کد خبر: ۴۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کل حزب اراده ملت گفت: در ایران هرچقدر افراد در سیاست بی‌نام و بی‌سابقه باشند، راه بازتری برای انتخابات در پیش خواهند داشت یعنی کسانی که تجربه، کارنامه فعالیت سیاسی دارند، معمولاً در معرض سوء ظن و بدبینی قرار می‌گیرد.

دبیر کل حزب اراده ملت گفت: در ایران هرچقدر افراد در سیاست بی‌نام و بی‌سابقه باشند، راه بازتری برای انتخابات در پیش خواهند داشت یعنی کسانی که تجربه، کارنامه فعالیت سیاسی دارند، معمولاً در معرض سوء ظن و بدبینی قرار می‌گیرد.

احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین فعالیت‌های حزب اراده ملت ایران برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: ما کاندیدای حزبی نداریم از میان نامزدهایی که به مرحله آخر می رسند، بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چه شخصی قابلیت و صلاحیت اداره کشور را دارد و از آن حمایت خواهیم کرد.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران افزود: اکثر فعالیت‌های ما برای انتخابات شوراهاست و برای انتخابات ریاست جمهوری منتظر هستیم تا ببینیم چه کسانی ثبت نام و توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شوند. در مجموع حزب اراده ملت به صورت مجزا کاندیدای خاصی مدنظر ندارد.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد اشخاصی که در انتخابات شرکت می‌کنند در روزهای آخر اخبار انتخابات را دنبال می‌کنند یعنی میزان مشارکت مردم در انتخابات لحظات پایانی مشخص می‌شود. امروز هیچ موضوعی قطعی و قابل ارزیابی نیست اما فضای پرشوری را نیز شاهد نیستیم بنابراین باید منتظر ثبت‌نام‌ها باشیم تا ببینیم شور و نشاط به چه میزانی خواهد بود.

حکیمی پور با بیان اینکه متأسفانه فرایند سیاسی در کشور ناقص است و به نهادهای مدنی و سیاسی میدان داده نمی‌شود، اظهار کرد: مسیر انتخابات که باید از مجرای احزاب بگذرد، از این مسیر عبور نمی‌کند و این موضوع موجب شده است که تکلیف احزاب معلوم نباشد. در سایر کشورها فعالیت‌های انتخاباتی چندین ماه قبل از انتخابات آغاز می‌شود اما در ایران همه چیز در ابهام است و این موضوع در مشارکت مردم تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: زمانی که صحبت از شور انتخاباتی و حضور پرشور مردم می‌شود، سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید ما وظیفه‌ای برای ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت مردم در انتخابات نداریم در صورتی که در عدم تمایل مردم برای شرکت در انتخابات نقش دارند و با عملکردشان می‌توانند انگیزه مردم را از بین ببرد. بنابراین نقش نهادهای نظارتی مانند شورای نگهبان در ایجاد انگیزه برای حضور مردم در انتخابات باید کارشناسی شود چون عملکرد این نهاد‌ها در سال‌های اخیر موجب کاهش حضور مردم شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه در خصوص حضور نظامیان در انتخابات نیز گفت: به نظر من نظر امام خمینی درباره حضور نظامیان در دولت کاملاً روشن است و هیچ گونه ابهامی ندارد.

دبیرکل حزب اراده ملت تأکید کرد: از نظر قانون باید بی‌طرفی رعایت شود؛ «رجل سیاسی» و «فعالیت سیاسی» در قانون تعریف شده است که همه این موضوعات باید سنجیده شود و به گونه‌ای نباشد که شخصی که سال‌های سال در سیاست فعالیت داشته است، رد صلاحیت شود و اشخاصی که هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته‌اند، تأیید صلاحیت شوند.

وی تأکید کرد: در ایران هرچقدر افراد در سیاست بی نام و بی‌سابقه باشند، راه بازتری برای انتخابات در پیش خواهند داشت یعنی کسانی که تجربه، کارنامه فعالیت سیاسی دارند، معمولاً در معرض سوء ظن و بدبینی قرار می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص کاندیداتوری محمد جواد ظریف و سید حسن خمینی نیز اظهار کرد: هر یک از این اشخاص در انتخابات حضور یابند برای ما تفاوتی ندارد، نگاه ما به اطلاعیه شورای نگهبان پس از تأیید صلاحیت‌هاست. در کشوری که آقای هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت می‌شود، هر چیزی امکان پذیر است چون در سیاست همه چیز ممکن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)