کد خبر: ۴۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل اطلاعات استان کرمان:
مدیرکل اطلاعات استان کرمان با اشاره به تلاش‌های این مجموعه در امر مبارزه با تروریسم به یکی از نمونه‌های این اقدامات در استان کرمان اشاره کرد و گفت: حسب رصدهای اطلاعاتی، تعدادی از سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و گروهک‌های تروریستی به‌صورت جدی با طراحی و پیشبرد اهداف تروریستی درصدد ایجاد ناامنی و خدشه به امنیت استان بوده‌اند که مصادیق و نمونه‌های آن‌ها موجود است، اما با اشراف اطلاعاتی مناسب این مرکز، بحمدالله از اجرایی شدن آن‌ها جلوگیری شده است.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان با اشاره به تلاش‌های این مجموعه در امر مبارزه با تروریسم به یکی از نمونه‌های این اقدامات در استان کرمان اشاره کرد و گفت: حسب رصدهای اطلاعاتی، تعدادی از سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و گروهک‌های تروریستی به‌صورت جدی با طراحی و پیشبرد اهداف تروریستی درصدد ایجاد ناامنی و خدشه به امنیت استان بوده‌اند که مصادیق و نمونه‌های آن‌ها موجود است، اما با اشراف اطلاعاتی مناسب این مرکز، بحمدالله از اجرایی شدن آن‌ها جلوگیری شده است.

به گزارش گفتارنو آقای کوثری افزود: به‌عنوان نمونه یکی از عناصر تکفیری وابسته به گروهک تروریستی داعش که قصد داشت در اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی به روش جاسازی مواد منفجره، در محل تجمع عزاداران دریکی از شهرستان‌ها، عملیات تروریستی انجام دهد. قبل از انجام هرگونه اقدام تروریستی، توسط این اداره کل دستگیر شد.

مدیرکل اطلاعات و رئیس جامعه اطلاعاتی استان کرمان به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) به گفت‌وگو با رسانه‌ها پرداخت که متن کامل این گفت‌وگو از نظر شما می‌گذرد:

 

قبل از آغاز گفت‌وگو، به‌عنوان مقدمه، درصورتی‌که مطالبی را لازم می‌دانید، بیان فرمایید.
بسم‌الله الرحمن الرحيم و به نستعين، انه خير ناصر و معین، عرض سلام و ادب و خیرمقدم خدمت شما عزیزان فعال در حوزه‌ی رسانه‌ای استان و عرض سلام خدمت مردم فهیم، غیور و ولایی استان کرمان؛ نیمه شعبان، سالروز میلاد باسعادت حضرت ولی‌عصر (ارواحنا له الفدا) منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی) را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. قبل از شروع گفت‌وگو لازم می‌دانم به این نکته اشاره‌کنم که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در سخنرانی ابتدای سال، مجدداً موضوع تولید را مورد تأکید قراردادند و با توجه به اینکه مسئله و اولویت اول کشور، اقتصاد است لذا بحث رونق تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع آن به‌عنوان محور فعالیت سال جدید می‌تواند هم مشکلات معیشتی را کاهش دهد، هم مشکل اشتغال را برطرف کند، هم بی‌نیازی کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین نماید. لذا می‌طلبد بخش‌های مختلف جامعه اعم از دولتی، خصوصی، رسانه‌ای، سازمان‌های - مردم‌نهاد و اقشار مختلف مردم اهتمام ویژه‌ای برای تحقق این ضرورت داشته باشند. دستگاه اطلاعاتی نیز بنا به وظایف و مأموریت‌های محوله، تلاش و پیگیری جدی برای تحقق منویات و فرامین معظم له در دستور کار خواهد داشت.
حوزه فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) را تشریح و بفرمایید چند درصد از این فعالیت‌ها منتج به نتیجه شده است؟
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اطلاعاتی کشور و چشم و گوش و قوه عاقله نظام، مبتنی بر منویات و اوامر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بر اساس «شرع»، «قانون» و «اخلاق»، در راستای تأمین امنیت و منافع ملی، مأموریت‌های مختلفی بر عهده دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه.
اتخاذ تمهیدات و استراتژی‌های متناسب با تهدیدات کشور
مقابله با جریانات و گروهک‌های تکفیری - تروریستی، معاندین و معارضين
اطلاع‌رسانی و هشدار دهی و ممانعت از غافلگیری ملی و استانی
مدیریت بحران‌های امنیتی کشور با همکاری سایر نهادها و ارکان امنیتی
مقابله با مفاسد کلان اقتصادی
شناسایی و مقابله با جاسوسان و شبکه‌های جاسوسی
که با عنایت خداوند متعال، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش و پیگیری شبانه‌روزی همکاران بنده در مجموعه اداره کل و ادارات شهرستان‌ها، بخش عمده‌ی وظایف و مأموریت‌ها محقق شده است.


آمار اقدامات و فعالیت‌های سربازان گمنام در حوزه‌های مختلف در سال گذشته چه میزان بوده و نسبت به سال ماقبل آن، دارای چه میزان رشد بوده است؟
در حوزه‌های برخوردی و عملیاتی در ابعاد مختلف، در طی سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته، اقدامات متنوع و مختلفی صورت گرفت و در این رابطه، در بعد اقتصادی، ۲۵ فقره اقدام علیه مفسدین و اخلال گران اقتصادی و در حوزه‌های مختلف امنیتی و خارجی بیش از ۲۷۰ مورد عملیات علیه باندهای شرارت و قاچاق کلان مواد مخدر، عوامل اصلی ناامنی، مرتبطان گروه‌های معاند و تروریستی، جاسوسان و مرتبطان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن صورت گرفته که منجر به دستگیری تعدادی از مجرمین، انهدام باندهای ضد امنیتی و کشف و ضبط اقلام مربوطه شده است به لطف خداوند متعال و مجاهدت‌های خاموش همکاران بنده و مجموع اقدامات صورت گرفته در موضوعات مختلف روند رو رشدی داشته است، در برخی از حوزه‌ها مانند ضربه بنیه مالی باندهای شرارت و ترانزیت مسلحانه مواد مخدر و ضربه به فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، رشد چند برابری داشته که گزارش اقدامات مربوطه به مسئولین ذی‌ربط منعکس‌شده است.

اقدامات انجام‌شده توسط مدافعان حریم امنیت در استان بیشتر در چه حوزه‌ای بوده است؟ اگر امکان دارد در خصوص مهم‌ترین پرونده‌هایی که طی یک سال گذشته در استان مطرح بوده و مسئولیت آن با اداره کل بوده است توضیح بفرمائید.
در وهله نخست، رویکرد اصلی تشکیلات اطلاعاتی اشراف، پیشگیری، صیانت و مدیریت هست. اما در قبال بروز تهدیدات امنیتی فعالیت‌های اقدامی نیز به‌صورت جدی در دستور کار قرار داشته، در همین راستا اداره کل اطلاعات استان، در طی یک سال گذشته اقدامات مهم و برجسته‌ای را در حوزه‌های مختلف امنیتی، اقتصادی و... انجام داده ازجمله؛ ضربه به ده‌ها باند اشرار و مواد مخدر و قاچاق سلاح و مهمات، شناسایی و دستگیری ده‌ها نفر از عوامل و مرتبطان گروه‌های معاند و تروریستی، شناسایی و دستگیری تعدادی از جاسوسان و مرتبطان سرویس‌های اطلاعاتی، برخورد با مفسدین و عوامل اخلال‌گر در حوزه‌های مختلف اقتصادی (ارتشا، اخلال در نظام اقتصادی و احتکار، تبانی، قاچاق، شرکت‌های هرمی، حواله‌های ارزی، فرار مالیاتی، زمین‌خواری و...) در استان و دستگیری تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها از مهم‌ترین این اقدامات بوده است که مسئولیت پیگیری آن‌ها با جدیت از سوی این اداره کل در دستور کار بوده و در راستای تحقق آن‌ها از هماهنگی‌ها و همکاری‌های سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بهره‌مند شده‌ایم.

در طی یک سال گذشته چند عملیات تروریستی کشف و خنثی‌شده است و در صورت امکان توضیح فرمایید؟
حسب رصدهای اطلاعاتی، تعدادی از سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و گروهک‌های تروریستی به‌صورت جدی با طراحی و پیشبرد اهداف تروریستی درصدد ایجاد ناامنی و خدشه به امنیت استان بوده‌اند که مصادیق و نمونه‌های آن‌ها موجود است، اما با اشراف اطلاعاتی مناسب این مرکز، بحمدالله از اجرایی شدن آن‌ها جلوگیری شده است به‌عنوان نمونه یکی از عناصر تکفیری وابسته به گروهک تروریستی داعش که قصد داشت در اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی به روش جاسازی مواد منفجره، در محل تجمع عزاداران دریکی از شهرستان‌ها، عملیات تروریستی انجام دهد. قبل از انجام هرگونه اقدام تروریستی، توسط این اداره کل دستگیر شد.

در طی یک سال گذشته چه اقداماتی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی انجام‌شده است و در صورت امکان تعدادی از آن‌ها را تشریح کنید.
در راستای اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری (حفظه الله)، اداره کل اطلاعات استان با رویکرد پیشگیری و مقابله با فساد، تلاش خود را معطوف به اقدامات صیانتی، ایجابی با تأکید بر ارتقاء سلامت نظام اداری، مبارزه با مصادیق مختلف فساد اقتصادی، نمود که برخوردهای صورت گرفته با مفسدین و عوامل اخلال‌گر در حوزه‌های مختلف اقتصادی منجر به دستگیری و احضار تعداد زیادی از آن‌ها و کشف و ضبط و جلوگیری از انتقال غیرقانونی میلیاردها تومان و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال گردید و لذا برخورد قاطع و بدون ملاحظه، با افراد سوءاستفاده کننده از موقعیت و امکانات در اختیار خود، در دستور کار مستمر قرار دارد.

در مورد دستگیری‌هایی که سال گذشته در سطوح سرپرستی و مدیریتی ادارات رخ داد توضیح دهید، نتایج این اتهامات به کجا انجامیده است؟ آیا اقدامات نظارتی و صیانتی در قبال این افراد صورت گرفته یا خیر؟
در سال گذشته چند نفر از مدیران برخی بخش‌های اقتصادی استان به اتهام ارتشاء، اختلاس، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، تضییع حقوق بیت‌المال، تحصیل مال نامشروع، پول‌شویی و... با هماهنگی قضایی بازداشت‌شده و پس از تکمیل تحقیقات در اختیار دستگاه فضایی قرارگرفته که برخی از آن‌ها به مجازاتی چون حبس تعزیری، جزای نقدی، انفصال دائمی از خدمات دولتی و ... محکوم‌شده و پرونده سایرین در حال رسیدگی هست. نکته قابل‌توجه این است که با توجه به بررسی‌های بدوی در خصوص این‌گونه افراد، هشدارهای صیانتی لازم به آن‌ها داده‌شده اما متأسفانه مورد کم‌توجهی قرارگرفته است.

طی چندماهه‌ی اخیر شاهد اختلال در بازار توزیع برخی اقلام و کالاها به‌ویژه روغن و مرغ بوده‌ایم، تشکیلات اطلاعاتی چه اقدامی در جهت بهبود توزیع اقلام موردنیاز مردم انجام داده و در صورت امکان جزئیات بیشتری در خصوص دلیل این مشکلات بفرمایید.
بله متأسفانه در حال حاضر نابسامانی‌های عرضه و توزیع کالا و خدمات یکی از مسائل و دغدغه‌ها می‌باشد. بخشی از این مشکل به - ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های متولی برمی‌گردد، بخشی به اقدامات دلالان و سودجویان مربوط می‌شود؛ که قصد توزيع اقلام. را خارج از شبکه‌های رسمی و قانونی دارند و بخشی هم به فضای روانی خاصی که در بین بخشی از شهروندان وجود دارد مربوط می‌شود. در همین راستا این اداره کل با اقدامات مختلف ازجمله؛ شناسایی و برخورد با تعدادی از دلالان و قاچاقچیان و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی، اطلاع‌رسانی‌های مستمر به مسئولین ذی‌ربط، در راستای سامان‌دهی وضعیت موجود تلاش جدی داشته است.

در مورد مسئله حاشیه‌نشینی مرکز استان و معضلات امنیتی اجتماعی ناشی ازآنچه راهکارهای وجود دارد و به‌ویژه که بعضی دستگاه‌های مسئول از انجام وظایف خود در این زمینه شانه خالی می‌کنند.
در مرکز این استان و تعدادی از شهرستان‌ها حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از مهم‌ترین معضلات آن‌ها به شمار می‌آید. وجود شهرک‌های حاشیه‌ای غیرمجاز متعدد از مهم‌ترین مشکلات شهری در این استان است. نابسامانی‌های مختلفی ازجمله؛ ساخت‌وسازهای نامناسب و غیر مستحکم، نارسایی‌های اجتماعی- فرهنگی و آموزشی، وضعیت بهداشتی نامناسب، مخاطرات امنیتی، انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز، تصرف اراضی ملی و تضییع حقوق بیت‌المال و... در این مناطق وجود دارد... از مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی، اهتمام جدی مسئولین برای کاهش مهاجرت‌ها، شناسایی باندهای کلان زمین‌خواری، بازپس‌گیری اراضی تصرف‌شده دولتی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین اراضی دولتی، ایجاد تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی دستگاه‌های ذی‌ربط، بررسی امکان عرضه امکانات و تسهیلات به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه در دستیابی آن‌ها به سرپناه و ... می‌باشد.


در خصوص مسئله قاچاق به‌ویژه قاچاق انسان (افاغنه) و معضلاتی که برای استان به‌خصوص در معابر و جاده‌ها ایجاد می‌شود، چه راهکارهای مؤثری برای برخورد و کاهش این معضل وجود دارد؟
با عنایت به حجم بالای تقاضای ورود به ایران، بخش زیادی از اتباع افغانستان توسط باندهای قاچاق انسان به داخل کشور منتقل می‌شوند که این امر، امنیت استان را تحت‌الشعاع قرار داده است، یکی از مسائل مربوط به قاچاق انسان (افاغنه)، سرعت‌های سرسام‌آور قاچاقبران و بروز تصادفات مرگبار ناشی از آن می‌باشد که علاوه بر آزار و اذیت و رعب و وحشت رانندگان و افراد عبوری و ایراد خسارت‌های جانی و مالی و ناامنی جاده‌ای و نارضایتی‌های مردمی، منجر به افزایش تعداد فوتی‌ها و تحمیل هزینه‌های گزاف به مراکز درمانی استان شده است. از مهم‌ترین راهکارهای مؤثر برای برخورد با این معضل؛ اشراف لازم بر مبادی مرزی، سر باندها، قاچاقبران، خوابگاه داران، جاعلان اسناد هویتی و. برطرف نمودن خلأهای قانونی پدیده قاچاق انسان و تشدید مجازات عوامل دخیل، ضرورت فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌های مردم در خصوص نحوه تعامل با اتباع بیگانه، برخورد قاطع با به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، برخورد جدی با صاحبان خودروهای حامل اتباع- که اقدام به تغییر شکل ظاهری و مخدوش نمودن پلاک خودرو می‌نمایند، افزایش هماهنگی همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط و تأمین نیازمندی‌های آن‌ها و... می‌باشد که این اقدامات در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار دارد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد شرایط خاص در بسیاری از بخش‌ها، نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در مبارزه با این موضوع چه بوده است؟
چنانچه مستحضرید؛ بحران کرونا نه‌تنها سیاست و اقتصاد را از خود متأثر نمود، بلکه تبعات اجتماعی و امنیتی هم در سطح جهانی و هم در سطح داخلی کشورها در پی داشت که جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنا نبوده و نیست. لذا با توجه به اهمیت، فراگیری و ابعاد مسئله و بر اساس مأموریت‌های محوله، این مرکز نیز مجموعه‌ای از اقدامات و برنامه‌ها را در دستور کار قرارداد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: رصد فضای عمومی جامعه و تهیه برآوردهای لازم، شناسایی نارسایی‌ها، کمبودها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از کرونا و اطلاع‌رسانی و هشدار دهی‌های مستمر به مسئولین ذی‌ربط، شناسایی و برخورد جدی با محتكرين و سوءاستفاده کنندگان از شرایط که در این رابطه افراد متعددی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی‌شده‌اند، رصد و شناسایی تحرکات و فضاسازی‌های کشورهای متخاصم و گروه‌های معاند و خنی سازی آن‌ها، حضور فعال در ستادها و کارگروه‌های مرتبط با کرونا

استان کرمان به دلیل نزدیک‌تر بودن به استان‌های مرزی در مسیر قاچاق مواد مخدر قرار دارد با توجه به این مؤلفه، اداره کل اطلاعات استان چه چالش‌هایی در این زمینه داشته و چند درصد از فعالیت‌های اداره کل معطوف به این حوزه است؟
استان کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی، در مسیر ترانزیت کالاهای قاچاق قرارگرفته و عملاً این استان را به‌عنوان گلوگاه و بارانداز تبدیل کرده و این امر علاوه برافزایش ارتكاب اقدامات ضد امنیتی نظیر گروگان‌گیری، قتل و سرقت مسلحانه منجر به ضرر و زیان‌های اقتصادی و تهدید فضای کارآفرینی شده است. با توجه به حجم زیاد قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به داخل، میزان قابل‌توجهی از وقت، هزینه و استعداد نیرویی سازمان‌های نظامی و امنیتی استان درگیر مبارزه با این معضل می‌باشند. صرفاً از سوی اداره کل اطلاعات استان طی یک سال گذشته، بیش از 30 ‌تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط و تعداد 140 نفر از قاچاقچیان دستگیرشده‌اند. درصد بالایی از پرونده‌های قضایی مربوط به مواد مخدر و جرائم آن بوده است.

در حال حاضر وضعیت امنیتی استان کرمان را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا تهدید خاصی متوجه استان می‌باشد؟ توصیه شما برای تحکیم امنیت در استان چیست؟
استان کرمان علیرغم بسترهای بالقوه برای بروز تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها ازجمله موقعیت خاص جغرافیایی (هم‌جواری با استان‌های مرزی و سرریز برخی از مسائل ضد امنیتی به این استان خصوصاً پدیده شرارت و ترانزیت مسلحانه مواد مخدر)، تبعات خشک‌سالی‌های مداوم و برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی و بعضاً بروز رویدادهای ناامنی، خوشبختانه با همکاری آحاد مردم و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی و شورای تأمین استان و شهرستان‌ها، از امنیت پایداری برخوردار می‌باشد و انشاالله با استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی و تلاش و اهتمام ارکان امنیتی استان در آینده شاهد تحکیم امنیت ملی و منطقه‌ای باشیم. به همه افرادی که به دنبال اخلال در امنیت استان هستند و یا با تحریک بیگانگان قصد ایجاد هرگونه ناامنی رادارند هشدار داده می‌شود که با قاطعیت با آنان برخورد شده و اجازه هیچ‌گونه تحرک و ناامنی داده نخواهد شد و به افرادی که از قبل موجب شرارت و ناامنی شده و متواری می‌باشند اعلام می‌شود که با مراجعه به دستگاه‌های دولتی و معتمدین استان، می‌توانند درخواست اخذ امان‌نامه و برخورداری از رأفت نظام اسلامی را ارائه تا پرونده آنان در کمیسیون اعطای امان‌نامه که دبیرخانه آن در اداره کل اطلاعات است موردبررسی و عفو قرار گیرند؛ و نکته مهم این است که در برقراری امنیت موجود نقش مردم فهیم استان بسیار مهم و غیرقابل‌انکار است و ضمن تشکر از افرادی که گزارش‌های مشکوک امنیتی را به ستاد خبری ارسال می‌نمایند تقاضا می‌گردد که به‌فرمان امام (قدس سره) که فرمودند همه شما باید سازمان اطلاعاتی باشید توجه نموده و کلیه موارد مشکوک را به شماره تلفن ۱۱۳ که به‌طور شبانه‌روزی فعال است منعکس نمایند.

به‌عنوان فردی که رأس یک دستگاه نظارتی مهم حضور دارید، ارزیابی شما از فعالیت رسانه‌های استان و کمک‌هایی که - نهادهای رسانه‌ای در جهت کشف فساد موجود در جامعه انجام می‌دهند چیست؟ تعاملات رسانه‌ای اداره کل به چه صورت می‌باشد؟
جامعه رسانه‌ای به‌عنوان بخشی از گروه‌های مرجع می‌تواند در ایجاد و تحکیم امنیت تأثیرگذار باشد. اعضای این جامعه به‌عنوان افراد مطلع، نخبه و تأثیرگذار می‌تواند ضمن شناسایی دقیق آسیب‌ها، آن‌ها را به‌صورت هدفمند به مراجع ذی‌صلاح منعکس نمایند و از طریق تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف جامعه، مسئولین امر را یاری نمایند. قطعاً نهادهای رسانه‌ای با توجه به توان و ظرفیت کشف ابعاد معضلات و مفاسد می‌توانند نقش مهمی در سالم‌سازی محیط‌ها و پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری مدیران ایفا نمایند و این امر ظرفیت مناسبی برای پیگیری‌های اطلاعاتی می‌باشد و رصد و پایش محتوای رسانه‌ها از فعالیت‌های مستمر به شمار می‌آید و تقاضا می‌شود اصحاب رسانه در صورت دستیابی به اخبار و اطلاعات ارزیابی نشده در خصوص مفاسد و معضلات، جهت حفظ آبرو و حیثیت افراد و دستگاه‌ها، اطلاعات خود را از طریق ستاد خبری یا روابط عمومی اداره كل منعکس نمایند و ضرورت دارد جامعه‌ی رسانه‌ای استان در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند و ضمن پرهیز از سیاه نمایی در خصوص رویدادهای استان در راستای تزریق امید و ایجاد آرامش روانی مردم تلاش نمایند. در خصوص تعاملات رسانه‌ای، موارد قابل‌انتشار از طریق روابط عمومی اداره کل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اگرچه اصل بر گمنامی و انتشار حداقل اطلاعات است و با توجه به ماهیت کار اطلاعاتی - امنیتی، بسیاری از این فعالیت‌ها و اقدامات امکان انتشار و رسانه‌ای شدن ندارند، در صورت مطالبه و نیاز ارباب جراید و رسانه‌ها امکان افزایش تعاملات و ارتباطات میسور می‌باشد.


در پایان، چنانچه توصیه‌ای دارید بیان نمایید؟
توصیه اول: اینکه ما وسط میدان جنگ اطلاعاتی با دشمنان هستیم و آنان از همه امکانات برای ضربه زدن به‌نظام بهره‌گیری می‌کنند، بنا براین، تنها پشتوانه‌ی ما، مردم فهیم استان هستند و تقاضا داریم با همکاری مؤثر و درک شرایط زمانی بیشتر از قبل به دستگاه‌های اطلاعاتی با ارائه گزارش‌های امنیتی کمک کنند.
توصیه دوم: منافع ملی در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی... بر منافع منطقه‌ای تقدم دارد و مردم و مسئولین حمایت همه‌جانبه را به عمل‌آورده و بهانه‌ای به معاندین برای هیچ‌گونه سوءاستفاده ندهند.
توصیه سوم: مسئولیت‌پذیری، عدم فرار از پاسخگویی و حل مشکلات مردم از وظایف اصلی مدیران بوده و مدیرانی که توجه ویژه به امورات کاری و خدمات‌رسانی نداشته باشند در معرض پیگرد و برخورد قرارگرفته و از مدیران خدوم نیز تقدیر خواهد شد؛ که در این مورد نیز مردم فهیم، موارد مثبت و احیاناً منفی را به ستاد خبری‌ها و حراست ادارات منعکس نماینده و نکته پایانی این است که مسئله نفوذ دشمنان و بیگانگان در ابعاد مختلف خصوصاً در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیار مهم و حیاتی بوده و انتظار داریم که آحاد مردم استان با حساسیت به آن توجه کرده و با ارائه موارد مشکوک و مظنون خادمان اطلاعاتی خود را کمک نموده و دستگاه‌های اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان عج تا پای جان در راستای برقراری امنیت پایدار در استان در کسوت گمنامی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و محتاج دعای خیر و همکاری ایثار گرانه ی شما هستند. والسلام علیکم و رحمت‌الله و بركاته

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)