کد خبر: ۴۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اگر باور به اصلاحات بنیادین در حاکمیت وجود نداشته باشد مطمئنا در آینده با چالش‌های زیادی رو به رو خواهیم شد، گفت: جریان اصلاحات شهامت جبران برخی اشتباهات را دارد.

عارف: با برچسب زدن‌های ناروا، برخی شخصیت‌های نظام گوشه نشین شده اند

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اگر باور به اصلاحات بنیادین در حاکمیت وجود نداشته باشد مطمئنا در آینده با چالش‌های زیادی رو به رو خواهیم شد، گفت: جریان اصلاحات شهامت جبران برخی اشتباهات را دارد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از اعضای گروه شمیم (یزدی‌های مقیم تهران) با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، به مرور مهمترین تحولات رخ داده در قرن گذشته پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهمترین رویداد‌های سده چهاردهم، وقوع انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: انقلابی که در سال ۵۷ در ایران رخ داد بی شک یکی از بزرگترین تحولات قرن گذشته بود که توانست معادلات جامعه جهانی را تغییر دهد در داخل کشور نیز بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی شاهد دستاورد‌های ارزشمندی بودیم، اما سوال اساسی این است که آیا در طول ۴ دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد دچار اشتباه و خطا‌های جبران ناپذیر نشده‌ایم؟
وی ادامه داد: باید صادقانه اعتراف کرد که در کنار دستاورد‌های ارزشمندی که در طول ۴ دهه گذشته شاهد آن بودیم، کژی‌ها، نارسایی‌ها، اشتباهات و خطا‌های راهبردی از سوی مسئولان در مقاطع مختلف که مسئولیتی بر عهده آنان بود صورت گرفت که مسیر پیشرفت و توسعه کشور را با مخاطره رو به رو کرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی هنوز در زمینه رعایت حقوق شهروندی با مشکلاتی رو به رو هستیم. هنوز نگاه حذف و طرد در بخش‌هایی از حاکمیت وجود دارد. هنوز نهاد‌های موازی در برخی حوزه‌ها موانعی را بر سر راه حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود ایجاد می‌کنند و اکنون که در آغاز قرن جدید هستیم اگر باور به اصلاحات بنیادین در حاکمیت وجود نداشته باشد مطمئنا در آینده با چالش‌های زیادی رو به رو خواهیم شد.
عارف با بیان اینکه سیاست حذف دلسوزان نظام لطمات جبران ناپذیری به کشور زد تاکید کرد: با برچسب زدن‌های ناروا، برخی شخصیت‌های نظام گوشه نشین شده اند و سیاست حذف نشان می‌دهد آستانه تحمل بخش‌هایی از نظام در برابر منتقد و مخالف کم است.
وی با بیان اینکه برای حفظ قدرت نباید به دروغ و تهمت متوسل شد، خاطرنشان کرد: مشروعیت یک نظام سیاسی صادق بودن حاکمان آن با مردم است. اگر مسئولین با مردم صادق نباشند، دیر یا زود با بحران مشروعیت رو به رو خواهیم شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از توجیه برخی اقدامات نسنجیده از سوی عده‌ای به نام دین و ارزشها، گفت: عده‌ای بعد از انقلاب ماندگاری خود را به ماندگاری حکومت پیوند دادند و هر کاری که کردند را پای ارزش‌ها گذاشتند. برای همین امروز در بین نسل جوان با سوالات جدی درباره دین و ارزش‌ها رو به رو هستیم.
وی با انتقاد از برخی بی تدبیری‌ها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: با برخی کار‌های نسنجیده و ضعف رابطه با کشور‌های همسایه، عملا رابطه برخی کشور‌های منطقه را با دشمنان و مخالفان نزدیک کردیم و اکنون در برخی کشور‌ها صرفا هزینه می‌دهیم.
عارف با بیان اینکه در برابر معضلات و چالش‌هایی که در کشور وجود دارد نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم، تاکید کرد:در برابر انبوهی از مشکلات، نمی‌توانیم تماشاچی باشیم و برای حل مشکلات و اصلاح امور به وظیفه ملی و شرعی خود عمل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه جریان اصلاحات شهامت جبران برخی اشتباهاتی که متوجه این جریان بوده است را دارد، گفت: در قاموس اصلاحات قهر و کنار کشیدن وجود ندارد و با وجود موانعی که همیشه بر سر راه فعالیت‌های جریان اصلاحات بوده است، اما با همراهی مردم و ایستادگی بر اصول خود و کوتاه نیامدن بر سر حقوق ملت مسیر پر فراز و نشیبی را طی کردیم و انشالله در آینده نیز با صلابت این مسیر را ادامه خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تشکل‌های مردم نهاد در کشور اشاره کرد و گفت: جریانات سیاسی در ۴ دهه گذشته ناکارآمدی خود را نشان داده اند و به همین دلیل باید به سمت تشکل‌های مردم نهاد رفت. چرا که تشکل‌های مردم نهاد کارنامه قابل قبوبی از خودشان در بحران‌های مختلف نشان دادند.
عارف یادآور شد: بعد از پایان دولت اصلاحات هیچ راهی جز روی آوردن به سمت تشکل‌های مردم نهاد نداشتیم به همین دلیل بنیاد باران را تشکیل دادیم که عضویت در این بنیاد را به مدیران میانی دولت اصلاحات محدود کردیم و بعد از مدتی با آسیب شناسی صورت گرفته از فعالیت بنیاد باران به این نتیجه رسیدیم که عملا از کادرسازی جوانان غافل شدیم و به همین دلیل بنیاد امید ایرانیان را به عنوان مکمل بنیاد باران و با محوریت جوانان تاسیس کردیم که البته در طول یک دهه گذشته به اهدافی که از تشکیل بنیاد امید ایرانیان داشتیم هنوز دست پیدا نکردیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)