کد خبر: ۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار کرمان خبر داد:
 رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، حضور مردم را در صحنه، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد انقلاب می‌دانیم.
 رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، حضور مردم را در صحنه، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد انقلاب می‌دانیم.

محمدصادق بصیری شامگاه ۱۶ فروردین ماه در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به روند انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: ۲۸ خردادماه امسال چهار انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود که دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها به صورت سراسری و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در برخی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ شهر در استان کرمان مشمول برگزاری انتخابات شورای شهر هستند، افزود: ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه انجام شده و ثبت نام شورا‌های روستا‌ها از امروز آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه دارد.

بصیری تصریح کرد: ثبت نام انتخابات شورای روستا‌ها مانند شورای شهر به چهار روش حضور در بخشداری ها، نرم افزار موبایلی، نصب نسخه ویندوز و حضور در دفاتر پیشخوان است و با توجه به شرایط کرونایی تاکید داریم داوطلبان از روش‌های مجازی استفاده کنند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان و بیان اینکه برای انتخابات روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار، سواد خواندن و نوشتن کافی است و برای روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار ارائه اصل مدرک دیپلم لازم است، بیان کرد: برای مواردی که لازم است از مناصب و مسئولیت‌ها استعفا بدهند، برای ثبت نام اصل و تصویر پذیرش استعفاء لازم است.

وی افزود: روستا‌های واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا باید حداقل ۱۰۰ نفر سکنه یا ۲۰ خانوار ساکن داشته باشند و بیش از ۲۵۰۰ روستای واجد شرایط در استان کرمان داریم و تعداد کرسی‌های شورا‌های روستای استان بیش از ۸۰۰۰ کرسی است.

بصیری با اشاره به اینکه روند انتخابات شورای شهر استان در مرحله تشخیص صلاحیت هاست که هیئت‌های اجرایی نتایج استعلام چهارگانه را بررسی و برای هیئت نظارت ارسال می‌کنند که نظارت بر انتخابات شورا‌ها به عهده مجلس است و در استان کرمان سه نفر از نمایندگان عضور هیئت نظارت هستند و شورای نگهبان صرفا درمورد انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۲۰۴۶ ثبت نام شده قطعی برای ۴۴۰ کرسی شورای شهر استان داشتیم که نسبت به انتخابات دوره پنجم که ۲۲۱۶ نفر بود، هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد و یکی از دلایل عمده این مسئله کرونا و دلیل دیگر شاید وضعیت معیشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کرسی‌های شورای شهر در این دوره از ۳۷۵ کرسی به ۴۴۰ کرسی معادل ۱۷ درصد افزایش دارد، افزود: درصد حضور زنان و مردان در انتخابات شورای شهر استان کرمان نسبت به قبل برابر است؛ میزان تحصیلات یک درصد در لیسانس به بالا بیشتر است و میانگین سنی بیشترین ثبت نام کنندگان از ۳۶ تا ۴۰ سال در هر دو دوره است.

بصیری در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، حضور مردم را در صحنه، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد انقلاب می‌دانیم چه در پیروزی انقلاب، چه در تثبیت نظام، سازندگی‌ها و دفاع مقدس؛ همیشه مردم در صف اول برای اعلام حمایت و وفاداری بوده اند و اقتدار نظام به این مسئله بستگی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند بگویند پشتوانه مردمی نظام ضعیف شده بنابراین حضور مردم اهمیت بسیاری دارد و همه منتظر هستند ببینند این انتخابات چگونه برگزار می‌شود و با حضور مردم در انتخابات می‌توانیم با سربلندی حرفمان را در دنیا بزنیم.

وی تصریح کرد: نظر کارشناسان این است اقتدار حاکمیت نظام و دستاورد‌های ۴۰ ساله در گرو مشارکت هاست و مردم ما وفادار هستند و در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان عنوان کرد: براساس آنچه که امروز در سامانه رسمی وزارت بهداشت اعلام شد معلوم است موج چهارم کرونا از غرب کشور به سرعت در حال شیوع است و شش مرکز استان از جمله کرمان از امروز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و در حال حاضر شهر‌های رفسنجان، شهربابک، شهربابک و سیرجان در استان کرمان دارای وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان وضعیت زرد و چهار شهر رابر، عنبرآباد، فاریاب و فهرج آبی هستند.

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا، پیشگیری اهمیت بسیاری دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود، افزود: استفاده از ماسک تاحدی فرهنگ شده، زیرا ماسک جلوی بسیاری از سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های تنفسی را گرفت و مسئله مهم دیگر در مقابله با کرونا، فاصله اجتماعی است.

وی بیان کرد: برای مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی و انسانی داریم و آحاد مردم باید به آن توجه کنند و از سوی دیگر مجریان و مسولان باید به مصوبات قانونی محکم عمل کنند.

بصیری با اشاره به اینکه آذرماه ۹۹ ستاد ملی کرونا دستورالعملی با عنوان مدیریت جامع هوشمند محدودیت‌ها مصوب کرد، گفت: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا حکم قانون را دارد و تخطی از قانون جرم است.

وی اظهار کرد: براساس الزامات قانونی در رنگبندی‌های مختلف، وضعیت تردد، کسب و کار، آموزش و مراسم مشخص شده و قبلا هفتگی رنگ بندی‌ها اعلام می‌شد و در حال حاضر متاسفانه در طول سه چهار روز رنگ بندی‌ها عوض شد و امروز نیز شهر کرمان و سیرجان به رنگ نارنجی درآمد.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه امکان عدول از مقررات نیست و از مردم درخواست داریم همکاری و محدودیت‌ها را رعایت کنند، گفت: از امروز در استان کرمان ورود و خروج به شهر‌های نارنجی کنترل می‌شود و ورود پلاک‌های شخصی غیربومی به شهر‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان و شهربابک ممنوع است و متخلفان هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و خروج خودرو‌های بومی از این شهر‌ها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه همچنان منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در سطح شهر‌ها ممنوع است، تصریح کرد: حضور کارمندان در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری به صورت یک سوم دورکاری و دوسوم حضور و در دستگاه‌های اجرایی که خدمات عادی دارند به صورت یک دوم است. ضمن اینکه مدارس تعطیل است و آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)