کد خبر: ۴۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در پیام نوروزی پس از تحویل سال جدید، مهمترین اتفاق سال ۱۴۰۰ را برگزاری انتخابات سال عنوان کرد و گفت: از همه افرادی که خود را شایسته دانسته و به عنوان داوطلب در شوراهای شهر ثبت‌نام کردند تشکر می‌کنم.

استاندار کرمان در پیام نوروزی پس از تحویل سال جدید، مهمترین اتفاق سال ۱۴۰۰ را برگزاری انتخابات سال عنوان کرد و گفت: از همه افرادی که خود را شایسته دانسته و به عنوان داوطلب در شوراهای شهر ثبت‌نام کردند تشکر می‌کنم.
به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز شنبه در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰، حلول سال جدید را به اهالی استان متمدن، تاریخ ساز و بزرگ کرمان تبریک گفت.
وی تقارن نوروز ۱۴۰۰ را با اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج) را تبریک گفت و به خانواده معزز شهدا و ایثارگران ادای احترام کرد.
زینی‌وند یاد و خاطره همه شهیدان و در راس آنها سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین امام جمعه فقید کرمان حجت‌الاسلام سیدیحیی جعفری را گرامی داشت.
وی همچنین از عموم مردم خواست همانند گذشته در کنار کادر بهداشت و درمان و ستاد کرونا باشند و بیان داشت: ملت ایران در یک سال گذشته سختی‌ها زیادی را به دلیل شیوع بیماری کرونا تحمل کردند لذا درخواست داریم تا این تعطیلات را نیز همراهی و به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
استاندار کرمان، مهمترین مسئله کشور در سال ۱۴۰۰ را برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: از همه کسانی که خود را شایسته دانسته و به عنوان کاندیدا در شوراهای شهر ثبت‌نام کردند تشکر می‌کنم.
زینی وند خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای روستا از ۱۶ فروردین آغاز می‌شود و از همه تحصیل‌کرده‌ها به ویژه جوانان و بانوان می‌خواهیم در این امر مشارکت داشته و مدیریت محلی روستاهای خود را به دست گیرند و در توسعه روستاها نقش ‌آفرین باشند.
وی اهمیت مشارکت بالا در انتخابات را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت بالا، هم رئیس جمهوری آینده با پشتوانه بالا انتخاب می‌شود و هم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حل مسائل کشور بسیار روان‌تر و آسان‌تر می‌شود.
استاندار کرمان گفت: به عنوان مجری قانون به همه مردم عزیز قول می‌دهیم که انتخابات سالم، با مشارکت بالا، شفاف، در نهایت امانت و رعایت بی‌طرفی برگزار کنیم.
زینی‌وند در پیام نوروزی خود به مسئله معیشت مردم نیز اشاره‌ای داشت و گفت: به واسطه کرونا، تحریم‌های بین‌المللی و غیره، بسیاری از مردم در معیشت خود با مشکل مواجه هستند، کمک‌های مومنانه‌ای که مردم ما به واسطه فراخوان و تدبیر رهبر معظم انقلاب اجرا کردند، تقاضا دارم که همچنان ادامه داشته باشد.
استاندار کرمان به مسئله توسعه استان نیز پرداخت و گفت: کرمان به واسطه ظرفیت‌های بالا و منابع عظیم خدادادی، جزو استان‌های با ظرفیت در امر توسعه محسوب می‌شود و اتفاقات بزرگی نیز طی ده‌های بعد از انقلاب اسلامی در این خطه رخ داده که باید از همه آنهایی که به امر توسعه استان کمک دادند، قدردانی کرد.
زینی وند اضافه کرد: این توسعه در استان کرمان متوازن نیست و در بخش‌های مخلتف و جغرافیای استان توسعه به صورت متوازن اتفاق نیفتاده است.
استاندار کرمان اظهار داشت: اقتصاد آینده دنیا بر مبنای دانش است و شرکت‌های دانش‌بنیان باید اتاق فکر و فرمان توسعه باشند، در این حوزه هم استان به تناسب سابقه و ظرفیتی که دارد نسبت به دیگر استان‌ها در حد مطلوب ظاهر نشده و باید به صورت جد مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: اجرا و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، معادن و شرکت‌های بزرگ فعال در استان به عنوان یک وظیفه قانونی در امر توسعه متوازن استان کمک می‌کند.
استاندار کرمان افزود: هزینه‌های زیادی نیز در این زمینه توسط شرکت‌ها و صنایع و معادن بزرگ استان صورت گرفته است، اما به واسطه اینکه سازمان خاصی نداشته به سلایق و اقتضاعات مختلف بدون برنامه و به اصلاح تیری در تاریکی شلیک شده است.
زینی‌وند اظهار داشت: به تناسب پولی که توسط این مجموعه‌ها هزینه شده کارایی در حوزه توسعه و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و رفع محرومیت‌های استان نداشته‌ایم.
وی پیشنهاد مشخص خود را راه‌اندازی سازمان مسئولیت‌های اجتماعی با کمک همه مسئولان استان اعم از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و نخبگان بیان کرد و گفت: این سازمان سهم مسئولیت هر واحد را به تناسب درآمد و ثروتی که در استان خلق می‌کند را تعیین کرده و در نتیجه مجموع که پولی در این حوزه می‌تواند جمع شود چند برابر بودجه رسمی استان خواهد بود.
استاندار کرمان اضافه کرد: این بودجه در قالب شورای برنامه‌ریزی توسعه استان که اطلاعات دقیق در مورد توسعه استان دارد به کار گرفته و هزینه خواهد شد و به این شکل طی ۵ سال تحولات شگرفی در استان به لحاظ توسعه متوزان و فعال کردن بخش‌های غیرفعال خواهیم داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)