اعتراض دارم، زیرا در توزیع عادلانه درآمد که در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، نامتوازنی بسیار محسوسی وجود دارد که این موارد باید شفاف باشد و همه شرکت‌ها در یک نهاد عمومی که بهتر است ایجاد شود، در قالب مسئولیت‌های اجتماعی کمک‌ها را واریز کنند و هزینه شود.
زینی وند با اشاره به فرا رسیدن سال جدید بیان کرد: منظر و مبلمان شهری بخشی از روحیه و امید اجتماعی را ایجاد می‌کند و از شهرداران و دهیاران درخواست داریم در آستانه عید نوروز با نظافت، رنگ آمیزی طراحی شده و درختکاری رنگ و روی شهر و روستا را زیبا و بانشاط کنند.
وی در پایان گفت: نگاه دنیا به استان کرمان است و باید ما مسئولان نشانه‌هایی از منش و روحیه (مکتب) حاج قاسم داشته باشیم و الگوسازی کنیم و روحیه ایثارگری استان کرمان تقویت شود و در ایام عید به ایثارگران، نیازمندان و ایتام توجه کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)