کد خبر: ۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: اسکان خانواده‌های فرهنگیان و سایر هموطنان در مدارس کل کشور ممنوع است، رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در شهر‌ها بر اساس رنگ بندی در خصوص استفاده از مهمانسرا‌ها و رستوران‌ها الزامی است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اسکان خانواده‌های فرهنگیان و سایر هموطنان در مدارس کل کشور ممنوع است و مهمانسرا‌ها و خانه‌های معلم با ۵۰ درصد ظرفیت حق فعالیت و پذیرش مسافر دارند.

به گزارش میزان، علیرضا رئیسی، در نامه‌ای به مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر کنترل و اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مهمانسرا‌های وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

معاون وزیر بهداشت در این نامه نوشت: به رغم اینکه سیاست کلی بر عدم تشویق به سفر و تاکید بر عدم انجام مسافرت‌ها است. با توجه به تعطیلات نوروزی و سال جدید افزایش مسافرت‌ها و تردد‌های بین شهری محتمل است. از طرفی با توجه به وضعیت بسیار حساس و ناپایدار اغلب استان‌ها از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ و نگرانی از نزدیک بودن موج چهارم شیوع کرونا به دلیل جابجایی‌های گسترده احتمالی در سطح کشور رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

رئیسی خطاب به معاون وزیر آموزش و پرورش نوشت: خواهشمند است دستور فرمایید اصول بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بویژه در موارد مرتبط با کارکنان آموزش و پرورش، مورد توجه قرار گیرد. نظارت بر حسن اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش و ادارات تابعه به عهده وزارت و آموزش و پرورش است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: اسکان خانواده‌های فرهنگیان و سایر هموطنان در مدارس کل کشور ممنوع است، رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در شهر‌ها بر اساس رنگ بندی در خصوص استفاده از مهمانسرا‌ها و رستوران‌ها الزامی است، در صورت مجاز بودن اسکان، در مهمانسرا‌ها و خانه‌های معلم با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت در مبارزه با کووید ۱۹، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت الزامات سلامت محیط و کار در مراکز اقامتی اعم از هتل متل مهمانپذیر و مهمانسرا ضروری است.

رئیسی افزود: توصیه می‌شود عرضه غذا در اتاق‌ها انجام شود و در صورت عدم امکان، عرضه غذا در رستوران‌ها به صورت سلف سرویس ممنوع است. وضعیت میز و صندلی‌ها نیز به گونه‌ای باشد که فاصله صندلی‌ها یک و نیم تا دو متر و فاصله میز‌ها از هم سه متر باشد. همچنین زمان سرو غذا در هر وعده طولانی‌تر در نظر گرفته شود تا از ازدحام افراد در رستوران جلوگیری شود همچنین پنجره‌ها در رستوران باز باشد تا تهویه به درستی صورت پذیرد استفاده از ماسک در راهروها، لابی و محوطه‌های عمومی مراکز اقامتی برای همه مشتریان و کارکنان ضروری است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، هم اکنون ۱۲ شهرستان از نظر خطرپذیری کرونا در وضعیت قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)