کد خبر: ۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار خبر داد:
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا از منع ورود به مناطق ییلاقی، تفرجگاه ها، پارک‌ها و بوستان های سراسر استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خبر داد.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا از منع ورود به مناطق ییلاقی، تفرجگاه ها، پارک‌ها و بوستان های سراسر استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خبر داد.
به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدصادق بصیری چهارشنبه یازدهم فروردین ماه در نشست خبری با موضوع محدودیت های پایان تعطیلات نوروز با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در استان، وظایف قانونی، انسانی و اجتماعی داریم که باید به آنها پایبند باشند افزود: استان کرمان به دلیل ویژگی‌هایی جغرافیایی که دارد همواره در معرض انواع تهاجم از جمله ویروس کرونا قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه ویروس مرز نمی‌شناسد و معمولا نیز از طریق رفت و آمدها شیوع پیدا می‌کند اظهار داشت: خوشبختانه با کمک مردم، حمایت مسئولین و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد استانی مقابله با کرونا و طرح شهید سلیمانی و از سوی دیگر اقدامات موثر کادر درمان؛ موفق شدیم در ایام تعطیلات نوروز استان را از لحاظ شیوع ویروس تا حدودی کنترل کرده و وضعیت شهرهای استان را در حالت زرد و آبی نگه داریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه وضعیت رنگ زرد استان بسیار شکننده است که می‌تواند به سرعت تبدیل به رنگ‌های نارنجی یا قرمز شود تصریح کرد: هم اکنون شاهد هستیم که موج کرونا، استان‌های دیگر کشور به ویژه استان‌های همجوار را در نوردیده و از سوی دیگر شیوع نوع انگلیسی ویروس نیز در استان محرز شده و همین امر سبب شده مراقبت‌های خودمان در استان را افزایش دهیم هرچند که کرمان نیز ممکن است به شدت دچار مشکل شود.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به قرارگیری 9 شهر استان در حالت آبی و 14 شهر در حالت زرد در هفته دوم فروردین ماه اظهار داشت: روند و نرخ تبدیل شهرهای استان از وضعیت آبی به زرد مانند کل کشور بوده که نشان می دهد شیوع بیماری در استان کرمان هماهنگ با کشور است ولی هنوز به وضعیت پرخطر نرسیده ایم هرچند احتمال آنکه به مرز پرخطر نیز برسیم، وجود دارد.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع بیماری حضور بی رویه مردم در تفرجگاه‌ها، دورهمی‌ها و حضور در تجمعات است اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، ممنوعیت ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و ییلاق‌ها در روزهای 12 و 13 فروردین ماه را خواهیم داشت که در همین راستا به تمامی فرمانداری‌های سراسر استان طی نامه ای کنترل ورودی های تفرجگاه‌ها و مناطق ییلاقی و منع نصب چادر و تجمعات را ابلاغ کرده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان وضعیت بستری‌های قطعی مبتلا به کرونا در استان کرمان رو به افزایش دانست و از احتمال تغییر وضعیت رنگی شهرهای استان خبر داد و گفت: برای روزهای 12 و 13 فروردین ماه، ورود به مناطق ییلاقی، پارک ها، بوستان ها و تمامی مکان هایی که به عنوان تفریح و تفرج از آنها استفاده می شود ممنوع بوده و ممنوعیت ورود به این مناطق را رسما اعلام کرده ایم بصیری با تاکید بر اینکه تمامی راه های مواصلاتی استان باز بوده و مردم در رفت و آمدها آزاد هستند و می توانند در کل استان تردد داشته باشند اما ورود به مناطق ییلاقی کنترل خواهد شد اظهار داشت: منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد همچنان در تمامی شهرهای استان برقرار است و در صورت تردد در این ساعات خودروهای متخلفان 200 هزار تومان جریمه خواهند شد. وی تصریح کرد: در شهرهای سراسر استان نیز ورود به پارک‌ها، اتراق و چادر زدن در بوستان‌ها ممنوع است و شهرداری ها نیز در این راستا باید کمک های لازم را انجام دهند و انتظار می رود مردم نیز از مراجعه به این مکان ها پرهیز کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)