کد خبر: ۴۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، وضعیت محدودیت‌های هشت شهرستان قرمز، هفت مورد نارنجی و هشت شهرستان زرد این استان را اعلام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، وضعیت محدودیت‌های هشت شهرستان قرمز، هفت مورد نارنجی و هشت شهرستان زرد این استان را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری پس از نشست فوق‌العاده مقابله با ویروس کرونای کرمان در جمع رسانه‌ها افزود: موج شیوع ویروس کرونا از نیمه غربی به شرق کشور با سرعت در حال حرکت بوده که اکنون بخشی گسترده از کشور و این استان را در برگرفته است.

وی اظهار داشت: هشت شهرستان استان از جمله کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، بم، بافت، زرند و کوهبنان در وضعیت هشدار قرمز، هفت شهرستان نارنجی و هشت شهرستان دیگر همچون ارزوییه، رابر، راور، فاریاب، قلعه گنج، ریگان و فهرج در وضعیت زرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه هر لحظه احتمال تغییر وضع این شهرستان‌ها وجود دارد گفت: با وجود قرار گرفتن در سیر صعودی بیماری کرونا پیش‌بینی تغییرات بدتر ارزیابی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با کنترل و مراقبت وضعیت را نگهداریم که کادر درمان از پس بیماری برآیند عنوان کرد: طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها که پیش از این ابلاغ شده بود، وضعیت گشایش و تعطیلی ادارات، بازار، ترددها و مراسم آیینی را مشخص کرده و سیاست گذاری بر اساس آن تعریف شده است.

وی افزود: در کرمان و هفت شهرستان دیگر در شرایط قرمز ادارات ضروری با تعیین میزان ضرورت توسط مدیران آن دستگاه، ۵۰ درصد کارهای ضروری و دو سوم کارمندان عادی شامل دورکاری می‌شود.

بصیری ادامه داد: فرمانداران به علت ثبت نام انتخابات ۱۴۰۰، ادارات آب، برق، تلفن و گاز، شهرداری ها در زمره مشاغل ضروری تلقی می شوند.

وی با بیان اینکه میزان ارباب رجوع در شرایط فعلی باید کاهش یابد و مردم کمتر به ادارات مراجعه کنند تا ازدحام کاهش یابد گفت: در بازار تمامی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز مشاغل گروه یک برای تامین مایحتاج اساسی مردم، خوراک و دارو فعالیت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در وضعیت هشدار قرمز نیز باز هستند بیان داشت: مابقی مشاغل تعطیل اعلام می‌شوند.

وی یادآور شد: فعالیت ها در حوزه مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی تعطیل اعلام می‌شود و ورود پلاک های شخصی غیربومی به شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی افزود: فعالیت‌های ضروری در شهرستان‌های وضعیت نارنجی یک سوم به‌صورت دورکاری و کلاس‌های آموزشی در حوزه فرهنگی هم تعطیل است.

وی گفت: فعالیت مشاغل گروه یک و دو و سه در شرایط زرد به‌صورت عادی است و مسائل آموزشی در شرایط زرد و آبی، دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری برگزار می‌شود و دانشگاه‌ها نیز تعطیل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: برگزاری نمازهای جماعت و مراسم‌های آیینی با ظرفیت ۵۰ درصد برگزار می شود و ترددها در وضعیت زرد مشکلی ندارد.

وی تاکید کرد: طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا سه صبح روز بعد در تمام شهرستان‌های دارای شرایط قرمز، نارنجی و زرد ادامه دارد.

بصیری افزود: جریمه ورود خودروهای شخصی با ممنوعیت و محدودیت تردد در شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان، ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و تردد شبانه ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ضرورت کنترل ویروس کرونا در شرایط فعلی ابراز داشت: این محدودیت ها با توجه به تغییر رنگ در شهرستان‌ها تعییر می یابد و الزامات یاد شده، از فردا در سراسر استان کرمان اجرا می شود و گروه های نظارتی برای اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها بر آن نظارت می‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)