کد خبر: ۴۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به آغاز فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا از امروز 16 فروردین ماه آغاز شده و تا 23 فروردین ادامه دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا از امروز 16 فروردین ماه آغاز شده و تا 23 فروردین ادامه دارد.

به گزارش گفتارنو علیار اسکندری نسب صبح امروز 16 فروردین ماه در نشست خبری اظهار کرد: سامانه جامع ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا از ساعت 8 صبح امروز فعال شده و نحوه ثبت نام داوطلبان مانند شوراهای اسلامی شهرها است.

وی افزود: ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها از ساعت هشت تا ۱۸:۰۰، از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir ) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) انجام می شود.

اسکندری‌نسب افزود: همچنین روش دیگر برای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای روستا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه "دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir" و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) و از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام از دواطلبان به مدت هفت روز تا 23 فروردین ماه جاری ادامه دارد و برای شوراهای عشایری نیز ثبت نام در همین ایام در مناطق قشلاقی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت کشور، داوطلبان باید نسبت به اخذ گواهی عدم سوءپیشنیه اقدام کرده باشند، افزود: کسانی که موفق به دریافت گواهی نشده‌اند، طی هماهنگی صورت گرفته در این ایام نیز می‌توانند نسبت به دریافت اقدام کرده و آن را به بخشداری‌های تابعه ارائه دهند.

اسکندری نسب تصریح کرد: ‌انتخابات شهر کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می شود و صندوق‌های اخذ رای مربوطه نیز فراهم شده و مشکلی در امر برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهر کرمان نداریم.

وی بیان کرد: تعداد روستاهایی که در سراسر استان کرمان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی را برگزار می کنند، بیش از 2500 روستا است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمان با اشاره به تجربه انتخابات های قبلی و شورای شهر اظهار کرد: ثبت نام نهایی باید توسط بخشداری و فرمانداری تایید شود لذا توصیه می‌شود داوطلبان ثبت نام را به روزها و ساعات پایانی موکول نکرده و هر چه سریع تر مشارکت خود را ثبت کنند.

اسکندری نسب دبیر ستاد انتخابات استان کرمان نیز در جلسه ستاد انتخابات شهرستان کرمان نیز با اشاره به آغاز ثبت نام داوطبان شرکت در انتخابات شوراهای روستا گفت: تاکید استاندار بر این است که هیچ روستایی بدون شورا اداره نشود.

وی گفت: در بحث بررسی صلاحیت‌ها، اخذ استعلام‌ها تنها از طریق مراجع چهارگانه صورت خواهد پذیرفت و مرجع پنجمی وجود ندارد.

اسکندری نسب تصریح کرد: دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و اداره اطلاعات تنها مراجعی هستند که نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌کنند و شائبه سیاسی بودن نظرات وجود ندارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان ادامه داد: با توجه به بیماری کرونا بخشداران توجه داشته باشند پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. همچنین تمام امکاناتی که برای برگزاری انتخابات در بخش ها نیاز است اعم از نیرو، خودرو و تجهیزات را از دستگاه‌های اجرایی بگیرند. دستگاه‌ها نیز ملزم هستند همکاری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)