کد خبر: ۴۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: از نظر ایمنی واکسن هم تاکنون کسانی که واکسن را دریافت کردند دچار مشکلی نشدند و شرایط به خوبی در حال پیشرفت است. این واکسن جرء واکسن های بی خطر در دنیا است و این که تزریق کنندگان واکسن تاکنون عارضه‌ای نداشتند، یکی از دلایل این موضوع است.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره آخرین جزئیات اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو رازی با نام کووپارس، گفت: خوشبختانه تا روز ۱۶ فروردین ماه ۱۲۰ نفر دوز اول واکسن و ۴۲ نفر دوز دوم کووپارس را دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود نتایج مرحله اول تست انسانی اردیبهشت ماه در اختیار سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق در پژوهش قرار گیرد و پس از صدور مجوز از سوی این سازمان، مرحله دوم آغاز خواهد شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فلاح افزود: از نظر ایمنی واکسن هم تاکنون کسانی که واکسن را دریافت کردند دچار مشکلی نشدند و شرایط به خوبی در حال پیشرفت است. این واکسن جرء واکسن های بی خطر در دنیا است و این که تزریق کنندگان واکسن تاکنون عارضه‌ای نداشتند، یکی از دلایل این موضوع است.

 

فلاح گفت: در مورد ایمنی‌زایی واکسن در برابر ویروس هم از اواخر هفته آینده که ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن به اولین گروه گذشته باشد می‌توانیم نتایج جدیدی ارائه دهیم در واقع اعلام نتیجه ایمنی‌زایی واکسن ابتدا در ۱۳ نفر پیش‌قراول اعلام می‌شود و در مورد سایرین هم باید منتظر باشیم تا از نوبت دوم تزریق واکسن ۱۴ روز گذشته باشد.

 

او افزود: در مرحله دوم قرار است کارآزمایی بالینی بر ۵۰۰ نفر انجام شود که یک گروه ۲۵۰ نفره واکسن و یک گروه ۲۵۰ نفره هم پلاسیبو دریافت خواهند کرد در مرحله سوم هم هنوز به عدد قطعی نرسیدیم، اما تعداد افرادی که واکسن را دریافت خواهند کرد حداقل از ۱۰ هزار نفر شروع می‌شود. سایت ثبت نام داوطلبان به آدرس covid.rvsri.ac.ir همچنان باز است و کسانی که اعلام داوطلبی کردند به مرور زمان برای تزریق واکسن دعوت می‌شوند.

 

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره شرایط ورود به مطالعه بالینی واکسن کووارس رازی گفت: ما در این مرحله به داوطلبین سالم ۱۸ سال تا ۵۵ سال نیاز داریم؛ شرکت در مطالعه اختیاری است و هر زمان که داوطلبین تمایل داشته باشند می‌توانند، خارج شوند.

 

او درباره زمان احتمالی آغاز تولید انبوه واکسن کووپارس انستیتو رازی، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه شهریور آنالیز بینابینی مرحله سوم مطالعه را انجام دهیم و بر این اساس برنامه ریزی ما برای تولید انبوه واکسن از اواخر مرداد است.

 

فلاح همچنین گفت: واکسن کرونا انستیتو رازی در ۳ دوز تهیه شده است که دو دوز اول عضلانی و دوز سوم استنشاقی است. تزریق واکسن در روز صفر و ۲۱ انجام می شود و دوز استنشاقی روز ۵۱ در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

او افزود: مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ با دو نفر از داوطلبان آغاز شد و طی یک هفته ۱۳ نفر پیش‌قراولِ تزریق واکسن، دوز اول آن را دریافت کردند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)