کد خبر: ۴۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فعال اصلاح طلب:
دبیرکل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی با بیان اینکه برای انتخاب نامزد واحد میان اصلاح‌طلبان دودستگی وجود ندارد، به احتمال نامزدی ظریف و جهانگیری اشاره کرد و با ذکر مثالی از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲، گفت: ظریف به دلیل نقش پررنگش در سیاست خارجی مورد اقبال جامعه است. اگر ظریف و جهانگیری نام‌نویسی کنند ممکن است اتفاق سال ۹۲(کناره‌گیری عارف به نفع روحانی) در این دوره هم رخ دهد.

دبیرکل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی با اشاره به عملکرد گذشته اصولگرایان، به آنها توصیه کرد که به جای شعار دادن و رقابت برای کسب قدرت، به فکر بهبود معیشت مردم باشند.

به گزارش ایرنا؛ عزت الله تقواییان درباره الزامات و راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: اگر مردم احساس کنند همه جریان‌ها، گروه‌ها و سلیقه‌ها در انتخابات نامزد دارند، قطعا همانند سال‌های ۷۶، ۹۲ و ۹۶ مشارکت حداکثری شکل می‌گیرد. در این چارچوب مسوولان باید طوری تصمیم بگیرند تا مردم احساس کنند با مشارکت بیشتر وضع مملکت بهبود می‌یابد.

دبیرکل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی عنوان کرد: در عرصه بین‌المللی پشتیبانی مردم از سیستم سیاسی در جامعه جهانی بسیار اهمیت دارد. جامعه جهانی به هر دولتی که از پشتیبانی مردم برخوردار باشد احترام می‌گذارد و سعی می‌کند که مطابق با خواست مردم با دولت‌ها مذاکره کنند. بنابراین مشارکت حداکثری اثر ات مثبت غیر قابل انکاری در سیاست خارجی خواهد داشت.

تقواییان یادآور شد: در این شرایط، هر دستگاه و نهادی وظیفه ای دارد؛  دولت باید تلاش کند تا شرایط معیشتی مردم بهتر شود تا آنها زندگی آرامی داشته باشند. حاکمیت هم شرایط را طوری فراهم کند تا دولت با جامعه جهانی تعامل داشته باشد و نهاد نظارت هم بستر مشارکت گسترده مردم را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان کارآمدی لازم را نشان داده‌اند و مردم هم همواره پای صندوق رای به آنها اقبال نشان داده‌اند. اما اصولگرایان تلاش کردند ضعف‌ها و ایرادات خود را با کنار گذاشتن رقیب جبران کنند و به رای حداقلی اکتفا کردند. در حالی که اگر اصولگرایان کارآمدی خود را بالا ببرند و رقابت درستی داشته باشند قطعا مملکت به سوی آبادانی خواهد رفت. کارآمدی و مشارکت لازم و ملزوم هم هستند.

دبیرکل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی به اصولگرایان توصیه کرد که برای بهبود معیشت مردم به جای شعار دادن و  رقابت برای کسب قدرت، به فکر مردم باشند.

وی با بیان اینکه برای انتخاب نامزد واحد میان اصلاح‌طلبان دودستگی وجود ندارد، به احتمال نامزدی ظریف و جهانگیری اشاره کرد و با ذکر مثالی از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲، گفت: ظریف به دلیل نقش پررنگش در سیاست خارجی مورد اقبال جامعه است. اگر ظریف و جهانگیری نام‌نویسی کنند ممکن است اتفاق سال ۹۲(کناره‌گیری عارف به نفع روحانی) در این دوره هم رخ دهد.

این فعال اصلاح‌طلب با اعلام مخالفت با معرفی نامزد نیابتی، خاطرنشان کرد: اگر نامزدهای اصلاح طلبان تایید نشوند چون سال ۹۸ لیستی نمی‌دهیم البته این موضوع احتمالا تا دهم خرداد مشخص می‌شود.

تقواییان، نامزد نظامی را فاقد ویژگی سیاستمدار خوب توصیف کرد و گفت: نظامی‌ها بارها نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند و مردم تمایلی به انتخاب آنان نشان ندادند.   

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)