کد خبر: ۴۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در نشست خبری:
استاندار کرمان گفت: امیدواریم در سه ماه باقی مانده مانده تا انتخابات 1400 شور و نشاط انتخاباتی ایجاد شود.

استاندار کرمان گفت: امیدواریم در سه ماه باقی مانده مانده تا انتخابات 1400 شور و نشاط انتخاباتی ایجاد شود.
به گزارش گفتارنو علی زینی‌وند استاندار کرمان در یک نشست خبری با ارائه گزارشی در خصوص انتخابات شوراها گفت: با آمادگی کامل فرآیند انتخابات در استان آغاز و هیات های اجرایی تشکیل شده‌اند، هر چند ثبت نام‌ها در حد قابل انتظار نیست اما امیدواریم در آخرین روز ثبت نام شوراهای شهر، همه آنهایی که توانمندی دارند در این انتخابات حضور یابند.
وی افزود: تا صبح امروز 943 نفر برای انتخابات 1400 شوراهای شهر ثبت‌نام کرده‌اند که 89 درصد آنها مرد و 11 درصد زن هستند و از بانوان توانمند استان دعوت می کنیم در مدیریت محلی و شهری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
زینی‌وند ادامه داد: هیات‌های اجرایی استان با کمترین اختلاف برگزار شده و امیدواریم انتخابات پرشور و سالم و رقابتی داشته باشیم، فردای انتخابات وضعیت کشور ما می‌تواند متفاوت باشد.
استاندار کرمان گفت: امیدواریم در سه ماه باقی مانده مانده تا انتخابات 1400 شور و نشاط انتخاباتی ایجاد شود و انتخابات سالم، رقابتی و مطمئن خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: در استان هم آمادگی کامل وجود دارد و مردم مطمئن باشند فرآیند انتخابات قانونی، شفاف و با نمایندگان خودشان است.
زینی‌وند بیان کرد: در هیات‌های اجرایی فرمانداران مر قانون را رعایت می‌کنند و مبنای نظر آنها استناد به نظرات مستند مراجع چهارگانه که مبنای تصمیم گیری و تایید صلاحیت افراد است.
استاندار تاکید کرد: در مقطع فعلی نوع اقبال به ثبت نام‌ها را نشانه ای از فضای گرم انتخابات نمی‌بینیم، از طرفی به درست یا غلط مشروعیت نظام را به میزان مشارکت گره زده‌ایم و همه نقش خود را به کار می‌گیریم بنابراین حتما نشست‌هایی با احزاب و سمن‌ها در این راستا خواهیم داشت.

دیدگاه سیاسی دارم؛ اما اعتقادی به سیاسی‌کاری ندارم
استاندار کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در تصمیمات خودتان سیاسی کاری می‌کنید؟ گفت: همه آدم‌ها گرایش سیاسی و دیدگاه دارند، من هم حتما دیدگاه سیاسی دارم اما در کار اعتقادی به سیاسی کاری و جناح سیاسی ندارم.
وی ابراز داشت: اینکه می‌گویم مدیران با دولت همسو باشند برای این است که کار مردم صورت گیرد، فرماندار و مدیرکل اگر برنامه‌های دولت را قبول نداشته باشد که شمشیر نمی‌زند، اما به معنای این نیست که همه مدیران باید از یک جناح انتخاب شوند.
زینی‌وند گفت: به صورت شفاف و واضح گفته‌ام که در انتخابات و کار هیچ مدیری حق دخالت دادن تفکر سیاسی خود را ندارد، کار قانونی در تراز جمهوری اسلامی باید انجام گیرد، من استاندار نظام جمهوری اسلامی‌ام و به این مسئله اعتقاد دارم، اعتقادی به اعمال دیدگاه سیاسی در کار اجرایی ندارم، اما هماهنگی با برنامه‌های دولت باید صورت گیرد.

به دنبال توسعه متوازن، در استان کرمان هستیم
استاندار کرمان در بخش دیگری از این نشست خبری ابراز داشت: وضعیت استان کرمان در شان دارائی‌های این استان نیست و برای برون رفت از این وضعیت رسانه‌ها و نخبگان پیشنهاد بدهند.
وی با تاکید برآنکه به دنبال توسعه متوازن، در استان کرمان هستیم عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های استان برای این حوزه امر مهمی است و بنگاه های مهم به تناسب برداشتی که از استان و تولید ثروت کلانی از استان داشته، در توسعه متوازن استان نقش نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: حساب این شرکت‌ها در جای دیگر است و می‌گوییم باید حساب شرکت‌هایی که ثروت آنها از کرمان تامین می‌شود، به این استان انتقال بدهند و ما در همه حوزه‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا حق و حقوق استان را بیاوریم.
زینی وند بیان کرد: باید پیگیری شود که شرکت‌های بزرگ در مناطق مختلف استان کار انجام بدهند و رسانه‌ها کمک کنند از ثروت شرکت‌ها در توسعه توازن و ایجاد ظرفیت‌های جدید در ظرفیت‌های نهفته این استان استفاده کرد.
استاندار کرمان تاکید کرد: ذیل شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی، گروه‌های کاری و هلدینگ‌هایی می‌تواند به صورت تخصصی شکل گیرد.

کمک‌های شرکت‌های معدنی به استان کرمان پراکنده است
استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست خبری در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های بزرگ معدنی و صنعتی استان گفت: برخی از شرکت‌ها و معادن بزرگ استان کاملا خصوصی و بخش سهم عمده ای از این شرکت‌ها متعلق به دولت است.
زینی‌وند عنوان کرد: تقاضای مشخص ما از آنها این است که از ظرفیت و پول کلان در اختیار و توانمندی خود در حوزه‌های معین اقتصادی استفاده کرده و با توجه به اطلاعاتی که از مناطق وجود دارد، توزیع تولید ثروت را داشته باشند و همچنین می‌خواهیم این شرکت‌ها ثروت خود را در بانک های استان سپرده گذاری کرده تا از طریق آن طرح‌های مطالعه شده با توجه به محدودیت منابع دولتی تامین منابع شود.
زینی‌وند تصریح کرد: بخش عمده ای از سهام بورس متعلق به شرکت‌های کرمانی است که باید از این اعتبار در کلان پروژه‌ها و تامین بخشی از منابع مالی استفاده شود.
وی گفت: از شرکت‌های بزرگ معدنی می‌خواهیم که هلدینگ‌های تخصصی در حوزه کشاورزی راه اندازی کنند.
استاندار کرمان تاسیس سازمان مسئولیت‌های اجتماعی را پیشنهاد داد و گفت: شرکت‌های بزرگ معدنی به استان کمک می‌کنند اما این کمک‌ها به صورت پراکنده است که با تجمیع و برنامه‌ریزی آنها و با استفاده از اطلاعات دقیق در اختیار، چهره استان تا 5 سال محتول می‌شود.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در ساختار شورای برنامه ریزی به عنوان تخصصی‌ترین شورای استان این مسئولیت‌های اجتماعی را اجرایی کنند.
وی درباره حقوق دولتی معادن در استان ابراز داشت: در بحث حقوق دولتی معادن، هیچ کوتاهی ندیدیم. بخشی از مباحث دست ما نیست و امیدواریم قوانین اصلاح شوند.
استاندار کرمان درباره اخرین وضعیت کارخانه پلاسمای خون نیز گفت: برای کارخانه پلاسمای خون و پتروشیمی جلسات متعددی گذاشتیم و آنها را رها نکرده‌ایم اما این پروژه‌ها تنها شروع شده‌اند و روی سرمایه‌گذاری آنها فکر نشده است.

دستگاه‌های امنیتی کسانی را که در شبکه توزیع، فساد ایجاد کرده‌اند را رسما معرفی کنند
استاندار کرمان در ادامه به وضعیت بازار در مسائلی که درباره کالاهای مصرفی از جمله مرغ، سیمان و ... به وجود می آید، عنوان کرد: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی، هیچ تغییری در بحث تولید مرغ ایجاد نشده و در استان کرمان نیز همین است.
زینی وند با اشاره به اینکه روزانه آمار کشتار مرغ و ورود به بازار را می گیرم، عنوان کرد: استان واقعا تمام تلاش خود را انجام داده اما برخی موضوعات فرهنگی است و البته شبکه توزیع ما حتما ایراداتی دارد. سیستم توزیع ما فسادزا است و این فساد هم در صنوف، در ادارات و ... وجود دارد و دلال هایی هستند که به مردم رحم نمی کنند.
وی عنوان کرد: مرغ با قیمت دولتی در حال توزیع است اما مردم به هم رحم نمی کنند، فردی مرغ می گیرد و دوباره می آید آخر صف می ایستد. مردم باید به یکدیگر رحم کنند. مگر چقدر توان و بازرس داریم که همه را کنترل کنیم. همه مسائل کوتاهی ما نیست و بخشی از آن فرهنگی است. به دستگاه های امنیتی گفته ام کسانی که در شبکه توزیع به ویژه اداری ها، فساد ایجاد کرده اند؛ باید رسما معرفی شوند.
زینی وند اضافه کرد: گشت ها را افزایش داده ایم، دستگاه های نظارتی فعال شده‌اند. منکر فساد در شبکه توزیع نیستیم و رسانه ها نیز در انعکاس اخبار کمک کنند.
وی با بیان اینکه تنظیم بازار پنج درصد از محصولات بازار را می آورد و مابقی خودش تنظیم می شود، افزود: میوه شب عید، شکر و ... تامین شده است و مواردی که اعلام می کنیم تنظیم بازار است و کسانی که می فروشند، کارشان را انجام می دهند و ما برای جلوگیری از کمبود بخشی را تامین می کنیم و جاهایی عرضه و تقاضا قیمت خود را دارد.

دنیایی از ظرفیت‌های پنهان در استان وجود دارد
استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به راهکارهای دولت در استان برای اتصال استان کرمان به مثلث گردشگری کشور گفت: از دیدگاه من کرمان از پازل گردشگری کشور جایگاه پایین‌تری دارد، این در حالی است که کرمان باید به مثلث گردشگری کشور شامل یزد، اصفهان و شیراز قرار گیرد.
وی گفت: گردشگری به فرمان نیست، اما ایجاد گفتمان شروع برنامه است و حتما باید کلید واژه ایجاد شود و نخبگان و رسانه‌ها آن را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.
زینی‌وند ابراز داشت: قدرتمندترین ابزار کنونی رسانه‌ها هستند، و انتظار داریم کلیدواژه‌هایی که مطرح می‌کنم روی آنها مطالعه و گفتمان‌سازی کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی معاونت عمرانی در احیای خانه‌های تاریخی شده است گفت: دنیایی از ظرفیت‌های پنهان در استان وجود دارد، با وزیر گردشگری هم مذاکره کردیم و الان در ذهن ایشان هم مربع گردشگری در این بخش از کشور مطرح است و آماده‌ام در برنامه‌ها و بودجه طرح‌های گردشگری را قرار دهیم و هرگونه حمایت را از این حوزه انجام می دهیم.
استاندار کرمان بیان کرد: گردشگری در استان غیرفعال است، اما گردشگری با تبلیغات و بوم‌گردی‌های زیباست.
وی در خصوص جشنواره موسیقی نواحی گفت: بدون محدودیت هر امکان و اعتباری باشد برای آن می‌گذاریم، اما اکثر استان‌ها مدعی برگزاری آن هستند، حتما حضوری با وزیر ارشاد به عنوان مطالبه جدی و برند استان کرمان، برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را دنبال و پیگیری خواهیم کرد که حتی اگر به صورت ملی این جشنواره از کرمان برود، به صورت استانی جشنواره‌ای را داشته باشیم.

بخشی از مطالبات نیاز به تغییر قوانین دارند و در اختیار ما نیست
استاندار کرمان در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه همه مدیران وظیفه دارند در حد توان و وقت خودشان به مطبوعات پاسخ داده و ارتباط برقرار کنند اظهار داشت: کرمان را به عنوان استان نمی‌توان دانست، این استان به اندازه کشور گستردگی، پرموضوع و با توع فراوان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی است.
زینی‌وند تصریح کرد: شخصا سعی کرده‌ام به خبرنگاران و رسانه‌‌ها و تشکل‌ها به عنوان نمایندگان مردم پاسخگو باشم، اما گاهی نیز تعدد کاری اجازه نمی‌دهد.
وی گفت: نظام اداری ما پیچیده با قوانین متورم و بعضا ناکارآمد است که نه تنها تسهیلگر نیست، بلکه نظام مانع‌تراش و سنگ‌انداز است. قوانین بسیار زیاد هستند که فعلا هم نمی‌شود برای آن کاری کرد. اما راه میان‌بُر، مدیران جسور با ذهن حل المسئله‌ای است.
استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تجمعات کارگری بیان کرد: تجمعات کارگری همیشه بوده و خواهند بود، اما ما نهایت حمایت قانونی را از این گروه‌ها داریم ضمن آنکه کمیسیون‌های کارگری‌ها فعال هستند اما بخشی از مطالبات نیاز به تغییر قوانین دارند و در اختیار ما نیست.

بیش از 85 درصد مصوبات جلساتی که گذاشته‌ایم اجرایی شده اند
استاندار کرمان در ادامه این نشست درباره مسئله آب استان، گفت؛ راه‌اندازی پژوهشکده آب بسیار ضرورت دارد، ما هر اندازه آب هم انتقال دهیم اما مدیریت نداشته باشیم، موفق نخواهیم شد. مثلا در دشت‌های ماهان میزان قیمت آب مصرفی در مزارع را با محصول تولیدی بسنجید، واقعا در حال هدر دادن آب هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دنیا به سمت کشاورزی دانش‌محور پیش رفته است خاطرنشان کرد: آبی که از خلیج فارس در حال انتقال است، هزینه زیادی روی آن گذاشته شده، پس باید آن را مدیریت کرد.
استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که به چه میزان مصوبات جلسات به مرحله اجرا رسیده است؟ گفت: بیش از 85 درصد مصوبات جلساتی که گذاشته‌ایم اجرایی شده اند.
وی با تاکید بر این موضوع که استاندار نماینده دولت است و باید پیگیری و جلسات را داشته باشیم افزود: استانداری نباید بار دستگاه های اداری را به روی دوش بکشد، استاندار و معاونت استانداری باید هماهنگ کننده باشد. همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و حقوق خودشان را انجام دهند.

شهرستان سیرجان از وضعیت نارنجی خارج شد
استاندار کرمان با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: شهرستان سیرجان نیز از وضعیت نارنجی خارج شده و در حال حاضر 13 شهرستان آبی و 10 شهرستان زرد داریم و امیدواریم این روند که دو ماه ثابت بوده رو به بهبود برود.
وی از رسانه‌ها درخواست کرد تا همچنان در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای لزوم رعایت پروتکل‌ها همراهی کنند و گفت: به هیچ وجه نباید شرایط عادی سازی شود، برگزاری دورهمی‌ها همه مراقبت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و به شرایط قبل بر می‌گرداند.

** بیکار ننشسته‌ و سرعت کارها را بالا برده‌ایم

زینی وند درباره گرفتاری کشاورزان استان کرمان بابت وام های تسویه نشده و سود بالای این تسهیلات گفت: معضل خشکسالی و درد و رنج کشاورزان قصه طولانی است و کشاورزان با وام‌های خرد که سود آنها بالا رفته، گرفتار هستند.
وی افزود: قوانین بانکی مربوط به کل کشور است، نهایت تلاشمان را در این زمینه که به دلیل خشکسالی به کشاورزان جنوب فشاری وارد نشود، داشته ایم و همه راه ها را رفته و امیدواریم کار موثری در این زمینه انجام شود.
استاندار کرمان در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: نظام اداری ما متمرکز است، اما خیلی تسهیلات و برون‌سپاری صورت گرفته است. ریشه نظام اداری ما به قبل از انقلاب بر می‌گردد اما قوانین را تغییر ندادیم.
وی گفت: استاندار در حوزه مدیریتی اختیارات خوبی دارد، اما برای خیلی از تصمیمات باید وزرا را ببینیم. محرومیت در همه نقاط استان وجود دارد، ضمن تشکر از اقدامات استانداران سابق، ما نیز بیکار ننشسته‌ایم و سرعت کارها را بالا برده‌ایم.
زینی‌وند گفت: در سفرهای درون استانی خیلی از کارها حل می‌شود، مدیر تا همه نقاط استان را با برنامه‌ریزی نبیند نمی‌تواند کاری انجام دهد.

محرومیت در استان کرمان مختص جنوب نیست
وی با تاکید بر اینکه به تغییرات استانداران نباید سوءظن داشته باشیم افزود: معتقدم یک روز هم می‌توان خدمت کرد و اعلام کردم تا زمانی که حضور دارم، محکم کار می‌کنم و مدیری که همکاری نداشته باشند، حتی روز آخر کاری‌ام باشد، با او کار نخواهم کرد.
زینی وند ابراز داشت: فعال سازی علاج کار است و تا جایی که امکان دارد مدیران را فعال می کنیم و در غیر این صورت از آنها عبور می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: محرومیت در استان کرمان فقط به جنوب خلاصه نیست، بلکه در شرق شمال استان هم محرومیت وجود دارد.
استاندار کرمان در بخش پایانی این نشست خبری ۳ ساعته، در خصوص هلیل رود؛ با بیان اینکه موضع جدیدی در این مورد ندارم و حرفهایمان را زده‌ایم، گفت: از معاون اول رئیس جمهور تقاضا کردم که محیط زیست و امور آب ملزم شوند تا به دغدغه‌های کارشناسی بحث هلیل رود جواب دهند.
وی احداث راه آهن بم - جیرفت و به جاسک را برای استان کرمان حیاتی دانست و گفت: اتصال راه آهن از رفسنجان به مهریز نیز جایگاه مهمی دارد.
استاندار کرمان در مورد خطوط ارتباطی استان کرمان نیز گفت: خط ریلی رفسنجان - کرمان - مهریز و ریگان - ایرانشهر که کل فضای ریلی استان را تغییر می دهد در دستور کار قرار داده ایم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)