کد خبر: ۴۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه و نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ماه آغاز می شود.

ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند آغاز می شود/ داوطلبان الکترونیکی ثبت نام کنند

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه و نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ماه آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز سه شنبه در دومین نشست ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به دستور شروع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی وزیر کشور افزود: بر این اساس با صدور ابلاغیه دکتر رحمانی فضلی به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، در اجرای ماده (۴۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده (۲۲) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ماده (۲۱) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما از ۱۸ اسفند ماه آغاز شده است.
وی بیان کرد: طبق این ابلاغیه، فرمانداران و بخشداران باید بر اساس مواد (۳۵) و (۳۶) قانون مذکور نسبت به تشکیل هیات‌های اجرایی و انجام سایر برنامه‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا طبق برنامه زمانبندی ابلاغی و در مهلت‌های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره (۲) از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و خبررسانی، پشتیبانی، پاسخگویی دائم به سوالات و فناوری اطلاعات از نکات حائز اهمیت در برگزاری انتخابات است.
وی با اشاره به اینکه از ۱۸ اسفند تا ۲۸ خرداد سال آینده، ۳۰ فرآیند انتخابات خواهیم داشت، تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت هشت صبح آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه صورت می گیرد.
بصیری ادامه داد: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در بخشداری های تابعه انجام می شود و در مورد تیره های عشایری هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: ماده ۳۰ قانون انتخابات شرایط داوطلبان شوراهای شهر و روستا را اعلام کرده که برخی از این شرایط برای هر دو حوزه شهر و روستا یکسان و برخی شرایط متفاوت است.
وی گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تا ۲۵ اسفندماه جاری مهلت دارند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند و نامزدهای شورای روستا تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ مهلت دارند.
بصیری افزود: کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام، مدرک پذیرش استعفا باید باشد.
در این نشست روسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان کرمان در این نشست گزارشی از روند کار و الزمات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات باشکوه ارائه کردند.

داوطلبان الکترونیکی ثبت نام کنند
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در توضیح ۴ روش نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراها، گفت: داوطلبان انتخابات شورای‌های اسلامی شهر و روستا ترجیحا از روش‌های غیرحضوری به آدرس پایگاه اینترنتی وزارت کشور ثبت نام استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، امیر شجاعان در گفت وگویی درباره روش‌های ثبت نام برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در این دوره از انتخابات شورای‌های اسلامی شهر و روستا که نام نویسی آن از فردا - چهارشنبه - آغاز می‌شود چهار روش را پیش بینی کردیم که دو روش آن غیر حضوری است و توصیه ما این است که داوطلبان برای سلامتی خودشان از این دو روش استفاده کنند.
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: دو روش برای کسانی که می‌خواهند حضوری ثبت نام کنند وجود دارد. در روش‌های غیرحضوری یک روش استفاده از یک نرم افزار تلفن همراه است. این نرم افزار تلفن همراهی را عزیزان باید از سایت وزارت کشور (اینجا) مراجعه کنند و این نرم افزار را دانلود کنند. این نرم افزار در نسخه‌های اندروید کار می‌کند ترجیحا باید نسخه اندروید گوشی به روز باشد که مشکلی برای ثبت نام نداشته باشند.شجاعان خاطرنشان کرد: روش دوم غیر حضوری استفاده از رایانه است برای همین منظور به همین آدرس مراجعه کنند و نسخه رایانه‌ای آن را دانلود کنند و عملیات ثبت نام را انجام دهند توصیه ما این است که این از دو روش استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دو روش دیگر هم وجود دارد برای عزیزانی که می‌خواهند حضوری ثبت نام کنند یکی به دفاتر پیش‌خوان دولت مراجعه کنند هزینه خدمات را پرداخت کنند و ثبت نام کنند. روش چهارم به فرمانداری‌های مراجعه کنند و فرمانداری‌ها ثبت نام کنند ما دو روش آخر را اصلا توصیه نمی‌کنیم.
نام‌نویسی داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری سه شنبه ۲۶ اسفند ادامه می‌یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)